کد خبر: 658165
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۵ ۰۹:۵۷:۲۱
| |

دستگیری 18 شیاد که از داوطلبان کنکور کلاهبرداری می‌کردند

شیادان به بهانه فروش سوالات یا ابزار تقلب از داوطلبان کنکور کلاهبرداری می‌کردند.

دستگیری 18 شیاد که از داوطلبان کنکور کلاهبرداری می‌کردند
کد خبر: 658165
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۵ ۰۹:۵۷:۲۱

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری 18 نفر از افرادی خبر داد که با بهانه‌های مختلف در زمینه کنکور از جمله فروش سوالات یا ابزار پیشرفته تقلب از داوطلبین کلاهبرداری می‌کردند.

به گزارش اعتمادآنلاین،  سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: یکی از موضوعاتی که هر ساله با آن مواجه هستیم افراد فرصت طلب مجازی هستند که در فصل امتحانات نهایی و کنکور با ادعای دلسوزی و حمایت از داوطلبین خود را به آنها نزدیک می‌کنند و به بهانه فروش سوالات و ابزار پیشرفته تقلب از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: طی حضور همه جانبه پلیس فتا در فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی ویژه کنکور و امتحانات نهایی تعداد زیادی صفحه ، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی رصد و مورد پیگیری تخصصی قرار گرفت.     

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در قدم بعدی این پرونده مشخص شد بیش از 20 کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال‌کننده ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور و ابزار تقلب را داشته و آنها را با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می‌رسانند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی تعداد 18 نفر از افراد اصلی این تیم مجرمانه شناسایی شدند و پلیس پس از تشریفات قضایی پلیس موفق شد در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود در مناطق مختلف تهران بزرگ دستگیر کند و در چرخه پیگیری قضایی قرار دهد.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه این مجرمان نیز همانند دیگر متهمان دستگیر شده سنوات قبلی هیچگونه سوالی در اختیار نداشتند، تصریح کرد: تعداد زیادی از این افراد صرفا با اعلام فروش سوالات کنکور بلافاصله بعد از واریز وجه کاربر را مسدود می‌کردند و برخی دیگر نیز سوالات بی‌ربط و قدیمی را به‌عنوان سوالات جدید برای داوطلبین ارسال می‌کردند.

وی  با اشاره به اینکه افرادی که با تبلیغات دروغین ادعای فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی را دارند هدفی جز کلاهبرداری ندارند، در توصیه به دانش آموزان و خانواده‌هایشان افزود: داوطلبان کنکور به تبلیغات واهی و دروغین فضای مجازی توجه نکنند چرا که فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و تجهیزاتی که تحت عنوان راههای تقلب در شبکه های اجتماعی به فروش می‌رسد نه تنها کمکی به داوطلبان نمی‌کند بلکه ممکن است آسیب‌های بسیار جدی به آنها وارد کند و سلامت این عزیزان را به خطر بیندازد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها