کد خبر: 130503
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۵ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

روزنامه های صبح امروز بررسی شد،

از خاموشی داود رشیدی تا تهدید وزیر نفت به افشاگری

تیتر نخست روزنامه های امروز به در گذشت داود رشیدی اختصاص داشت. سخنان وزیر نفت در نشست خبری و تهدید او به افشا گری افرادی که مانع از سرمایه گذاری در کشور می شوند تیتر دیگری بود که در صفحه نخست روزنامه ها دیده می شد. اظهارات وزیر اطلاعات در خصوص جلوگیری از پیوستن 1500 جوان ایرانی به داعش خبر دیگری بود که در صفحه نخست روزنامه های امروز به چشم می خورد.

از خاموشی داود رشیدی تا تهدید وزیر نفت به افشاگری
کد خبر: 130503
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۵ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- تیتر نخست امروز روزنامه اعتماد به درگذشت داود رشید پور اختصاص داشت. در این مطلب با عنوان "بدرود آقای تئاتر" به زندگی نامه ی آن مرحوم و یادداشت های اهالی هنر و سیاست از زندگی او اشاره شده است.
تیتر دیگر این روزنامه به انتقاد وزیر نفت از کسانیکه مانع سرمایه گذاری در کشور می شوند، اشاره دارد. در بخشی از این مطلب آمده است "زمانی که از بیژن زنگنه در مورد چرایی محقق نشدن سرمایه‌گذاری خارجی در ایران پرسش شد، محکم و جدی گفت: سرمایه‌گذاری در هر کشوری نیاز به امنیت دارد اما برخی رسانه‌ها و افراد خاص هر روز بمب خبری درست می‌کنند که طوری اعلام می‌کنند که ایران کشوری بی‌ثبات است، مشخص است که با این تبلیغات کسی برای سرمایه‌گذاری به ایران نمی‌آید؛ اگر لازم باشد اسم تک‌تک‌شان را می‌گویم؛ خانواده آنها را معرفی می‌کنم و می‌گویم به کجا وصل هستند و از کجا دستور می‌گیرند؛ چرا که اینان با ناامن جلوه دادن ایران می‌خواهند کاری کنند که در ایران سرمایه‌گذاری انجام نشود. ایران مرکز ثبات در منطقه است؛ پس چرا خودمان طوری رفتار کنیم که گویا ایران با ثبات نیست.
"از پیوستن ۱۵۰۰ جوان ایرانی به داعش جلوگیری کردیم" عنوان تیتر دیگر این روزنامه است که به سخنان وزیر اطلاعات اشاره دارد.
تیتر دیگر این روزنامه با عنوان "صلیب عالی‌ بولیوی برسینه ظریف" گزارشی است از دیدار بی‌سابقه وزیر خارجه درشیلی و استقبال کم نظیر در بولیوی. در بخشی از این گزارش آمده است "کوبا، نیکاراگوا، اکوادور و روز پنجشنبه هم شیلی. سانتیاگو، پرماجراترین میزبان تاریخی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت یازدهم بود. ظریف نخستین وزیر امور خارجه تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود که پا به پایتخت شیلی گذاشت. رییس دستگاه دیپلماسی ایران در حالی وارد شیلی شد که این کشور یکی از پرمناقشه‌ترین روزهای تاریخ معاصر را پشت سر گذاشته است. داغ کودتای نظامی را بر پیشانی دارد و کشتارهای بی‌شمار را تجربه کرده است."
در یادداشت این روزنامه نیز با عنوان "فرصت بزرگ فضای مجازی" نوشته شده "ولی چرا باید این نکته رهبری را که: «فضای مجازی، دنیایی رو به رشد، بسیار وسیع و غیرقابل توقف است که فرصت‌های بزرگ و در عین حال تهدیدهایی را هم می‌تواند به همراه داشته باشد.» مهم‌ترین بخش این سخنرانی دانست؟علت اصلی این است که در ایران و به‌طور تاریخی نیروهای سنتی با توسعه و به رسمیت شناختن روش‌های جدید ارتباطی مخالف بوده‌اند. و حتی‌المقدور می‌کوشیده‌اند که مانع از رشد و توسعه آنها شوند. در حالی که تجربه نشان داده که هیچ‌کس نمی‌تواند مانع این روندها شود و دیر یا زود آن روش ارتباطی توسعه پیدا می‌کند. با این فرق که بهترین فرصت برای انطباق جامعه در بهره‌برداری از شیوه جدید به‌دلیل مخالفت حکومت از میان می‌رود و در نتیجه عوارض شیوه جدید بیشتر از چیزی خواهد بود که در جوامع دیگر است و منافع آن نیز کمتر خواهد شد."
تیتر نخست روزنامه جمهوری اسلامی به سخنان ظریف و واکنش او نسبت به ادعای جان کری اختصاص دارد. در این مطلب با عنوان "آمریکا، شریک جنایات آل سعود در یمن است" عنوان شده است :ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تکذیب اتهامات بی‌پایه و اساس آمریکا پیرامون متهم کردن ایران به ارسال تسلیحات نظامی به یمن گفت: دولت ایالات متحده با بیان این اظهارات، خود را درجنایات جنگی، ضد انسانی و کودک کش رژیم سعودی علیه مردم بی‌گناه و مظلوم یمن شریک کرده است و بی‌شک با پذیرش این مسئولیت باید پاسخگوی تمامی این جنایات ضد بشری باشد.
تیتر دیگر این روزنامه با عنوان "کارشکنان در مسیر سرمایه‌گذاری‌های خارجی را معرفی می‌کند" به سخنان بیژن زنگنه وزیر نفت در نشست خبری اش به مناسبت هفته دولت اختصاص دارد.
درگذشت داود رشید پور تیتر دیگری است که در صفحه نخست این روزنامه به چشم می خورد.
"آمریکا شریک جرم آل سعود در یمن" عنوان سرمقاله این روزنامه است که در قسمتی از این مطلب آمده است "جای تعجب است که جان کری علیرغم آنکه از ماهیت جنگ بیهوده و پرخسارت یمن آگاه است و به اعتراف نهادهای نظارتی آمریکا و همچنین نهادهای بین‌المللی، ناظران بیطرف و سازمان‌های حقوق بشری از عمق فاجعه در یمن و علل و عوامل موثر در تشدید این فجایع ضدانسانی آگاهی کامل دارد، به جای آنکه ائتلاف شرم‌آور و ننگین آل سعود را به زیر سئوال ببرد، سعی در توجیه جنایات جنگی عربستان دارد و می‌گوید عربستان حق دارد از خودش دفاع کند."
"افتتاح صدها طرح با حضور وزراء و مسئولین کشور درسراسرکشوربه مناسبت هفته دولت" عنوان مطلب دیگر این روزنامه است.
در تیتر نخست روزنامه شرق با عنوان "حامیان علم‌الهدی به خیابان آمدند" نوشته شده "برگزاری یا عدم برگزاری، مسئله این است. ماجرای کنسرت‌ها ابعاد جدی‌تری به خود گرفته است. دولت اعلام کرده است به‌هیچ‌عنوان عقب‌نشینی نمی‌کند، از آن سو مخالفان هم ایستادگی می‌کنند. بلافاصله دو روز بعد از انتقاد ریاست‌جمهوری به لغو کنسرت‌ها و هشدار به وزیر ارشاد خود برای رعایت قانون، جمعی از مردم یزد و مشهد در اقدامی واکنشی، تجمع برگزار و بیانیه اعتراضی صادر کردند."
"او «تکیه‌گاه» بود" عنوانی است که این روزنامه برای درگذشت داود رشیدی و پیام‌های تسلیت به مناسبت درگذشت او برگزیده است.
این روزنامه همچنین برای سخنان وزیر نفت عنوان "تهدید به افشاگری" را انتخاب کرده و در این مطلب آورده است "دو یا سه نفت‌کش؟ پیوند نفت‌کش‌ها به دکل‌های گمشده را وزیر نفت هم تأیید می‌کند و از قضا آن را در ادامه ماجرای دکل گمشده می‌داند. بیژن نامدارزنگنه در نشست خبری‌اش در جریان بازدید از فازها و مجتمع‌های پتروشیمی در عسلویه وقتی از او درباره تناقض درباره تعداد این نفت‌کش‌ها می‌پرسم، مکثی می‌کند و می‌گوید: «تعداد آن را رئیس صندوق بازنشستگی کشور بهتر‌می‌داند». اما او در توضیح آنچه رخ داده، می‌گوید: در دولت گذشته یک نفر یونانی با روش‌های عجیب و غریبی قرار بود با نام خودش، هشت نفت‌کش برای ایران خریداری کند. او پول این نفت‌کش‌ها را از ایران گرفته، اما در جریان مشکلی در تحویل آنها، پول را پس نداده است. به گفته او، این متهم یونانی با ترفندهایی به ایران آمد و سرانجام بازداشت شد."
"آمدم،دیدم و رفتم" عنوان تیتر نخست روزنامه آرمان است که برای درگذشت داود رشیدی انتخاب کرده است.
تیتر دیگر این روزنامه به سخنان وزیر در خصوص افشا گری مخالفان سرمایه خارجی اختصاص دارد.
تیتر دیگر این روزنامه با عنوان "دولت روحانی سیبل تریبون‌داران" به تخریب ها علیه دولت اشاره دارد. در این مطلب آمده است " هفته دولت از چند روز پیش آغاز شد. هفته‌ای که اگر قرار باشد بر اساس عرف سال‌های قبل برگزار شود، باید در آن از تلاش‌های دولت و دولتمردان تقدیر به عمل ‌آید. بدیهی است که هیچ دولتی کامل نیست و نقدهایی بر آن وارد است."
در تیتر نخست روزنامه ایران به گزارش دولتمردان در هفته دولت به ملت اختصاص دارد.
"خاموشی ستاره ماندگار" عنوان است که این روزنامه برای درگذشت داود رشید پور انتخاب کرده است.
تیتر دیگر این روزنامه با عنوان"جلوگیری از پیوستن ۱۵۰۰ جوان ایرانی به «داعش»‌" به سخنان وزیر اطلاعات اشاره دارد.
"بالاترین نشان دولتی بولیوی به ظریف اعطا شد" عنوان تیتر دیگر این روزنامه است.
در تیتر نخست روزنامه کیهان با عنوان "آمریکا فقط یک ببر کاغذی است" آمده است "تحلیلگر وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که وضعیت امور در غرب آسیا نشان از بی‌ارادگی آمریکا دارد و جهان اینک این کشور را فقط یک ببر کاغذی می‌داند.وقتی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با حمایت مستقیم دولت آمریکا شروع شد «نهضت آزادی» دولت آمریکا را به «شیر» تشبیه و استدلال کرد که «خدا در مقابل شیر به آهو پای گریز داده است و ما نباید در برابر شیر بایستیم»."
یادداشت روز این روزنامه با عنوان "احیای امپراتوری عثمانی آرزوی دردسرساز اردوغان!" آمده که "تحولات سوریه از کمی قبل از وقوع کودتای نافرجام ترکیه به این سو، دچار پیچیدگی‌های خاصی شده و رفته رفته نیز بر این پیچیدگی‌ها افزوده می‌شود. اکنون در سوریه بر خلاف قبل که غالبا دو جبهه «حامیان اسد» و «مخالفان اسد» با یکدیگر مواجه بودند، چندین جبهه همزمان در حال نبرد با یکدیگرند. برخی از این جبهه‌ها پیش از این چه بسا جزو دوستان هم نیز بودند."
تیتر نخست روزنامه وطن امروز با عنوان "جنایتکاران" به خبر وزیر اطلاعات از سرمایه‌گذاری هنگفت سعودی‌ها در تشکیل‌ 12 گروه برای عملیات تروریستی در ایران اختصاص دارد.
"دیدم و رفتم" عنوانی است که این روزنامه برای درگذشت داود رشیدی انتخاب کرده است.
تیتر دیگر این روزنامه به اتهام جان کری و پاسخ ظریف به ادعای او در خصوص ارسال تسلیحات نظامی به یمن اختصا دارد. در بخشی از این مطلب آمده است " وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با پادشاه عربستان سعودی ایران را متهم به حمایت تسلیحاتی از جنبش مردمی انصارالله یمن کرد. جان کری در اظهارنظری جانبدارانه از آل‌سعود گفت ایران تهدیدی مشترک برای عربستان و آمریکاست. او سپس ایران را تهدید کرد و گفت حمایت ایران از انصارالله نمی‌تواند ادامه داشته باشد!"
" سنگ اعتدال بر شیشه قطار!" عنوان یادداشت این روزنامه است که در آن آمده است " چگونه می‌شود مردمی که خود به رئیس‌جمهور رأی داده‌اند، سخن او را با فریاد اعتراض قطع می‌کنند؟! تا به این سوال جواب دهیم، لاجرم باید پرسش دیگری طرح کنیم؛ چگونه می‌شود که «بیکاری» به‌وجود می‌آید؟! و جوان ایرانی شغل خود را از دست می‌دهد و «بیکار» می‌شود؟! من حالا در ادامه برای شما توضیح می‌دهم که چگونه می‌شود دولت اعتدال با دست خود جوان شاغل ایرانی را بیکار می‌کند! منتهای مراتب، قبل از ارائه توضیح، شما خواننده عزیز را دعوت می‌کنم به بازخوانی 2 جمله از 2 عضو ارشد کابینه."
در تیتر نخست روزنامه جوان با عنوان " واردات هزاران تن برنج با مصوبه خاص در فصل ممنوعه!" عنوان شده " اخبار رسیده به «جوان» حکایت از واردات هزاران تن برنج دارد که بر خلاف دستور وزیر جهاد کشاورزی وارد شده است. وی گفته بود از آخرین روز تیرماه حتی یک کیلوگرم برنج به کشور وارد نخواهد شد. بر اساس اخبار به دست آمده حجم زیادی واردات برنج به‌رغم ادعای وزیر جهاد کشاورزی انجام شده که بخش قابل توجه آن در مناطق آزاد است و بنا است با استفاده از یک بخشنامه گمرکی وارد بازار مصرف شود."
" امریکا با من!" عنوان تیتر دیگر این روزنامه است که در این مطلب آمده است" وزیر خارجه دولت یازدهم می‌گوید برای اینکه بانک‌های خارجی همکاری خود را با ایران از سر بگیرند، حاضر است از وزارت خزانه‌داری امریکا برای آنها نامه تضمین کتبی یا آنچه او آن را Letter of Comfort(امان نامه) خوانده بگیرد."
این روزنامه برای درگذشت داود رشیدپور عنوان " آمد، دیده‌شد، رفت" را برگزیده است.
"آمدم دیدم و رفتم" عنوان تیتر نخست روزنامه مردم سالاری است که به درگذشت داود رشیدی اختصاص دارد.
تیتر نخست روزنامه آفتاب یزد با عنوان "عقب نشینی مسئولان ایستادگی هنرمندان" به برگزاری کنسرت ناظری در تفت و علیرغم فشارها اشاره دارد.
همچنین این روزنامه برای درگذشت داود رشیدی عنوان "باغبان هنر هفتم در گذشت" را انتخاب کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها