کد خبر: 160699
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

ممانعت از حضور محمد توسلی در دانشگاه تهران

محمد توسلی بعد از ممانعت از حضورش در دانشگاه تهران و سخنرانی در برنامه «قلب انقلاب» پیامی صادر کرد.

ممانعت از حضور محمد توسلی در دانشگاه تهران
کد خبر: 160699
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عصر امروز قرار بود برنامه «قلب انقلاب» به مناسبت سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با سخنرانی ابرهیم اصغرزاده، لطف‌الله میثمی و محمد توسلی در دانشگاه تهران برگزار شود. اما این برنامه در آخرین ساعات پیش از برگزاری با تغییراتی مواجه شد و نام محمد توسلی از بین سخنرانان خط خورد. بر همین اساس محمد توسلی که به خاطر محدودیت‌های دانشگاه تهران از حضور در برنامه «قلب انقلاب» منع شده بود، پیامی را صادر کرد. پیام مهندس توسلی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

پیام تشکر به گردهمایی « قلب انقلاب»

دانشجویان عزیز، اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران

با عرض سلام و تحیات، از تلاش و همت شما برای برگزاری گردهمایی « قلب انقلاب» به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تقدیر و سپاسگزاری می کنم.

نسل جوان امروز پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب ضروری است با مطالبات تاریخی ملت ایران از انقلاب مشروطه که در آرمان های اولیه انقلاب اسلامی سال 57 نیز تبلور داشت و ویژه گیهای جنبش اجتماعی ایران یعنی « قلب انقلاب» که منجر به پیروزی انقلاب شد، آشنا شوند و با ارزیابی کارنامه چهاردهه بعد از انقلاب و شرایط امروز جامعه بتواند ریشه ها و علل بحران های کنونی کشور یعنی« قلب انقلاب» را بررسی و شناخت پیدا کند تا بتواند با آگاهی به رسالت خود برای خروج از بحران های جاری کشور به وظایف دینی و اجتماعی خودعمل کند.

دانشجویان عزیز، همانگونه که در گذشته نیز یادآوری کرده ام مسئولیت اعضای انجمن اسلامی دانشجویان در دوران تحصیل علاوه بر کسب علم و دانش در رشته تحصیلی، توسعه شخصیت فرهنگی و اجتماعی خود از طریق فعالیت اجتماعی مورد علاقه در فضای آزاد دانشگاهی و همچنین آشنایی با آموزه های قرآنی و رویدادهای تاریخ معاصرکشور و پیگیری مطالبات جامعه بصورت قانونمند و مسالمت آمیزاست.

اگر اینجانب توفیق پیدا نکردم در این گردهمایی حضور پیدا کنم و خاطرات و تجربیات خود را که در مدیریت انقلاب حضور داشتم در خانه تاریخی خود با شما عزیزان « بچه های فنی» در میان بگذارم، اما خوشبختانه برادر عزیزم آقای مهندس لطف الله میثمی که خود از«بچه های فنی» هستند و حافظه تاریخی بسیار غنی و ارزشمندی دارند به این مهم خواهند پرداخت. بنده لازم می دانم از ایشان به خاطر قبول این برنامه سپاسگزاری کنم.

در پایان، جا دارد در فضای دانشکده فنی، یاد بنیانگزاران و الگوهای بینشی و منشی انجمن های اسلامی؛ زنده یادان مهندس بازرگان، آیت الله طالقانی و دکتر ید الله سحابی و نمونه هایی از تربیت شدگان نسل بعدی آنان شهید دکتر مصطفی چمران، مهندس عزت لله سحابی، دکتر ابراهیم یزدی، مهندس مصطفی کتیرایی و مهندس علی اکبر معین فر که به دیار باقی شتافته اند، را گرامی داریم و از خداوند منان مسئلت نمائیم که ما و شما عزیزان را در شناخت و هموار نمودن شرایط برای تحقق گفتمان این پیشگامان که همان برداشت اسلام رحمانی از آموزه های قرآنی و تامین آزادی، حاکمیت ملت و عدالت اجتماعی است، موفق دارد.

محمد توسلی

دبیر کل نهضت آزادی ایران

6 اسفند 1396»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها