سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا

آمریکا: برجام هرگز بر پایه اعتماد نبوده است / ما در حال ارزیابی ایران در راستای عمل به تعهدات هستیم

وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد: برجام براساس راستی‌آزمایی است و واشنگتن به تعهدات خود در این توافق عمل کرده است.

آمریکا: برجام هرگز بر پایه اعتماد نبوده است / ما در حال ارزیابی ایران در راستای عمل به تعهدات هستیم
کد خبر: 129621
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه خود در پاسخ به انتقادات مقامات ایران در خصوص بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا و عدم پایبندی این کشور به تعهداتش طبق برجام، گفت: ما همچنان در حال ارزیابی این هستیم که آنها (ایران) به تعهدات خود در برجام عمل کنند.
بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، کربی افزود: نیت ما این است که هم‌چنان به تعهدات خود در برجام عمل کنیم چون به اعتقاد ما این اهمیت دارد و ما معتقدیم که می‌تواند تاثیری باثبات کننده برای منطقه و دنیا داشته باشد، پس تمرکز وزیر امور خارجه روی انجام دادن این کار و اطمینان یافتن از این مسئله است که ما هم‌چنان از توافق پیروی می‌کنیم و البته هم‌چنان زیر نظر داریم که ایران به تعهدات خود عمل کند.
وی در ادامه با اشاره به اظهارات مقامات عالی‌رتبه ایران مبنی بر این‌که آمریکا در مذاکرات ثابت کرد قابل اعتماد نیست، مدعی شد: برجام هرگز بر پایه اعتماد نبوده است، بلکه مبتنی بر راستی‌آزمایی و رژیم سرسختانه‌ای است که هدف آن راستی‌آزمایی درباره پیروی آنها (از برجام) است. هیچ چیزی در این توافق هرگز مبنی بر اعتماد نبوده است.
کربی هم‌چنین درباره تحولات سوریه گفت: من درباره هرگونه تغییر در برنامه‌های ایران درخصوص گروه بین‌المللی حمایت از سوریه اطلاع ندارم. آنها عضو این گروه هستند و ما انتظار داریم که آنها هم‌چنان عضوی از گروه باقی بمانند و کماکان بخشی از گفت‌وگو درباره سوریه باشند اما این تصمیم، یک تصمیم مستقل است که آنها باید اتخاذ کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره محاسبات جدید موسسه مطالعات راهبردی و بین‌الملل که می‌گوید بر اساس اسناد بلندمدت تحقیق و توسعه ایران که این کشور تقدیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کرده است؛ زمان گریز هسته‌ای ایران پس از سال سیزدهم شش ماه نخواهد بود، بلکه چهار ماه خواهد بود، گفت: من این ارزیابی را ندیده‌ام، تا جایی که من می‌دانم هیچ چیز درباره ارزیابی ما تغییر نکرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها