کد خبر: 158859
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

نفت و دلار تالار بورس را سردرگم کرد

این هفته بورس تهران تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز از یک طرف و رشد قیمت برخی از فلزات اساسی و نفت از طرف دیگر شاهد فراز و فرودهایی بود. این روزها نوسانات غیرقابل پیش‌بینی دلار تا حدودی بازار سهام را هم سردگم کرده است.

نفت و دلار تالار بورس را سردرگم کرد
کد خبر: 158859
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| شرایط بازر ارز در هفته جاری یکی از موارد مهم تاثیرگذار بر داد و ستد سهام در تالار شیشه ای بود. از طرفی می‌توان گفت حدود نیمی از شرکت های بورسی تحت تاثیر افزایش نرخ دلار، سود شناسایی می کنند و قیمت سهامشان با رشد مواجه می شود و از طرف دیگر ریسک ناشی از کاهش ارزش پول ملی سبب نگرانی ها در اقتصاد و بالا رفتن ریسک های سیستماتیک در بازار سرمایه می شود.

قیمت نفت نیز از طرفی باعث تکان های قیمتی در گروه پالایشی و پتروشیمی شد و از طرف دیگر گروه فلزات اساسی و کانه های فلزی در مقاطعی توانستند با رشد جهانی قیمت ها با افزایش همراه شوند.

در طی چهار روز کاری بورس تهران در این هفته شاخص کل همچنان حول کانال ۹۸ هزار واحدی نوسان کرد. در این مدت شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس از رقم ۹۸ هزار و ۲۲۹ واحدی تا عدد ۹۸ هزار و ۳۴۷ بالا رفت و شاهد رشد ۴۸ واحدی بود.

شاخص آزاد شناور نیز در چهار روز کاری اخیر ۱۹۷ واحد رشد کرد و از عدد ۱۰۵ هزار و ۴۴۱ واحدی به عدد ۱۰۵ هزار و ۶۳۸ رسید. همچنین شاخص بازار اول که در ۱۸ بهمن ماه جاری در تراز ۶۹ هزار و ۷۷۰ واحدی قرار داشت ۸۵ واحد رشد کرد و تا رقم ۶۹ هزار و ۸۸۵ بالا رفت.

اما شاخص بازار دوم با بیش از ۱۶۰ واحد افت تا تراز ۲۰۹ هزار و ۴۵۱ کاهش یافت و در عین حال شاخص صنعت با رشد ۹۷ واحدی همراه شد.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها