کد خبر: 657501
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۹ ۲۱:۴۰:۳۷
| |

روایت روزنامه شهرداری از پاسخ ایران به حمله احتمالی اسرائیل به زیرساخت‌های حیاتی جمهوری اسلامی

روزنامه همشهری نوشت: دیگر سناریویی که بعیدترین و دورترین گزینه ممکن به‌شمار می‌رود، ورود صهیونیست‌ها به یک جنگ تمام‌عیار است؛ به‌نحوی که اقدام به هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی جمهوری اسلامی ایران کنند که در این صورت تهران نیز تمام ظرفیت موشکی و پهپادی بسیار پیشرفته خود را برای مجازات رژیم اشغالگر صهیونیستی به‌کار خواهد گرفت.

روایت روزنامه شهرداری از پاسخ ایران به حمله احتمالی اسرائیل به زیرساخت‌های حیاتی جمهوری اسلامی
کد خبر: 657501
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۹ ۲۱:۴۰:۳۷

روزنامه همشهری واکنش‌های احتمالی اسرائیل به حمله موشکی ایران را بررسی کرده است. 

به گزارش همشهری، در بخشی از این گزارش آمده است: 

 

ایران پس از پاسخ به صهیونیست‌ها در عالی‌ترین سطوح «پایان عملیات» را اعلام کرد و انتظار دارد طرف صهیونیست هم پیام موشکباران شبانه را درک کند؛ هرچند صهیونیست‌ها در ادامه اشتباهات محاسباتی خود، اعلام کرده‌اند که قصد اقدام مجدد علیه ایران را دارند. در این رابطه سناریوهای مختلفی مطرح است که وقوع هر کدام واکنش‌های متفاوتی را محتمل می‌کند.

1-حمله به اهدافی در منطقه‌

سناریوی نخست، تکرار سناریوی کنونی تقابل حزب‌الله و صهیونیست‌هاست؛ به شکلی که طرفین در یک توافق نانوشته، از حمله به مناطق مسکونی یکدیگر خودداری کرده و صرفا به هدف قرار دادن اماکن حساس یکدیگر در حوزه نظامی بسنده می‌کنند. در این سناریو محتمل است که صهیونیست‌ها اقدام به هدف قرار دادن پایگاه‌هایی کنند که البته با توجه به هشدار جدی ایران مبنی بر پاسخ شدید و فوری، به‌نظر می‌رسد آنها برای پرهیز از ورود به یک جنگ تمام‌عیار و فرار از پاسخ شدید تهران، عملیات خود را در سوریه به انجام برسانند.

2-حمله به اهدافی در خاک ایران

در سناریوی دوم، صهیونیست‌ها پاسخ شدید ایران را به جان می‌خرند و اقدام به حمله به پایگاهی در خاک ایران خواهند کرد که در این صورت، تهران نیز همچون اعلام رسمی‌اش پاسخ جدی و فوری خواهد داد؛ اما کماکان به‌صورت مدیریت‌شده و با هدف حفظ بازدارندگی.

3-تدارک حملات سایبری

در سناریوی سوم، صهیونیست‌ها برای پرهیز از باز شدن یک جبهه جدید که می‌تواند شرایط را برای آنها وخیم و ملال‌آور کند، ممکن است اقداماتی همچون هک زیرساخت‌ها و سامانه‌های ایران را در دستورکار قرار دهند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن، با احساس پیروزی، مرهمی بر زخم عملیات انتقام‌جویانه ایران قرار دهند.

4-ورود به یک جنگ تمام‌عیار؟

دیگر سناریویی که بعیدترین و دورترین گزینه ممکن به‌شمار می‌رود، ورود صهیونیست‌ها به یک جنگ تمام‌عیار است؛ به‌نحوی که اقدام به هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی جمهوری اسلامی ایران کنند که در این صورت تهران نیز تمام ظرفیت موشکی و پهپادی  بسیار پیشرفته خود را برای مجازات رژیم اشغالگر صهیونیستی به‌کار خواهد گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها