کد خبر: 657459
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۸ ۱۹:۱۰:۵۵
| |

راهنمای سفر ارزان قیمت به مشهد

یکی از کلان شهرهای ایران که سالانه از گردشگران فراوانی میزبانی می‌کند، مشهد است.‌ مشهد امکانات و خدمات بسیار خوبی را برای مسافران خود فراهم کرده و می‌توانید‌ با توجه به بودجه خود، از هر یک از این امکانات بهره ببرید.

راهنمای سفر ارزان قیمت به مشهد
کد خبر: 657459
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۸ ۱۹:۱۰:۵۵

گاهی اوقات افراد ترجیح می‌دهند تا هزینه زیادی را متحمل نشده و سفری اقتصادی را پیش بگیرند؛ برای مثال، با خرید بلیط هواپیما تهران مشهد ارزان قیمت، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و پول کمتری خرج کنند. با توجه به این موضوع، تصمیم گرفتیم تا‌ یک راهنمای جامع را برای سفر ارزان قیمت به مشهد ارائه دهیم.

انواع بلیط‌ برای سفر به مشهد

امروزه برخلاف گذشته، راه‌های ارتباطی فراوانی به مشهد وجود دارند. دو مورد از محبوب‌ترین‌ها عبارت‌اند از:

استفاده از قطار برای سفر به مشهد

نتایج پژوهش‌ها بیانگر این هستند که حدود ۳۰ درصد از زائرانی که قصد سفر‌ به مشهد را دارند، استفاده از قطار‌ را ترجیح می‌دهند. تاثیرگذارترین عامل روی قیمت بلیط قطار، کلاس آن است. شاید برایتان جالب باشد که امروزه قطارها نیز مانند هتل‌ها، دارای درجه‌بندی بوده و به هر یک از آن‌ها، تعدادی ستاره تعلق می‌گیرد. تعداد این ستاره‌ها با در نظر گرفتن امکانات و خدمات قطار مشخص می‌شود و هرچقدر که یک قطار ستاره‌های بیشتری داشته باشد، از کیفیت و البته قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود.

گران‌ترین نوع قطار، قطارهای ۵ ستاره هستند که نه‌تنها تلاش شده تا از متریال‌های درجه یکی ساخته شوند، بلکه حتی کارکنان این قطارها نیز افرادی کارآزموده و حرفه‌ای هستند.

برای داشتن سفری اقتصادی‌تر، پیشنهاد می‌کنیم تا بلیط قطارهای ۳ یا ۴ ستاره را خریداری کنید. این قطارها نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما به‌خاطر امکانات کم‌تری که در طول سفر ارائه می‌دهند، طبیعتا قیمت آن‌ها نیز ارزان‌تر است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت فلای تودی، انواع مختلف قطارها و قیمت بلیط آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین گزینه ممکن را تهیه کنید.

استفاده از هواپیما برای سفر به مشهد

راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای سفر به مشهد، استفاده از هواپیما است. هواپیماهای زیادی نه‌تنها از شهرهای ایران، بلکه از کشورهای خارجی نیز به سمت مشهد پرواز می‌کنند و فرودگاه این شهر، یکی از پرترددترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود. برخلاف تصور بسیاری از افراد، سفر با هواپیما نیز می‌تواند سفری ارزان‌ قیمت باشد؛ چرا که معمولا عوامل زیادی روی قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد تاثیر می‌گذارند و سبب می‌شوند تا قیمت‌ها نوسان زیادی داشته باشند. به همین دلیل، گاهی اوقات استفاده از هواپیما حتی از باقی شیوه‌های حمل‌ونقل نیز ارزان‌تر خواهد بود.

یکی از نکاتی که در مورد بلیط هواپیما باید در نظر داشته باشید، تهیه این بلیط از وب‌سایتی معتبر است. امروزه آژانس‌های مسافرتی زیادی به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کنند و گاهی اوقات انتخاب از بین آن‌ها، کمی دشوار خواهد بود. برای این که هزینه زیادی را متحمل نشوید، بهتر است تا به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کرده و بلیط خود را فقط از این طریق تهیه کنید.

رزرو هتل‌های ارزان قیمت مشهد

هتل‌های فراوانی در مشهد مشغول به کار هستند و هر کدام از آن‌ها، قیمت متفاوتی را برای اقامت ارائه می‌دهند. طبیعتا می‌توانید برای داشتن سفری اقتصادی، هتلی ارزان‌ قیمت را انتخاب کنید اما واضح است که خدمات کم‌تری را نیز دریافت خواهید کرد. خبر خوب این است که بسیاری از وب‌سایت‌های رزرو هتل از جمله فلای تودی، تخفیفات زیادی را روی قیمت هتل‌ها اعمال می‌کنند و به احتمال زیاد، می‌توانید یکی از هتل‌های پرامکانات مشهد را پیدا کرده و با قیمتی بسیار پایین‌تر از حالت عادی، آن را رزرو کنید.

خرید سوغاتی ارزان در مشهد

بسیاری از افراد تمایل دارند تا هنگام برگشت از مسافرت، برای اطرافیان خود سوغاتی تهیه کنند. مشهد سوغاتی‌‌های فراوانی دارد که معروف‌ترین آن‌ها زعفران است؛ اما متاسفانه زعفران قیمت بالایی داشته و تهیه آن برای سوغاتی، چندان مقرون به صرفه نیست. به جای خرید زعفران، پیشنهاد می‌کنیم تا محصولات جانبی آن مانند نبات زعفرانی را خریداری کنید. چنین محصولاتی علاوه بر این که شامل زعفران هم می‌شوند، قیمت پایین‌تری داشته و می‌توانید حجم بالاتری از آن‌ها را تهیه کنید.

نکته دیگری که در رابطه با خرید سوغاتی وجود دارد، این است که سوغاتی را به هیچ‌ عنوان در فرودگاه یا ایستگاه قطار تهیه نکنید؛ کالاهایی که در این مکان‌ها فروخته می‌شوند، معمولا قیمت بسیار بالاتری نسبت به خود شهر مشهد دارند؛ همچنین برای خرید سوغاتی در سطح شهر نیز به جای بازدید از مغازه‌های تکی کنار خیابان، از بازارها دیدن کنید. معمولا اجناسی که در بازارها فروخته می‌شوند قیمت پایین‌تری نسبت به بقیه جاها داشته و علاوه بر این، تنوع بالاتری نیز دارند.

شرکت در تورهای لحظه آخری

یکی دیگر از کارهایی که برای داشتن سفری ارزان به مشهد می‌توانید انجام دهید، شرکت در تورهای لحظه آخری است. هنگامی که ظرفیت تورها تکمیل نمی‌شود، برگزارکنندگان مجبور می‌شوند تا باقی ظرفیت را با قیمتی بسیار کم‌تر از حالت عادی به فروش برسانند تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنند. مزیت سفر به‌وسیله تور این است که تمامی امکانات فراهم بوده و دیگر نیازی نیست تا هر کدام از کارهای خرید بلیط یا رزرو هتل را خودتان به تنهایی انجام دهید.

چرا فلای تودی قیمت‌های ارزان‌تری نسبت به باقی آژانس‌ها دارد؟

مهم‌ترین عامل پیشتاز بودن فلای تودی، تجربه طولانی این شرکت در حوزه گردشگری است. ترکیب تجربه و به‌کارگیری کارشناسان مجرب، سبب شده تا فلای تودی بتواند بهترین امکانات ممکن را با کم‌ترین قیمت‌ها برای کاربران خود فراهم کند.

نه‌تنها بلیط هواپیما مشهد، بلکه بلیط هواپیما به مقصد هر یک از نقاط دیگر کشور را می‌توانید از طریق وب‌سایت فلای تودی خریداری کرده و سفر خود را آغاز کنید؛ همچنین این قابلیت وجود دارد که بلیط هر کدام از مسیرهای راه آهن ایران را از این آژانس تهیه کنید و سفری ریلی را پیش بگیرید.

علاوه بر این، فلای تودی امکان رزرو هتل را نیز فراهم کرده است و این امکان وجود دارد که به‌صورت آنلاین و کاملا غیرحضوری محل اقامت خود را رزرو کنید. گستره هتل‌هایی که می‌توانید از طریق فلای تودی رزرو کنید، به‌حدی است که تقریبا تمامی شهرهای جهان را پوشش داده و قصد سفر به هر کشوری را که داشته باشید، می‌توانید از خدمات فلای تودی بهره ببرید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها