کد خبر: 131922
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

تغییر جنتی، نشست لوزان و سیاست های انتخاباتی در صفحه یک روزنامه ها

سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات و نشست لوزان با حضور 10 وزیر و نماینده ویژه برای رسیدگی به بحران سوریه از جمله مواردی است که روزنامه های صبح امروز به آن پرداخته اند.

تغییر جنتی، نشست لوزان و سیاست های انتخاباتی در صفحه یک روزنامه ها
کد خبر: 131922
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
روزنامه کیهان سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات را به عنوان تیتر یک برگزیده است. این روزنامه در مطلبی دیگر با عنوان "«نمایش استعفا» به جای اقتصاد تازه‌ترین سناریوی انتخاباتی" به موضوع استعفای جنتی که مورد توجه روزنامه های اصلاح طلب قرار گرفته اشاره می کند. در این مطلب نوشته شده که این روزنامه ها بجای رسیدگی به موضوعات اقتصادی مباحث مرتبط با ترمیم کابینه که حاشیه ای هست را مورد توجه قرار می دهند تا موضوعات اقتصادی از این منظر به حاشیه کشیده شود. کیهان در مطلب دیگری در صفحه یک خود به تحریم نفتکش های ایران از سوی اتحادیه اروپایی اشاره کرده است.

روزنامه اعتماد نیز تیتر یک خود را به تغییر علی جنتی وزیر ارشاد که این روزها نقل محافل خبری است اختصاص داده و به نقل از یک منبع آگاه تاکید کرده که این تغییر قطعا انجام می شود و جنتی از کابینه خداحافظی می کند. همچنین نشست لوزان در خصوص بحران سوریه نیز دیگر تیتری است که روزنامه اعتماد به آن توجه داشته است. روزنامه اعتماد در این گزارش می نویسد که رفت و برگشتی دیپلماتیک در لوزان اتفاق افتاد که در پس آن 10 وزیر و نماینده وی‍ژه درباره سوریه به گفت و گو نشستند و البته بدون نتیجه ملموس پایان یافت.

روزنامه ایران هم سیاست های ابلاغی رهبری در خصوص انتخابات را با عنوان" نقشه راه انتخابات" به عنوان تیتر یک برگزیده است. این روزنامه نگاهی هم به نشست لوزان داشته است. ایران به جلسه مجلس بعد از تعطیلات عاشورا و تاسوعا هم اشاره کرده و طی مطلبی نوشته که قرار است این هفته سه تحقیق و تفحص در صحن علنی مطرح شود. "عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان" "پیگیری پرونده‌های حقوقی مربوط به حقوق دولت و ملت ایران در رابطه با کشور ایالات متحده امریکا و مقایسه داده‌ها و ستانده‌های این حقوق براساس پیگیری‌ها، برنامه‌ها و احکام صادر شده در محاکم بین‌المللی" و "نحوه شلاق خوردن کارگران معدن روستای آق دره تکاب" ازجمله این تحقیق و تفحص هاست.

روزنامه شرق هم نشست لوزان و دیدار ظریف و لاوروف در حاشیه این نشست را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه همچنین یادداشت مسیح مهاجری در خصوص نحوه عزاداری ها در محرم را نیز بعنوان تیتر برگزیده است. در این یادداشت مهاجری به نوع مداحی ها انتقاداتی را مطرح کرده است.

روزنامه وطن امروز حمله موشکی به یمن را بعنوان تیتر یک برگزیده است. این روزنامه همچنین یادداشتی را از حسین قدیانی با عنوان سه روز بعد از عاشورا منتشر کرده است و طی آن به وقایع عاشورای 88 اشاره کرده و همچنین راهپیمایی 9 دی. در بخشی از این یادداشت نوشته شده که این درست که روز عاشورای 88 جماعتی قلیل اما حرامی، حرمت ارباب شکستند اما از ورای آن حرمت‌شکنی، یوم‌اللهی ماندگار آفریده شد تا بصیرت در بهترین صورت ممکن، فاتح نبرد سخت خود با فتنه باشد.

روزنامه مردم سالاری هم تیتر و عکس یک خود را به نشست لوزان اختصاص داده است و در گفت و گو با منصوری آرانی نماینده مجلس به راه حل های گروه کور بحران سوریه پرداخته است. این روزنامه هم مانند دیگر روزنامه ها سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات را به عنوان تیتر دیگر برگزیده است.

روزنامه آفتاب یزد تیتر یک خود را به نظرسنجی از اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت های قالیباف اختصاص داده است. در این مطلب به تشابه میراث احمدی ن‍ژاد و قالیباف در ساختمان بهشت پرداخته شده است. عکس سید علی خمینی هم در صفحه یک این روزنامه با طرح این سوال که آیا سید علی خمینی خطیب نماز جمعه می شود؟ مورد توجه قرار گرفته است.

روزنامه آرمان امروز هم تیتر و عکس یک خود را به استعفای جنتی اختصاص داده است. در این مطلب ضمن بررسی موضوعات و اظهار نظرها در خصوص این استعفا آمده که در نهایت حسن روحانی رئیس جمهوری تصمیم گیر است. روزنامه آرمان سیاست های ابلاغی رهبری را هم دیگر تیتر خود قرار داده است. این روزنامه در مطلب دیگری به اختلافات موجود میان دو علم الهدی نیز پرداخته است.

روزنامه جوان هم تیتر یک خود را به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات اختصاص داده است ضمن اینکه نشست لوزان هم مورد توجه این روزنامه قرار گرفته است. جوان هم مانند کیهان خبر تحریم سی ساله نفت کش های ایرانی از سوی اتحادیه اروپا را در صفحه یک کار کرده است.
روزنامه سیاست روز با حسین امیرعبدالهیان مصاحبه ای داشته که در خصوص بحران سوریه مطالبی را مطرح کرده است. این روزنامه همچنین طی یادداشتی نشست لوزان را به نوعی اتمام حجت سوریه و متحدانش با آمریکا به عنوان محور اصلی حمایت از تروریسم دانسته است. سیاست روز علاوه بر سیاست های ابلاغی رهبری در خصوص انتخابات گزارشی با موضوع مسکن مهر و مخالفت هایی که با آن طی دو سال گذشته شده نوشته و طی آن به بررسی فعالیت های این مخالفان در خصوص مسکن مهر پرداخته است.
روزنامه وقایع اتفاقیه هم تیتر یک خود را به سیاست های ابلاغی رهبری اختصاص داده است. این روزنامه در مورد نشست لوزان هم نوشته است که قرار نیست تبانی صورت گیرد ضمن اینکه این نشست را تنها نشستی برای تداوم فشارها دانسته است. اختلاس از صندوق فرهنگیان هم از مواردی است که وقایع اتفاقیه به آن پرداخته است و این اختلاس را یک سوم بودجه آموزش و پرورش تخمین زده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها