کد خبر: 161106
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۹ ۱۲:۵۶:۰۰
| |

قمی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

کمیسیون آموزش و دیوان عدالت به موضوع اخراج اساتید دانشگاه آزاد وارد می شود/ تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس کلید خورده است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس کلید خورده است، اظهار داشت: اینکه برخی از اساتید دانشگاه آزاد با سلیقه افراد برکنار شود مذموم و محکوم است. برای مثال  یک آقایی سلیقه‌اش با مسئولان دانشگاه آزاد نمی‌خواند و بخواهند به این دلیل اخراجش کنند درست نیست.

کمیسیون آموزش و دیوان عدالت به موضوع اخراج اساتید دانشگاه آزاد وارد می شود/ تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس کلید خورده است
کد خبر: 161106
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۹ ۱۲:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین - محمد قمی نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به اخراج اساتید از دانشگاه آزاد، گفت: دانشگاه آزاد یکسری استاد دارد که مناسب با رشته‌هایشان نیست و یا مازاد هستند که فکری برای آنها باید انجام دهند تا بی جهت حقوق نگیرند بنابراین یک حداقلی هستند که باید تکلیفشان روشن شود.

وی تصریح کرد: البته چون سالیان سال در دانشگاه آزاد کار کردند نباید اخراجشان کنیم بلکه باید به نحو دیگری مشکلشان را حل کنیم. اما اینکه برخی از اساتید دانشگاه آزاد با سلیقه افراد برکنار شود مذموم و محکوم است. برای مثال یک آقایی سلیقه اش با مسئولین دانشگاه آزاد نمی خواند و بخواهند به این دلیل اخراجش کنند درست نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته اگر استادی باشد که مخالف منافع ملی کاری کند بحث آن جدا است و باید با او برخورد شود اما این برخوردها نباید سلیقه ای باشد چون سالیان سال این اساتید در دانشگاه درس داده اند، استاد شده اند و تجربه پیدا کرده اند. دانشجویان با این اساتید انس گرفته‌اند بنابراین اینکه بی‌مورد از کار برکنار شوند چرا که کار ناصوابی است.

قمی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که دانشگاه آزاد در این زمینه یک مقدار دقت داشته باشد و بداند که استاد، علم و تجربه ارزش دارد و همه این ارزش ها را مجانی از دست دادن کار بسیار بدی است. ضمن اینکه در این دوران رکود و عدم اشتغال وقتی این افراد که تخصصشان تدریس است، را از دانشگاه اخراج کنند بی انصافی است.

وی با تاکید بر لزوم ورود کمیسیون آموزش به موضوع اخراج اساتید دانشگاه آزاد، گفت: حتما کمیسیون آموزش و دیوان عدالت به این موضوع وارد می شود. دولت، نظام و دیوان عدالت طرفدار حق و مردم هستند و فلسفه وجودی آنها برای احقاق حق است و اینکه از حقوق مردم دفاع کنند. طبیعتا دیوان عدالت یا بازرسی کل کشور و دستگاههای نظارتی وارد می شوند و نمی گذارند که یک عده ای از افراد بر اساس سلیقه خودشان قانون را زیر پای بگذارند.

این نماینده مجلس با اشاره به جمع آوری امضا برای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، خاطرنشان کرد: هفته قبل از تعطیلات برای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد امضا جمع می کردند. تحقیق و تفحص حق طبیعی مجلس است و نمایندگان حق دارند از تحقیق و تفحص و سوال استفاده کنند. یکسری مطالبی به نمایندگان مختلف از طریق مردم، دانشجویان و اساتید رسیده است و نمایندگان مکاتبه کرده اند اما پاسخ قانع کننده ای دریافت نکردند. بنابرایت برای روشن شدن مسئله بحث تحقیق و تفحص را مطرح کردند که بتوانند ابعاد مختلف قضیه را بررسی کنند تا حقی از کسی تضییع نشود.

قمی افزود: با این تحقیق و تفحص برای مردم هم روشن می شود که اقدامات در دانشگاه آزاد به چه شکل بوده است. بعد از انجام این تحقیق و تفحص گزارش آن در صحن قرائت می شود و مردم در جریان قرار می گیرند. انشالله که دانشگاه آزاد متخلف نباشد و طبق قانون عمل کرده باشد و نتیجه تحقیق و تفحص به نفع دانشگاه تمام شود. اما اینکه بررسی کنند ابعاد قضیه چیست و چرا دانشجو و استاد ناراحت هستند باید مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها