کد خبر: 150586
|
۱۳۹۶/۱۰/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

ولایتی: تصمیمی درباره سفر محمود عباس به تهران گرفته نشده است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک درباره اینکه چرا هر زمان بحث سفر محمود عباس به تهران مطرح می‌شود، زاویه نگاه‌ها متفاوت است و هر بار تکذیب می‌شود؟ گفت: من از جزئیات منشا اخبار مربوط به سفر محمود عباس اطلاعی ندارم. تا آنجا که من اطلاع دارم چنین تصمیمی در کشور گرفته نشده است.

ولایتی: تصمیمی درباره سفر محمود عباس به تهران گرفته نشده است
کد خبر: 150586
|
۱۳۹۶/۱۰/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| علی اکبر ولایتی صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با موضوع تحولات فلسطین خاطرنشان کرد: فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است. در سال‌هایی که گذشت تلاش‌هایی شد که موضوع فلسطین را تحت‌الشعاع قرار دهند ولی موفق نشدند.

ولایتی گفت: آمریکا حتی یک رای مثبت هم در سازمان ملل و مجمع عمومی آن کسب نکرد و نتوانست آرای مثبتی را باخود همراه کند.گفته شده بود قرار بوده 150 کشور به طرح عدم انتقال سفارت به بیت القدس رای مثبت بدهند ولی با تهدید های آمریکا 128رای شد.

وی خاطرنشان کرد: موج مسلمانان که از زیاده خواهی های آمریکا به راه افتاده متوقف نخواهد شد. آمریکا به صورت یک جانبه از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و امروز دیگر این سیاست‌ها در عرصه بین المللی پذیرفته نیست.

ولایتی در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه نطرتان در خصوص اتهام زنی محافل غربی به ایران در حمایت تسلیحاتی از یمن گفت: در یمن آن کس که مداخله مستقیم کرده کشورهای مرتجع عرب و سعودی‌ها در قالب ائتلاف هستند و ایران اگر آنها بگذارند که محاصره یمنی‌ها وجود نداشته باشد جز حمایت‌های سیاسی و انسانی کمک دیگری نداشته است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: از نظر ایران فلسطین از بحر تا نهر است و همه بیت‌المقدس پایتخت فلسطین است و در حال حاضر نیز تمام فلسطین اشغال است و باید آزاد شود . جمهوری اسلامی نیز نظر خود را اعلام کرده بود و آنچه توسط سازمان کنفرانس اسلامی تصویب شد واقع‌بینانه نبود.

وی ادامه داد: انشاءالله به زودی شورای عالی مجمع بیداری اسلامی در رابطه با مهمترین مسئله جهان که فلسطین است، تشکیل خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیش‌بینی شما راجع به آینده قدس با توجه به شکست آمریکا در قطعنامه اخیر مجمع سازمان ملل چیست؟ گفت: مسئله قطعنامه سازمان ملل نقطه عطفی در تاریخ مبارزات فلسطین است و موجب دلگرمی همه مسلمانان شد و انگیزه فلسطینی‌ها را بیش از پیش قوی‌تر ساخت.

ولایتی افزود: وحدت همه جانبه میان کلیه جنبش‌های فلسطین و اتحاد آنان باید ادامه یابد و مقاومت جنبش انتفاضه نسبت به زیاده‌خواهی رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد که به زودی پیروزی‌های بیشتری در خصوص فلسطین شاهد خواهیم بود.

ولایتی در بخش دیگری از این نشست خبری به تهدیدهای ترامپ در رابطه با استراتژی امنیت ملی جدید آمریکا اشاره کرد و گفت : سخنان ترامپ در موسسه ریگان به منزله از سرگیری جنگ سرد بود زیرا مهمترین هدف او احیای مجدد جبهه شرق و غرب در برابر رویه دشمن است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه اقدامات آمریکا نشان‌دهنده حیات جنگ‌طلبانه این کشور است افزود: ایالات متحده با این بن‌بستی که در حوزه بین‌المللی مواجه است جنگ سرد را مجددا از سر گرفت. خوشبختانه اکنون یک همزیستی میان ملت‌ها صورت گرفت و مهر بطلان بر آن زده شد و آن اوج جنگ سرد بود چرا که آمریکا به دنبال جنگ‌افروزی در کل دنیاست.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه بیانیه ترامپ درباره انتقال صهیونیست‌ها به قدس پس از محکومیت‌ از سوی کشورهای مختلف جهان در مجمع عمومی سازمان ملل از سوی ۱۲۸ کشور رای مثبت دریافت کرد و تهدیدهای نیکی‌ هیلی برای پیشگیری از این قطعنامه سودی نداشت، به نظر شما این محکومیت از سوی‌ کشورها با هماهنگی خاصی انجام شده یا به شکل خودجوش بوده است، گفت: همه دنیا نگران سیاست‌های غیر مدبرانه حاکمیت آمریکا هستند.


وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به سیاست‌های تهاجمی آمریکا، افزود: از کسی که نماینده آمریکا در سازمان ملل است و حرف‌های تند می‌زند تا اظهارات رئیس‌جمهور این کشور، دنیا را نگران کرده است و پیروزی‌های ایران و مقاومت نیز این نگرانی‌ها را افزایش داده است. سیاست تهاجمی آمریکا موجب به خطر افتادن منافع غرب شد و وزیر خارجه انگلیس در سفر به منطقه، سعودی‌ها را در یمن محکوم کرد؛ چرا که آنان بر این باور بودند که سیاست ولیعهد جوان سعودی منافع آنها را به خطر خواهد انداخت.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: در میان غربی‌ها تا کنون هیچ کشوری سابقه طولانی استعمار و مداخله در دیگر کشورها را نداشته و اکنون انگلیس که همواره چراغ راهنمای آمریکا بود، پرچم مخالفت در برابر سیاست‌های آمریکا را در دست گرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اعضای اصلی سازمان ملل متحد هم در خصوص پایتختی بیت‌المقدس برای رژیم صهیونیستی علیه آمریکا رای دادند، و اکثر این رای دهندگان را کسانی تشکیل دادند که تا پیش از آن موافق سیاست‌های ایالات متحده بوده‌اند، خاطرنشان کرد: پیروزی‌های محور مقاومت غرب را نگران کرده است، همچنین مردم عراق و سوریه احساس کردند که کشورشان در خطر است به همین منظور به میدان آمدند و در این میان باید تاکید کرد که حشدالشعبی جنبه دفاعی دارد.

وی ادامه داد: ایران آمادگی خود برای حمایت تسلیحاتی از نیروهای مقاومت را اعلام کرده است و ایران از هیچ کمکی برای مبارزان دریغ نکرده و این امر بعد از این هم ادامه خواهد داشت.

ولایتی همچنین درخصوص اظهارات عادل‌الجبیر درباره طرح ترامپ در قدس بیان کرد: در دهه 50، شاهد بودیم که 13 کشور سفارتخانه خود را به قدس شریف منتقل کردند و پس از ایجاد مقاومت عمومی مسلمانان تصمیم آنان عوض شد. امروز نزدیک‌ترین عامل (عربستان) آمریکا در منطقه هم به آمریکایی‌ها انتقاد می‌کند.

ولایتی با تاکید بر اینکه موجی که اکنون در جهان راه افتاده به هیچ وجه ساکت‌ شدنی نیست، بلکه ادامه خواهد داشت، گفت: این موج زمینه‌ کم سابقه‌ای در این خصوص در جهان اسلام ایجاد کرده و این در تاریخ معاصر بی‌سابقه است که عکس سران ارتجاع عرب در کنار ترامپ چاپ شده و سپس در الجزایر به آتش کشیده شود، هم‌چنین باید بگویم که همه سردمداران کشورهای غربی با آمریکا مخالفت کردند و این موضوع در تاریخ معاصر امری بی‌سابقه است، همچنین به وابستگان نزدیک آمریکا در جهان عرب هم توصیه می‌کنم از اقدام خود دست بردارند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که ایران می‌تواند از فضای ضد صهیونیستی ایجاد شده برای پیشبرد رفراندوم هر فلسطینی یک رای استفاده کند، خاطرنشان کرد: طرحی مهم ارائه شده و در واقع همان طرحی است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و باید مورد توجه قرار گیرد. طرف مقابل باید بداند راهی به جز دادن حقوق کامل به فلسطینی‌ها ندارد و این کشور باید به صورت کامل آزاد شود. در گذشته در فلسطین اکثریت با مسلمانان بود و آنها با اقلیت مسیحیان برای سال‌ها و قرن‌ها در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند، اما تفکر شیطانی انگلیس باعث شد فلسطین توسط صهیونیست‌ها اشغال شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با عدم حضور ایران در رأی‌گیری در خصوص میانمار گفت: سیاست‌های ایران در خصوص میانمار مشخص است و مسلمانانی که قرن‌ها در میانمار زندگی می‌کردند، میانماری هستند و به صرف اینکه اکثر مردم میانمار بودایی هستند، نباید جنایت‌هایی علیه مسلمانان انجام شود. همچنین اقدامی که حکومت میانمار علیه مردمش انجام داد با اقدامی که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها انجام داد تفاوتی ندارد و موضع ایران در این زمینه مشخص است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اتهامات غربی‌ها در خصوص مداخله ایران در امور یمن، گفت: در یمن کشورهای مرتجع عربی تحت عنوان ائتلاف عربی ضد یمن مداخله مستقیم کرده‌اند و ایران جز حمایت سیاسی و کمک‌های انسانی برای نجات مردم این کشور کار دیگری انجام نداده است.

ولایتی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و مصر و احتمال بهبود روابط دو کشور تاکید کرد: مردم مصر همواره ستون استواری در حمایت از فلسطین بودند و همواره هزینه‌های سنگینی را متحمل شدند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: در جنگ‌های 1948، 1956، 1967 و 1973 محور مقاومت مردم مصر بودند و همچنان این مردم حامی مهم فلسطینی‌ها در جهان عرب به شمار می‌آیند، به طوری که می‌توان گفت مصر به لحاظ سیاسی و مبارزاتی جایگاه مهمی در جهان عرب دارد. دشمن اصلی یمن همان کسانی هستند که همه روزه صدها تن بمب بر سر مردم این کشور می‌ریزند، در حالی که ایران جز کمک‌های انسانی به یمن اقدام دیگری انجام نداده است.

وی ادامه داد: متاسفانه عاملان این جریان برای فرافکنی و از این جهت که مردم دنیا اطلاعی در این زمینه ندارند، تبلیغات سویی انجام می‌دهند. بدیهی است که عربستان با هواپیماهای جنگنده خود یمن را بمباران می‌کند و حتی حامیان سینه‌ چاک حکومت این کشور هم با سیاست ناپخته رژیم جدید عربستان مخالف هستند و اطلاع داریم که آمریکا با وحشی‌گری و حملات ددمنشانه‌ای که علیه مردم یمن و محاصره غیرانسانی در این کشور انجام شده موافقت ندارد، چرا که این سیاست، روش جاهلیت عرب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس بعد از پایان کار داعش و سیاست‌هایی که در آینده آمریکا آن را دنبال می‌کند، گفت: طرح آمریکا در خصوص تجهیز عده‌ای اوباش از جهان عرب و خارج از جهان عرب تحت عنوان داعش موفق نبود و به همین خاطر قصد دارند شکست خود و رژیم صهیونیستی را جبران کنند. آمریکا به دنبال جبران شکست خود و رژیم صهیونیستی است، غافل از اینکه در دنیا منزوی شده، به طوری که کشورهای میکروسکوپی در سازمان ملل متحد از او حمایت کردند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها