کد خبر: 160425
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ ۱۳:۱۴:۰۰
| |

حسین انصاری راد رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ششم

احمدی‌نژاد خزانه کشور را خالی کرده و امروز طلبکار است/ دولت باید بتواند مصلحت کلان کشور در مطالبات را در نظر بگیرد

حسین انصاری‌راد رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ششم با اشاره به اختلاف‌نظرهای دولت و مجلس در زمان بررسی بودجه گفت: طبیعتاً دولت و مجلس باید بر سر این امکانات و آنچه جامعه طلب می‌کند مطالعه کنند و بتوانند کار کشور را به سرانجام برسانند.

احمدی‌نژاد خزانه کشور را خالی کرده و امروز طلبکار است/ دولت باید بتواند مصلحت کلان کشور در مطالبات را در نظر بگیرد
کد خبر: 160425
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ ۱۳:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین انصاری راد رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ششم با اشاره به بودجه‌ سال 97 که در مجلس تصویب شد به «اعتمادآنلاین» گفت: من تقنین ها را ندیده‌ام اما به طور کل به دلیل اتفاقاتی که همیشه در جریان بودجه رخ می‌دهد باید این را بگویم که نمایندگان دو گرفتاری دارند که براساس آن دو گرفتاری عملکردشان شکل می‌گیرد.

او در ادامه باید تاکید بر این موضوع که این وضعیت از ابتدای انقلاب وجود داشته است، عنوان کرد: این از اول انقلاب بوده و همچنان هم ادامه دارد من در دوره‌های اول، پنجم و ششم در مجلس حضور داشته‌ام، در بقیه ادواری هم که حضور نداشتم در جریان کار مجلس بودم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ششم توضیح داد: یکی از گرفتاری‌هایی که نمایندگان دارند مربوط به حوزه انتخابیه است. درواقع نمایندگان در بسیاری مواقع وعده‌های کلان تری از مطالبات مردم می‌دهند و به مجلس که می‌آیند به دنبال تحقق آن مطالبات هستند. اما موضوع این است که تحقق این مطالبات در اکثر اوقات با مصالح کلان کشور، نگاه کلی و بنیادی آن منطبق نیست.

او ادامه داد: البته که نمایندگان از اهرم‌های مختلفی که دارند برای پیشبرد این اهداف و مطالبات استفاده می‌کنند مانند اینکه برای یک خواست مردم با هم امضا می‌کنند و به دولت برای تحقق آن فشار می‌آورند.

انصاری راد تاکید کرد که این وضعیت به این دلیل است که احزاب در کشور وجود ندارد و اگر هم وجود دارد کارساز نیست و نمایندگان، نماینده مطالبات شهر خود و حوزه انتخابیه خود هستند.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به وضعیت اقتصادی بیان کرد: شرایط اقتصادی، امنیتی، سیاست داخلی هم مقتضیاتی دارد که نمایندگان با وجود این اعتراضاتی که پدید آمد و حالت خاصی که مطالبات مردم پیداکرده است درگیر این‌گونه امور هم هستند.

او افزود: بنابراین هم می‌خواهند به مطالبات حوزه انتخابیه خود برسند و هم به مطالباتی که به‌صورت عام و کلی در کشور ایجاب می‌شود. اما خزانه و درآمدهای کشور و توانایی قوه مجریه و دولت هم حد و اندازه‌ای دارد. به‌هرحال باید در نظر داشت که خزانه کشور را آقای احمدی‌نژاد خالی کرده و امروز هم طلبکار است.

این نماینده سابق مجلس در ادامه درباره بودجه‌ای که مجلس تصویب کرده و تغییراتی که مغایر با خواست دولت در آن ایجادشده گفت: دولت قدرت مانور دارد البته که باید درآمدها و هزینه‌ها براساس مصوبات مجلس انجام شود و عدول از آن مغایر با قانون اساسی است؛ اما به هر صورت توان و امکان دولت با توجه به دارایی‌هایی که در اختیار دارد کاملاً دستش را می‌بندد و عدم اجرای مصوبات مجلس را در پی خواهد داشت، هرچند در وقت خود دولت می‌تواند با نمایندگان به تفاهم برسد.

انصاری راد با توجه به اختلاف‌نظرهای دولت و مجلس در ادامه افزود: طبیعتاً دولت و مجلس باید بر سر این امکانات و آنچه جامعه طلب می‌کند مطالعه کنند و بتوانند کار کشور را به سرانجام برسانند.

رئیس کمیسیون اصل 90 برنامه ششم تاکید کرد: در کل دولت را برای اجابت حد زیادی از خواسته‌های مردم توانا می‌بینم یکی از خواسته‌های مهم مردم شفافیت است و دولت باید به‌گونه‌ای از اوضاع‌واحوال و اتفاقات گزارش دهد که مردم آن را باور کنند و بتوانند مصلحت کلان کشور در مطالبات را در نظر بگیرند.

او افزود: این امر به‌ویژه در زمینه اقتصاد نیازمند یک هیئت کارشناسی است که بتواند در فرصت‌های مناسبی گزارش وضعیت و توانایی دولت و هر آنچه دارد و ندارد را با شفافیت و صداقت برای مردم بیان کند و فکر می‌کنم که اکثریت مردم این بیان صادقانه و شفاف را از دولت می‌پذیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها