کد خبر: 659451
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۷ ۲۱:۰۶:۲۱
| |

فوری| حماس توافق آتش‌بس در غزه را پذیرفت؟ + جزئیات

طاهر النونو گفت: ما پیشنهادی را قبول کردیم که شامل آتش بس، بازسازی غزه، بازگشت آوارگان و آزادی اسرا می‌شود و منتظر هستیم میانجی‌ها در ارتباط با پاسخ رهبری حماس اقدام کنند.

فوری| حماس توافق آتش‌بس در غزه را پذیرفت؟ + جزئیات
کد خبر: 659451
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۷ ۲۱:۰۶:۲۱

یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که جنبش متبوعش موافقت خود را با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه اعلام کرده است.

به گزارش تسنیم، طاهر النونو یکی از رهبران جنبش حماس امروز دوشنبه اعلام کرد که هیاتی از این گروه در آینده نزدیک برای گفتگو در مورد توافق آتش بس به قاهره سفر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ما پیشنهادی را قبول کردیم که شامل آتش بس، بازسازی غزه، بازگشت آوارگان و آزادی اسرا می‌شود و منتظر هستیم میانجی‌ها در ارتباط با پاسخ رهبری حماس اقدام کنند.

در همین راستا رویترز به نقل از یک مقام صهیونیستی مدعی شد پیش نویس توافق نامه پیشنهادی مصر تعهداتی را متوجه اسرائیل می کند که هرگز مورد قبول تل آویو واقع نخواهد شد.

همچنین خبرگزاری فارس خبری از رادیو اسرائیل را نقل کرد که براساس آن این رسانه مدعی شد حماس با طرح تعدیل‌شده‌ای از مصر موافقت کرده که برای اسرائیل قابل قبول نیست.

جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه

در ادامه نایب‌رئیس حماس درباره جزئیات این توافق آتش‌بس در غزه گفت: پیشنهادی که قطر و مصر به ما ارائه کردند ۳ مرحله است که شامل خروج کامل نظامیان صهیونیست از غزه، بازگشت آوارگان و تبادل اسراست. 

او افزود: تبادل اسرا نیز در ۳ مرحله انجام خواهد شد. این طرح از نظر مراحل اجرایی باهم مرتبط است. در مرحلۀ دوم، توقف عملیات‌های نظامی و خصمانه به‌صورت دائمی اعلام خواهد شد. 

نایب‌رئیس حماس در ادامه عنوان کرد: اسرائیل در مرحلۀ نخست توافق، به مناطق مجاور داخل غزه عقب‌نشینی خواهد کرد. در حال حاضر، توپ در زمین اسرائیل است. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها