کد خبر: 130620
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۸ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

نگاهی به روزنامه های سه شنبه ۹ شهریورماه؛

دیدار دو آیت الله به روایت روزنامه‌ها / احتمال صدور معاونت در قتل برای مرتضوی

حضور اعضا یا مشاوران دولت در گفت وگوهای اختصاصی روزنامه های امروز نیز قابل توجه است. اعتماد گفت و گویی از معصومه ابتکار منتشر کرده و روزنامه ایران هم گفت و گویی با محمد جواد ظریف منتشر کرده است. روزنامه شرق نیز با مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور صحبت کرده است.

دیدار دو آیت الله به روایت روزنامه‌ها / احتمال صدور معاونت در قتل برای مرتضوی
کد خبر: 130620
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین - دیروز ( 8 شهریورماه ) از جمله روزهای پرخبر هفته بود. دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با آیت الله جوادی آملی، گفت و گوی مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با سایت عصر ایران، صحبت های رئیس جمهور در جشنواره شهید رجایی، برگزاری دادگاه تجدید نظر کهریزک و ... از موضوعاتی بوده است که روزنامه های امروز ( 9 شهریورماه ) به بازنشر آنها پرداخته اند. امروز بر خلاف روزگذشته یک موضوع واحد یعنی روز پر حاشیه مجلس شورای اسلامی در صفحه یک روزنامه ها جا خوش نکرده است و در صفحه یک روزنامه ها به موضوعات مختلفی پرداخته شده است.

حضور اعضا یا مشاوران دولت در گفت وگوهای اختصاصی روزنامه های امروز نیز قابل توجه است. اعتماد گفت و گویی از معصومه ابتکار منتشر کرده و روزنامه ایران هم گفت و گویی با محمد جواد ظریف و روزنامه شرق با مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور صحبت کرده است.

دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با آیت‌الله جوادی آملی در منزلشان واقع در دماوند از جمله موضوعاتی است که برخی از روزنامه های امروز ( سه شنبه 9 شهریورماه ) به آن پرداخته اند و این موضوع را تیتر یک خود قرار داده اند.

روزنامه اعتماد با تیتر دیدار دو آیت الله در دماوند جنبه جذابی به این دیدار داده است. این روزنامه برای جذاب تر شدن گزارش خود از دیدار در زیر تیتر نوشته است که تنها برخی از جزییات این دیدار منتشر شده است.



روزنامه آرمان نیز به این دیدار پرداخته است. این روزنامه با انتشار عکس آیت الله جوادی آملی و هاشمی رفسنجانی خبر این دیدار را با تیتر « آغوش باز جوادی آملی برای هاشمی » منتشر کرده است. آرمان تلاش کرده تا دیدار این دو آیت الله را جذاب و مهم جلوه دهد اما به اندازه روزنامه اعتماد در جذب مخاطب و مرموز جلوه دادن این این دیدار موفق عمل نکرده است.



روزنامه وقایع اتفاقیه هم با انتشار عکس این دیدار از صحبت های آیت الله جوادی آملی تیتر خود را انتخاب کرده است. این روزنامه بر خلاف دیگر روزنامه ها که در صفحه یک خود خیلی کمرنگ به برگزاری دادگاه تجدید نظر کهریزک پرداختند و یا اصلا به آن اشاره ای نکردند، تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده است. این روزنامه با فونت بزرگ تیتر « سعید کهریزک» را برای این گزارش انتخاب کرده و در رو تیتر نوشته است: « وکیل اولیای دم روح الامینی از احتمال صدور معاونت در قتل برای دادستان سابق تهران خبر داد.» وقایع اتفاقیه روز پر حاشیه مجلس شورای اسلامی و برخورد نادر قاضی پور با خبرنگار پارلمان روزنامه ایران را فراموش نکرده و در صفحه یک خود به این موضوع پرداخته است. این روزنامه در گزارش خود واکنش ها درباره حمله قاضی پور به خبرنگار ایران را بررسی کرده و این گزارش را با تیتر « مردی که زور دارد» منتشر کرده است. وقایع اتفاقیه همچنین در صفحه یک خود به سالمرگ فرهاد مهراد اشاره کرده است.



موضوع دیگر در روزنامه های امروز ( سه شنبه 9 شهریورماه ) روایت مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی است که در گفت و گویی از فشارهایی که بر رئیس جمهور وارد می شود صحبت کرده است.

آفتاب یزد با تیتر « پایان تردید روحانی » به بازنشر صحبت های مسیح مهاجری با سایت «عصر ایران» پرداخته است. روزنامه آفتاب یزد علاقه دارد که از فونت های رنگی در تیتر ها، برخی مواقع استفاده کند و این بار نیز علاوه بر فونت بزرگی که برای این تیتر استفاده کرده، کلمه «تردید» را با رنگ قرمز منتشر کرده است.

روزنامه دیگری که به این موضوع پرداخته اعتماد است. اعتماد از صحبت های مسیح مهاجری تیتر « روحانی برای حضور مجدد تردید داشت اما راضی شد» را انتخاب کرده است. شاید اگر این روزنامه امروز گفت و گو با معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست را منتشر نمی کرد، تیتر یک خود را به مسیح مهاجری اختصاص می داد.

صحبت های حسن روحانی در جشنواره شهید رجایی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد نیز از دیگر موضوعاتی است که روزنامه های اطلاعات، ایران، جوان، دنیای اقتصاد و کیهان به سراغ آن رفته اند و صحبت های رئیس جمهور را تیتر یک خود کرده اند اما هر کدام از دید خود به صحبت های مطرح شده از سمت حسن روحانی پرداخته اند.

روزنامه جوان در زیر تیتر خود نوشته است: « به نظر می رسد دولت که قبلا اعتقاد داشت «نمی شود به زور مردم را به بهشت برد» حالا اعتقاد جدید پیدا کرده است که « باید مردم را از عذاب الهی کفران برجام و سقوط در جهنم ترساند»



در حالی که روزنامه ایران برای بازنشر صحبت های روحانی تیتر « سود وام مسکن اولی ها یک رقمی شد» را انتخاب کرده است، روزنامه کیهان با تیتر « مخالفت دولت با تعقیب قضایی مدیران نجومی!» به بازنشر صحبت های رئیس جمهور پرداخته است.







روزنامه شرق صحبت های رئیس جمهور، دیدار آیت الله جوادی آملی با هاشمی رفسنجانی و یا صحبت های مسیح مهاجری را تیتر یک خود نکرده است. این روزنامه گفت و گو با محسن رفیق دوست و مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور را منتشر کرده است. جذابیت صفحه یک امروز شرق بر خلاف بقیه روزنامه ها این است که به بازنشر اخبار روز گذشته نپرداخته و از طرفی با برای اینکه صفحه یک جذابی در پیشخوان روزنامه ها داشته باشد عکس محسن رفیق دوست و مسعود نیلی را در مقابل هم کار کرده است.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها