اعتمادآنلاین روزنامه های صبح امروز را بررسی کرد

از افشاگری کیهان گونه تا درگیری در بهارستان و بهشت

درگیری در پارلمان و شورای شهر و همچنین آماری که از کتک کاری های روزانه منتشر شد در صفحه یک روزنامه های صبح امروز جای ویژه ای داشت. البته رد درخواست نمایندگان کنگره برای اخذ ویزا از ایران هم در کنار نهایی شدن کاندیداتوری هیلاری کلینتون برای انتخابات آمریکا نیز از جمله موضوعاتی بود که مورد توجه رسانه های مکتوب قرار گرفت. اما روزنامه های دلواپس بر مدار گذشته باز هم بر عملکرد اقتصادی دولت تاختند و در گزارش هایی بعضا هماهنگ نسبت به گزارش روز گذشته وزیر صنعت انتقاداتی را وارد کرند. اما روزنامه کیهان با انتشار گزارشی سعی در افشاگری در خصوص حقوق مدیران عامل بانک ها داشت...

از افشاگری کیهان گونه تا درگیری در بهارستان و بهشت
کد خبر: 127304
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین- بسته خبری بررسی تیترها و تصاویر روزنامه صبح امروز به شرح زیر است:


روزنامه اعتماد امروز در صفحه یک، با انتشار عکس کمال تبریزی کارگردان سینما و انتشار مصاحبه ای با او به چالش این روزهای سینمای ایران پرداخته است. کمال تبریزی در این گفت و گو نسبت به انتقادات اخیر در خصوص فیلم "دونده" که اخیرا در برنامه هفت مطرح شد هم واکنش نشان داده است. کمال تبریزی در بخشی از این گفت وگو تاکید دارد که "برنامه هفت آمده تا سینمای ایران را تعطیل کند" او در ادامه عملکرد افخمی مجری برنامه هفت را که خود از سینمایی است را نوعی خیانت تلقی می کند. تبریزی می گوید.... خیانت! بشر موجودی است که می‌تواند خیانت کند. متاسفانه این روزها خیانت را به وفور می‌بینیم. استنباط من این است که خیانت در خانواده‌ها هم زیاد شده است. درک و همزیستی در خانواده‌ها وجود ندارد. من این را حاصل آن هشت سال دوره تاریک می‌دانم. در آن روزها یک آموزشی به آدم‌ها داده شد که با تخطئه کردن شخصیت دیگران می‌توانند جایگاهی برای خودشان دست و پا کنند. من فکر می‌کنم پدیده داعش که در همه جوامع در حال تکرار است در جامعه ما هم پیاده می‌شود. داعش برای شما دادگاهی تشکیل نمی‌دهد. می‌گوید تو کافری و بعد با خواندن بیانیه‌ای گردن تو را می‌زند. نه برای تو حقی قائل می‌شود و نه دادگاهی ترتیب می‌دهد و چیز دیگری. این اتفاق در حوزه فرهنگ هم افتاده است. یک عده‌ای فکر می‌کنند با زور و تهدید و ارعاب، می‌توانند دیگران را به حاشیه برانند. این دوست قدیمی ما در چنین دامی افتاده است.
اعتماد در تیتر دیگری به رد درخواست ویزای سه نماینده تندروی کنگره امریکا از سوی وزارت خارجه اشاره می کند.


روزنامه آرمان در صفحه یک امروز، به درگیری های دیروز پارلمان و شورای شهر پرداخته است. از " یقه چاک دادن معاون وزیر" تا "درگیری در بهشت" تیترهای مرتبط با این موضوع است، البته آرمان طی مصاحبه ای با سعید شیرکوند معاون وزرات اقتصاد دولت اصلاحات با عنوان"ظهور رابین هودها روحانی را تهدید می کند" به تجزیه تحلیل یک سال باقیمانده از دولت یازدهم پرداخته و سعی کرده در این مصاحبه به پرسش هایی نظیر مهم‌ترین نقاط ضعف اقتصادی دولت حسن روحانی چیست که ممکن است مورد استفاده رقبای انتخاباتی وی قرار بگیرد؟ظهور پوپولیسم در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده به چه میزان جدی است؟مهم‌ترین شعارهای انتخاباتی رقبای حسن روحانی از نظر اقتصادی چیست؟ دولت حسن روحانی در یک سال باقیمانده عمر خود چه باید‌ها ونباید‌های اقتصادی را باید در دستور کار خود قرار بدهد؟ .... پاسخ دهد. آرمان عکس یک خود را به روایت درگیری معاون وزیر و یک نماینده در صحن اختصاص داده است.

روزنامه شرق اما عکس یک و تیتر خود را به "هیلاری کلینتون" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اختصاص داده و مطلبی تحت عنوان "گام معلق دموکرات ها" را منتشرکرده است، شرق در این گزارش واکنش ها نسبت به خبر آسوشیتدپرس مبنی بر نهایی اعلام کردن نامزدی کلینتون از سوی دموکرات ها را منتشر کرده است. این روزنامه در مطلب دیگری نسبت به تیتریک و عکس های دیروز روزنامه کیهان نیز واکنش نشان داده است. شرق در گزارشی با عنوان "آتش تهیه مخالفان دولت" نسبت به اهداف روزنامه کیهان از انتشار این نوع مطالب هشدار داده است و این رفتار را مشابه رفتار پایان دولت اصلاحات دانسته و آنهم اینکه کیهان سعی دارد با وارونه‌جلوه‌دادن اوضاع اقتصادی به سیاه‌نمایی برای شکل‌دهی به افکار عمومی اقدام کند.

روزنامه کیهان نیز در مطلبی با عنوان" دغدغه معیشت مردم با حقوق 234 میلیون تومانی" دولت را زیر سوال برده است. کیهان در تیتر یک امروز خود با عنوان "مدیریت اشرافی سد راه اقتصاد مقاومتی" عنوان کرده که وقتی مردم دغدغه معیشت دارند برخی مدیران عامل بانک ها حقوق 234 میلیون تومان دریافت می کنند. کیهان در این گزارش سعی دارد اتهاماتی را نسبت به حسین فریدون بردار رئیس جمهوری وارد کند. کیهان می نویسد که حسین فریدون در حلقه مشاوران نزدیک روحانی، به ایده پردازی برای دولتمردان مشغول است. در اسنادی که کیهان به اصطلاح افشا کرده آمده است که مدیرعامل بانکی در اسفند ماه گذشته حقوق 234 میلیونی دریافت کرده است، که اتفاقا مدیرعامل این بانک در ائتلافی با حسین فریدون برادر رئیس جمهوری برای یک شرکتی تضامنی نیز فعالیت دارد. البته این روزنامه در ستون خبر ویژه نسبت به اظهارات روز گذشته وزیر ارشاد در خصوص تیتر وعکس یک این روزنامه هم واکنش نشان داده و از جنتی خواسته تا پاسخگوی حمایت روزنامه ایران از خواننده فاسد باشد (اشاره به مصاحبه چند روز پیش روزنامه ایران با استاد شجریان) البته کیهان در مطلب دیگری هم نسبت به حواشی که بر سروام ازدواج وجود دارد مطلبی نوشته و در بخش دیگری به سفر هیات های خارجی به ایران اشاره کرده که هیچ دستاوردی نداشته است.

روزنامه وطن امروز عکس و تیتر یک خود را به گزارش دیروز وزیر صنعت ، معدن وتجارت در پارلمان اختصاص داده و از اعتراض نمایندگان به گزارش نعمت‌زاده در مجلس خبرداده و از قول نعمت زاده نوشته که "درصنعت شاهد فاجعه ایم!"
این روزنامه طی یادداشت به چالش های پیش روی علی لاریجانی در ریاست مجلس اشاره کرده است. وطن امروز مطلبی با عنوان"معادله پیچیده رئیس" را منتشر کرده و طی آن به بررسی «نارسایی‌»های سیاست ورزی علی لاریجانی پرداخته است.این یادداشت در پایان چنین ادعا می کند که حالا سوال جدی برای سیاست‌ورزان این است که هزینه دفاع از «برجام» برای لاریجانی «بازگشت سرمایه»ای حتی اندک داشته است؟ کما اینکه اصولگرایان راضی از ریاست وی همچنان منتقد لاریجانی برجامی هستند و بدنه انقلابی جامعه هم با وجود رضایت این روزها از رئیس مجلس دل خوشی ندارد، آن سوی میدان هم اصلاح‌طلب‌ها نشان دادند قدردان نیستند.

روزنامه جوان هم در اقدامی هماهنگ با روزنامه دلواپس دیگر (وطن امروز) تیتر یک خود را به گزارش دیروز وزیر صنعت اتفاقا با همان تیتر وطن امروز اختصاص داده است.البته این روزنامه با انتشار عکس بشاراسد رئیس جمهوری سوریه از قول او نوشته که "رویاهای اردوغان خونخوار را در حلب دفن می کنیم"... این روزنامه در یادداشتی هم با عنوان"پیروزی اصلاح طلبان هم تعارف شاه عبدالعظیمی بود" نوشته است در واقع اصلاح‌طلبان با تکیه بر بدقولی‌های هم حزبی‌هایشان، می‌خواهند بر عدم پیروزی در انتخابات 94 سرپوش بگذارند و همچنان ژست پیروزی را حفظ کنند. در حالی که واقع امر این است که دلیل باخت عارف، بدقولی اصلاح‌طلبان نبود؛ بلکه دلیل این باخت عدم پیروزی در انتخابات مجلس بود؛ واقعیتی که اصلاح‌طلبان حاضر به پذیرش آن نیستند و نمی‌خواهند باور کنند رأی امثال جلالی حتی اگر در سبد عارف هم بود، چیزی را در نتیجه تغییر نمی‌داد. در واقع شاید تمجیدهای جلالی از عارف و پیشکش کردن ریاست مرکز پژوهش‌ها تعارف شاه عبدالعظیمی باشد، اما مهم‌تر از آن این است که پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات 94 خیلی بیشتر از این تعارف شاه عبدالعظیمی غیرواقعی و کذایی بود.

روزنامه شهروند علاوه بر اشاره به تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، همچون روزنامه آرمان عکس یک و تیتر خود را به درگیری دیروز پارلمان اختصاص داد و با عنوان " جامه دران" از آمار ها و اتفاق های تلخ دیروز کشور نوشته است، کتک‌کاری مردم در خیابان، مجادله در شورا و گریبان‌ دری در مجلس...

روزنامه دنیای اقتصاد هم در گزارش یک خود به بررسی سیاست های انبساط پولی با عنوان "توهم رونق با وام بانکی" پرداخته است. البته این روزنامه درخصوص "نه" سوئیسی ها به یارانه نقدی هم مطلبی را منتشر کرده است.

روزنامه ایران هم همچون روزنامه شرق مطلب و تیتر یک خود را به انتخابات آمریکا و نهایی شدن نامزدی هیلاری کلینتون اختصاص داده و با عنوان "هیلاری حریف ترامپ" به این موضوع پرداخته است. در عین حال این روزنامه گزارشی از طرح آزمایشی اتاق تزریق در سه استان نوشته است. در این طرح قرار است از حضور معتادان در حال تزریق در خیابان‌، پارک‌ها و اماکن عمومی جلوگیری شود، ضمن اینکه کاهش تزریق پر‌خطر هروئین از دلایل اجرای این طرح است. امضای تفاهم نامه میان دانشگاه آزاد و وزارت ارشاد هم از دیگر موضوعاتی است که روزنامه ایران در صفحه یک به آن پرداخته است.

روزنامه جام جم در عکس یک خود تصویری از فیلم "ایستاده در غبار" را منتشر کرده و طی آن گفت و گویی با فرهاد حجازی بازیگر این فیلم داشته است. این مطلب با عنوان " حاج احمد متوسلیان آمد" منتشر شده است..."فضای مجازی،ابزار نفوذ فرهنگی"هم دستمایه گزارش دیگر این روزنامه در صفحه یک است که با کارشناسان این حوزه به گفت و گو نشسته است. البته مدگرایی هم از جمله مواردی است که مورد توجه این روزنامه قرار گرفته...

روزنامه ابتکار هم عکس یک خود را به مصاحبه جنتی وزیر ارشاد با عنوان اعترض او به پرفروش ترین فیلم سال (50 کیلو آلبالو) اختصاص داده است. این روزنامه در گزارش دیگری با عنوان "برنامه ای سرگردان بین دو مجلس" به علل ضرورت بازنگری برنامه ششم توسعه توسط دولت پرداخته است... البته بازگشت کیارستمی به خانه هم مورد توجه این روزنامه قرار گرفته است.

روزنامه جمهوی اسلامی هم همچون برخی روزنامه های دیگر رد درخواست دریافت ویزا از سوی سه تن از نمایندگان کنگره آمریکا را بعنوان تیتر یک برگزیده است البته سخنان رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن هم از دیگر موضوعاتی است که این روزنامه به آن پرداخته است.

روزنامه قانون هم جز آن دسته روزنامه هایی است درگیری های پارلمان و شورا را با عنوان "یقه گیری" تیتر یک کرده است. البته این روزنامه به وضعیت عضو گیری کمیسیون های تخصصی مجلس هم پرداخته و در گزارشی تحت عنوان "کمیسیون بی مشتری" به تنها 3 متقاضی برای کمیسیون حقوقی قضایی مجلس پرداخته است...

روزنامه مردم سالاری هم خبر اموال میلیاردر نفتی همچنان نامعلوم که از سوی پورمحمدی وزیر دادگستری مطرح شد را بعنوان تیتر یک برگزیده است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها