معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

معاونت حقوقی وزارت علوم به دانشجویانی که پرونده قضایی دارند، کمک می‌کند / نمی‌دانیم دقیقاً برای چند دانشجو پرونده قضایی تشکیل‌شده

غلامرضا غفاری می‌گوید: علاوه بر اینکه در بسیاری از جلسات پیگیر کار این دانشجویان بازداشتی هستیم، با ارجاع دادن دانشجویان به معاونت حقوقی، به آنها کمک‌های حقوقی هم ارائه می‌شود.

معاونت حقوقی وزارت علوم به دانشجویانی که پرونده قضایی دارند، کمک می‌کند / نمی‌دانیم دقیقاً برای چند دانشجو پرونده قضایی تشکیل‌شده
کد خبر: 161623
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۳ ۱۶:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطمه رجبی- طی ناآرامی‌های خیابانی دی ماه، تعداد زیادی از دانشجویان معترض هم دستگیر شدند. همان موقع وزارت علوم اعلام کرد که تمام تلاشش را برای آزادی تمام دانشجویان بازداشتی به کار می‌بندد. اگرچه آزاد شدن تمام دانشجویان بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، طول کشید اما اواخر بهمن ماه بالاخره تعداد دانشجویان بازداشتی به صفر رسید. با این وجود محمود صادقی، عضو کمیسیون آموزش مجلس اخیراً به اعتمادآنلاین گفته بود که برای 50 دانشجو پرونده قضایی تشکیل شده و قرار است در دادگاه حاضر شوند. حالا معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین خبر از پیگیری‌های وزارت علوم می‌دهد و می‌گوید: «ما تمام تلاشمان را می‌کنیم. واقعاً مردم و دانشجویان باید بدانند که ما واقعاً تا جایی که می‌توانیم در حال رایزنی با نهادها و شخصیت‌های مختلف هستیم تا پیروی حوادث دی ماه به درس و زندگی دانشجویی لطمه وارد نشود.»

غلامرضا غفاری در مورد تعداد دانشجوهایی که به دلیل حوادث دی ماه، تحت پیگرد قضایی هستند، می‌گوید: «اصلاً به ما نمی‌گویند که تعداد کل دانشجویان چقدر است. این رقم 50 نفر هم که اعلام شده معلوم نیست که چقدر درست است چون اصلاً درباره تعداد با ما صحبتی نمی‌شود.»

او در جواب اینکه وقتی وزارت علوم آماری و اطلاعاتی از دانشجویانی که پرونده قضایی دارند، ندارد چطور کار آنها را پیگیری می‌کند، می‌گوید: «خودشان به دانشگاه و وزارت علوم مراجعه می‌کنند و ما در جریان پرونده‌شان قرار می‌گیریم و پیگیری وضعیت آنها هم در دستور کار قرار می‌گیرد.»

غفاری با اشاره به اینکه کمک‌های وزارت علوم به این دانشجویان در حد رایزنی‌ها باقی نمی‌ماند، می‌گوید: «علاوه بر اینکه در بسیاری از جلسات پیگیر کار این بچه‌ها هستیم، با ارجاع دادن دانشجویان به معاونت حقوقی به آنها کمک‌های حقوقی هم ارائه می‌شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها