کد خبر: 657448
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۸ ۱۵:۵۳:۰۷
| |

نقشه بازار در تریدینگ ویو

بازار ارزهای دیجیتال به‌واسطه حجم بالای اطلاعات می‌تواند مکانی پیچیده باشد.

نقشه بازار در تریدینگ ویو
کد خبر: 657448
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۸ ۱۵:۵۳:۰۷

 برای بسیاری از سرمایه‌گذاران، درک اطلاعات و تحلیل وضعیت بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند سخت باشد، مسئله‌ای که دیدن تصویر بزرگتر و شناسایی فرصت‌های معامله را دشوار می‌کند. اینجاست که نقشه بازار یا هیت‌مپ تریدینگ ویو (Heatmap TradingView) وارد عمل می‌شود. یک ابزار قدرتمند که داده‌های بازار سهام، ارزهای دیجیتال و فارکس را به روشی بصری نشان می‌دهد. 

نقشه بازار TradingView چیست؟

یک صفحه شطرنج بزرگ را تصور کنید که به‌جای مربع‌هایی سیاه و سفید، هر مربع نشان‌دهنده یک بخش مالی مانند سهام یک شرکت یا ارز دیجیتال است. چگونگی عملکرد هر دارایی، رنگ مربع‌‌ها را مشخص می‌کند. به‌عنوان مثال بخش‌های سبز نشان‌دهنده رشد و رنگ‌های قرمز نشان‌دهنده کاهش ارزش و شدت رنگ نشان‌دهنده بزرگی تغییر است. نقشه بازار به شما امکان می‌دهد به سرعت احساسات کلی بازار را درک کرده و فرصت‌های معاملاتی را شناسایی کنید.

مزایای استفاده از نقشه بازار

نقشه بازار می‌تواند مزایای زیادی برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران داشته باشد:  

  • به شما کمک می‌کند تا به سرعت احساسات بازار و جهت حرکت قیمت را شناسایی کنید. با یک نگاه می‌توانید ببینید که قیمت کدام دارایی‌ها در حال افزایش یا کاهش هستند، کدام بخش‌های بازار عملکرد بهتر یا ضعیف‌تری داشته‌اند و کدام شاخص‌ها صعودی یا نزولی هستند.

  • می‌توانید از داده‌های نقشه بازار برای ارزیابی سرمایه‌گذاری در بازارها و عوامل مختلف موثر بر آن‌ها مانند ریسک استفاده کنید. همچنین می‌توانید با افزودن یا حذف دارایی‌هایی کنونی خود به واچ‌لیست، از داده‌های نقشه بازار برای متعادل‌کردن سبد سرمایه‌گذاری خود استفاده کنید. 

چگونه نقشه بازار تریدینگ ویو را تفسیر و تحلیل کنیم؟

برای تجزیه‌و‌تحلیل نقشه TradingView، باید نحوه خواندن رنگ‌ها و اندازه سلول‌های را بدانید. رنگ‌ها درصد تغییرات قیمت هر دارایی را در بازه زمانی انتخاب شده نشان می‌دهند. اندازه سلول نشان‌دهنده ارزش بازار یا حجم هر دارایی است. هر چه رنگ روشن‌تر یا تیره‌تر باشد، درصد تغییر بیشتر یا کمتر است. هرچه اندازه سلول بزرگتر یا کوچکتر باشد، ارزش یا حجم بازار بزرگتر یا کوچکتر است. در استفاده از نقشه بازار در تریدینگ ویو برای شناسایی الگوها و روندها در بازار، باید به‌دنبال موارد زیر باشید: 

  • خوشه‌ها: گروه‌هایی از رنگ‌ها یا اندازه سلول‌های مشابه وجود دارند که نشان‌دهنده همبستگی یا واگرایی قوی بین دارایی‌ها هستند. به‌عنوان مثال، خوشه‌ای از سلول‌های سبز نشان می‌دهد که گروهی از دارایی‌ها با هم در حال افزایش هستند، در حالی که خوشه‌ای از سلول‌های قرمز نشان می‌دهد که گروهی از دارایی‌ها در حال کاهش هستند.

  • نقاط دورافتاده: سلول‌هایی هستند که رنگ یا اندازه سلول متفاوتی با بقیه نقشه بازار دارند که نشان دهنده انحراف یا نوسان قابل توجهی در قیمت آن دارایی‌ها است. به‌عنوان مثال، نقطه پرت با رنگ سبز روشن نشان می‌دهد که دارایی در حال افزایش قیمت است، در حالی که نقطه پرت با رنگ قرمز تیره نشان می‌دهد که دارایی در حال افت قیمت است. نقطه پرت با اندازه سلول بزرگ نشان می‌دهد که دارایی دارای ارزش بازار یا حجم بالایی است، در حالی که یک دارایی با اندازه سلول کوچک نشان می‌دهد که دارایی دارای ارزش بازار یا حجم پایینی است. 

نقشه بازار ارزهای دیجیتال و نحوه استفاده از آن

در مورد خصوصیات این ابزار تریدینگ ویو صحبت کردیم، حالا زمان آن است که نحوه استفاده و دسترسی به این ابزار را برای ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم:

برای دسترسی به نقشه بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید از طریق این سایت رسمی تریدینگ ویو اقدام کنید یا می‌توانید از طریق منوی همبرگری داخل وب‌سایت تریدینگ ویو، از بخش پروداکتس (Products)، هیت مپ (Heatmaps) و سپس گزینه کریپتو (Crypto) اقدام کنید.

 نحوه استفاده از این بخش را خدمت شما عزیزان توضیح می‌دهیم.

می‌توانید این بخش‌ها را انتخاب کنید: 

  • تمام ارزهای دیجیتال 

  • تمام ارزهای دیجیتال به‌جز بیت کوین 

  • تمام ارزهای دیجیتال به‌جز استیبل کوین‌‌ها 

  • توکن‌های بخش دیفای 

گزینه‌های شامل حجم بازار یا مارکت کپ است: 

  • ارزش کل بازار 

  • ارزش بازار کاملاً رقیق‌شده

  • حجم معاملات به دلار در ۲۴ ساعت گذشته

  • ارزش کل سرمایه قفل‌شده 

  • حجم معاملات ۲۴ ساعته/ ارزش کل بازار

  • ارزش کل بازار / ارزش کل سرمایه قفل شده

  • عملکرد قیمت در بازه‌های یک ساعته، ۴ ساعته، روزانه، هفتگی، ماهانه، سه‌ماهه، شش ماهه، از ابتدا و یک ساله

  • درصد تغییرات حجم معاملات و ارزش معاملات به دلار در ۲۴ ساعت گذشته

  • درصد نوسانات روزانه قیمت

  • شکاف (Gap): این گزینه درصد فاصله بین کندل بسته‌شدن روز قبل و کندل باز شدن روز جاری را اندازه‌گیری می‌کند، یعنی تفاوت درصد از زمان بسته شدن بازار تا باز شدن مجدد آن. 

تغییر اندازه مونو (Toggle mono size)

آیکون بعدی که در نوار ابزار وجود دارد این گزینه است که در اینجا می‌توانید تمام ارزهای دیجیتال موجود در شاخص انتخاب شده را به طور کاملاً مساوی از نظر اندازه تقسیم کنید.

فیلترها (Filters)

در این بخش می‌توانید برخی از تنظیمات را فیلتر کنید.

اشتراک گذاری (Share)

در TradingView، به راحتی می‌توانید تجزیه و تحلیل معاملات و نقشه‌های بازار خود را به اشتراک بگذارید! می‌توانید نقشه بازار خود را به صورت تصویر دانلود کنید یا می‌توانید لینک را برای به اشتراک گذاشتن آن در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اپلیکیشن X (توییتر سابق) و غیره کپی کنید.

با کلیک روی هر ارز دیجیتال هم جزئیات نمایش داده می‌شود و حتی می‌توانید به چارت کامل آن ارز دسترسی پیدا کنید.

نتیجه‌گیری

در پایان می‌توان گفت نقشه بازار تریدینگ ویو ابزاری کاربردی برای معامله‌گران پر مشغله است. این نقشه داده‌های پیچیده بازار را در قالبی واضح و بصری بازنمایی می‌کند و به شما امکان می‌دهد به سرعت روندها و فرصت‌های معاملاتی را شناسایی کنید و در چشم‌انداز مالی همیشه در حال تحول به یک مزیت مهم دست پیدا کنید. در‌حالی‌که این یک فرمول جادویی برای موفقیت نیست، اما نقشه بازار هنگامی که با سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل و شیوه‌های معاملاتی مناسب ترکیب می‌شود، می‌تواند به شما قدرت دهد تا تصمیمات آگاهانه بگیرید و با اطمینان بیشتری در بازارها حرکت کنید.

منبع: https://hamtapay.net/blog/

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها