کد خبر: 158514
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

فیس‌بوک در آلمان محکوم شد

دادگاهی در آلمان فیس‌بوک را به دلیل عدم اطلاع‌رسانی کافی و دقیق به کاربران از اطلاعات، محکوم کرده است.

فیس‌بوک در آلمان محکوم شد
کد خبر: 158514
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| یک گروه حمایت از حقوق مشتری در آلمان اعلام کرد دادگاهی در این کشور استفاده فیس‌بوک از اطلاعات کاربران غیر‌قانونی است. دلیل این امر نیز عدم اطلاع رسانی کافی و دقیق درباره استفاده از اطلاعات کاربران است.

دادگاه منطقه ای برلین این حکم را صادر کرده است. این در حالی است که شرکت های بزرگ فناوری برای استفاده از اطلاعات شخصی کاربران در آلمان به شدت تحت بررسی هستند.این شرکت ها با استفاده از اطلاعات به دست آمده تبلیغات آنلاین را به طور هدفمند اجرا می‌کنند.

فدراسیون سازمان های حمایت از مشتریان آلمان اعلام کرده برخی بندهای بخش تنظیمات فیس بوک و برخی از شروط مربوط به خدمات آن ناقض قانون حمایت از مشتری است. در همین راستا دادگاه تشخیص داده بخش‌هایی از «رضایتنامه استفاده از اطلاعات کاربر‌» این شبکه اجتماعی قانونی نیست.

هیکو دوئنکل افسر پلیس دادگستری در این سازمان گفت: فیس‌بوک «تنظیمات پیش فرضی» را که به سود کاربر نیست در بخش privacy center مخفی می‌کند و هنگام ثبت نام کاربر اطلاعات کافی به او ارائه نمی‌دهد. این امر خلاف ملزومات رضایت آگاهانه کاربران است.

همچنین این سازمان یک کپی از حکم دادگاه را در وب‌سایت خود منتشر کرده است. از سوی دیگر فیس‌بوک اعلام کرده نسبت به رای دادگاه اعتراض خواهد کرد.

منبع: مهر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها