اعتراض NADO به IOC برای برداشتن محرومیت دوپینگ روسیه

گروهی از انجمن‌های ضددوپینگ کشورهای مختلف (NADO) به تصمیم کمیته‌ بین‌المللی المپیک (IOC) برای برداشتن محرومیت روسیه اعتراض کردند.

اعتراض NADO به IOC برای برداشتن محرومیت دوپینگ روسیه
کد خبر: 160811
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۱۵:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| گروهی از انجمن‌های عضو NADO اعلام کردند که سیاست IOC برای برداشتن محرومیت روسیه در صورتی که نمونه دوپینگ دیگری در بین ورزشکاران روس در المپیک زمستانی وجود نداشته باشد اشتباه است. به ‌این‌ ترتیب شرایط از بد به بدتر تغییر پیدا می‌کند.

وادا نیز اعلام کرده اطلاعی درباره تصمیم IOC ندارد اما از آن حمایت نمی‌کند. دیروز (یکشنبه)‌ اعلام شد که IOCدر جلسه اعضای خود به این نتیجه‌ رسیده است که اگر نمونه مثبت دوپینگ دیگری بین ورزشکاران روس نباشد محرومیت روسیه از حضور در المپیک را لغو کند.

قرار است که 48 تا 72 ساعت بد از مراسم افتتاحیه این مساله مشخص شود. البته توماس باخ، رییس IOC تایید کرده است که حتی اگر نمونه مثبت دیگری نیز پیدا شود بدین معنا نیست که احتمال لغو محرومیت وجود ندارد.

در بازی‌های المپیک زمستانی 2018 دوپینگ دو ورزشکار روس مثبت شد.

در بیانیه NADO آمده است: مدیریت IOC برای رفع مشکل روسیه از بد به بدتر تغییر وضعیت داده است. ورزشکاران پاکی که به دلیل دوپینگ ورزشکاران روس نتوانسته اند از مقدماتی صعود کنند یا مدال بگیرند شایسته پاسخی بهتر هستند. عملکرد و تصمیم‌های IOC نشان داده است که منفعت ورزشکاران پاک برای آنها در اولویت نیست.

این‌ در حالی است که کمیته‌ المپیک روسیه منتظر است که هر چه‌ سریع‌تر محرومیت تیم‌های روسی در المپیک برداشته شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها