کد خبر: 129753
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۶ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

از واکاوی هجمه ها علیه رئیس جمهور تا گرامیداشت روز خبرنگار تیتر روزنامه های امروز کشور

روزنامه های امروز در تیترهای نخست خود به بررسی چرایی و علل حمله به شخص رئیس جمهوری و روز خبرنگار و نقش رسانه در انتقال خبر پرداخته اند.

از واکاوی هجمه ها علیه رئیس جمهور تا گرامیداشت روز خبرنگار تیتر روزنامه های امروز کشور
کد خبر: 129753
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۶ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- شاهد سهم شهروندان در رسانه هستیم" این تیتری است از یادداشت محمد سلطانی فر به مناسبت روز خبرنگار در روزنامه اعتماد که در آن به جایگزینی رسانه‌های جدید و مبتنی بر موبایل آرام آرام بر رسانه های قدیمی اشاره می کند و اینکه رسانه‌های سنتی و حوزه شهروند خبرنگار جای خبرنگاران حرفه‌ای را می‌گیرد و پا جای پای آنها می‌گذارد. اینکه مردم بتوانند در فضای خبری تولید محتوا کنند امروز جای تخصصی کار خبری را پر می‌کند وجه مثبت این اتفاق این است که فضای دیده بانی و نظارت بر محیط‌های اجتماعی و سیاسی و وجه منفی این اتفاق این است که فضا ناامن و شایبه ‌آلود شده است و پر از شایعه شده و نمی‌شود به این فضا اعتماد کرد.و اخیرا تاثیر استفاده درست از شبکه‌های مجازی را در برخورد با مرغ‌های آلوده شاهد بودیم، انتشار اخبار باعث شد سیستم قضایی مجبور به برخورد با مساله و مجازات مجرمین شود. ما باید باور کنیم اتفاقی که در شعارها می‌گفتیم امروز حادث شده است و می‌توانیم شاهد تاثیر‌گذاری شهروندان در عالم رسانه باشیم.

"هجمه علیه رییس‌جمهور بی‌سابقه است" این دیگر تیتری است که روزنامه اعتماد به نقل از اسحاق جهانگیری در صفحه نخست خود اورده است و در تاریخ ایران چنین حجم گسترده‌ای از تخریب‌ها آن هم از سوی تریبون‌های رسمی نسبت به رییس‌جمهور بی‌سابقه است. او در یک جمع رسانه‌ای از سهم اندک دولت از فضای رسانه‌ای سخن گفت و زبان منتقدین دولت که «تند و باز» است. بعد هم با لحنی کنایه‌آمیز گفت: «‌ای کاش دولت نیز می‌توانست به اندازه مخالفین خود از تریبون‌های رسمی استفاده و هر سخنی که می‌خواهد بر زبان جاری کند و این اعتراض معاون اول در جمع استانداران هم به گونه ای بیان شد و هجمه علیه رییس‌جمهور را «حرف‌های بد و خیلی سخیف» توصیف کرد که درباره «شخصیت دوم کشور» به کار برده می‌شوند در حالی که به اعتقاد او «دولت نجابت می‌کند و نمی‌گوید این افراد چه شرایطی را برای کشور فراهم کرده‌اند.

روزنامه شرق هم در گزارشی به "سناریوهای حذف روحانی" پرداخته است .در این گزارش آمده که تا پیش از برجام شکل سخنان مخالفان رئیس‌جمهوری صرفا نقد و انتقاد بود این انتقادات هم‌اکنون شکل خط و نشان به خود گرفته که به اهانت و تخریب های حمید روحانی و علم الهدی اشاراتی داشته است.و در نظراتی از فعالان سیاسی آورده شده که طرح دادگاهی‌کردن روحانی حاشیه‌ای وتخریب ها فضا سازی رسانه ای است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی از کاهش دوباره نرخ سود خبر داد روزنامه ایران در خبر خود آورده است که سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز یکی از الزامات بانک مرکزی و ضروریات برای اقتصاد ایران است. وی با بیان اینکه با فراهم شدن شرایط، بانک مرکزی حتماً سیاست یکسان‌سازی‌ نرخ ارز را انجام خواهد داد، تصریح کرد: پروژه یکسا‌ن‌سازی نرخ ارز در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از پروژه‌های مهم تعیین شده است.

ریشه حمله گازانبری به روحانی عنوان یادداشتی است که صادق زیباکلام در اختیار روزنامه ارمان قرار داده و که از شدن حملات به روحانی از تاریخ هفت اسفند سخن گفته شده و اینکه آنها یقین پیدا کردند که عدم اقبال مردم به اصولگرایان تندرو زیاد شده است و با توجه به این واقعیت تکلیفشان برای انتخابات اردیبهشت ۹۶ روشن شد که هیچ شانسی در این شرایط ندارند و این واقعیت آنان را بر آن داشت تا یک حمله گازانبری و سنگین علیه دولت روحانی شروع کنند و با استفاده از رادیو و تلویزیون، برخی از تریبون‌ها و مطبوعات لوله توپ سنگینشان را به سمت روحانی نشانه گرفتند.

نگاهی به پیامدهای چند معاهده سؤال برانگیز خطر تعهدات طولانی‌مدت در سال پایانی دولت" عنوان تیتری است که در روزنامه کیهان به چاپ رسیده است. در این گزاشر آمده که اواخر دولت اصلاحات، قرارداد فروش گاز به یک شرکت اماراتی امضا شد. مشکل این قرارداد این بود که گاز به بهای بسیار اندک و با شرایطی کاملا یکطرفه به نفع طرف مقابل فروخته شده بود.

روزنامه وطن امروز به نقل از رئیس پلیس آگاهی ناجا، به بدهکاران بانکی اولتیماتوم داده و گفته شده که ا می‌خواهیم پیشگیری کنیم و این موضوع با تذکر و توصیه به تسویه‌حساب انجام می‌شود اما در جاهایی که این موضوع میسر نشود و بدهکاران در صحنه نباشند حکم برای‌شان صادر می‌شود و اگر حکم به مرحله اجرا برسد دستگیر می‌شوند.

روزنامه افتاب یزد در تیتری به دولت تدبیر و امید به دلیل شدت هجمه ها علیه حسن روحانی پیشنهاد داده که کمیته ای حقوقی علیه تخریب ها شکل بگیرد.همچنین این روزنامه به نقل از اخبار آورده که احمدی نژاد در مجلس شش پرونده دارد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها