کد خبر: 658720
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ۲۱:۴۰:۱۳
| |

دفاع تمام‌قد روزنامه اصولگرا از ازدواج دختران دانش‌آموز؛ به جای دوستی راه درست ازدواج را انتخاب کرده‌اند!

روزنامه جوان نوشت: نگاه محقرانه به دخترانی که انتخاب کرده‌اند به جای دوستی‌های مجازی و ناپایدار و غیرشرعی، راه صحیح ازدواج را برگزینند، آن هم از سوی آموزش و پرورش که نهاد متولی تربیت دانش‌آموزان ایرانی است، نه فقط عجیب، که مستلزم عزل و برخورد با چنین افرادی است که سیاست‌های غلط و منسوخ گذشته را طوطی وار ادامه می‌دهند.

دفاع تمام‌قد روزنامه اصولگرا از ازدواج دختران دانش‌آموز؛ به جای دوستی راه درست ازدواج را انتخاب کرده‌اند!
کد خبر: 658720
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ۲۱:۴۰:۱۳

روزنامه جوان از ازدواج دختران دانش‌آموز تمام قد دفاع کرده است. 

به گزارش جوان، بخش‌هایی از این مطلب را در ادامه می‌خوانید؛

 

آموزش و پرورش که مهم‌ترین دستگاه حاکمیتی برای پیاده‌سازی اسناد بالادستی و آموزش فرزندان ایرانی بر مبنای ارزش‌های اسلامی – ایرانی است، علناً برخلاف این اسناد و ارزش‌ها اقدام می‌کند و ابایی هم از گزارش کردن این سیاست‌های ضد اسلامی – ایرانی ندارد. یک نمونه از این تفکر‌های غلط رسوخ کرده در مدیران آموزش و پرورش، موضع‌گیری اخیر این وزارتخانه پیرامون ازدواج دختران است؛ مقام مسئول آموزش و پرورش روز گذشته به طور ضمنی از ممنوعیت حق تحصیل مطلوب برای دخترانی که ازدواج می‌کنند، خبر داده‌است. 

در یک موضع‌گیری عجیب، که البته مسبوق به سابقه هم هست، مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش‌وپرورش گفته‌است دختران ازدواج کرده می‌توانند در شیفت عصر مدارس دولتی و از راه دور ثبت‌نام کنند!

این اظهارنظر غیرمنطقی، حتماً توجیهاتی هم دارد، اما این توجیهات نه منطبق بر سبک زندگی اسلامی، که برگرفته از نسخه‌های تجویزی و وارداتی است که نه تن‌ها با زیست بوم اسلامی – ایرانی همخوانی ندارد، بلکه پیام آشکار تأخیر در ازدواج و تشکیل خانواده را در جامعه روبه‌پیری ایرانی مخابره می‌کند. 

این نگاه محقرانه به دخترانی که انتخاب کرده‌اند به جای دوستی‌های مجازی و ناپایدار و غیرشرعی، راه صحیح ازدواج را برگزینند، آن هم از سوی آموزش و پرورش که نهاد متولی تربیت دانش‌آموزان ایرانی است، نه فقط عجیب، که مستلزم عزل و برخورد با چنین افرادی است که سیاست‌های غلط و منسوخ گذشته را طوطی وار ادامه می‌دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها