کد خبر: 161793
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ۱۰:۰۳:۰۰
| |

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

وزارت بهداشت با اجرای برنامه‌های زیرساختی از کوچک کردن بسته خدمات بی‌نیاز می‌شود/ طرح تحول سلامت باید به صورت مرحله‌ای اجرا می‌شد

بنابر گفته وزیر بهداشت احتمال دارد که در سال آینده بسته خدمات بیمه سلامت باز هم کوچک شود، بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به وزارت بهداشت پیشنهاد می‌کند که به جای کوچک کردن بسته خدمات، برنامه‌هایی مانند پزشک خانواده را به درستی اجرا کند.

وزارت بهداشت با اجرای برنامه‌های زیرساختی از کوچک کردن بسته خدمات بی‌نیاز می‌شود/ طرح تحول سلامت باید به صورت مرحله‌ای اجرا می‌شد
کد خبر: 161793
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ۱۰:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر بهداشت اخیراً اعلام کرد که اگر بودجه کافی به بیمه سلامت واریز نشود و ساز و کار این صندوق هم تغییر نکند، مجبور هستند که بسته‌های خدماتی این صندوق را کوچک‌تر کنند. این حرف در حالی زده می‌شود که همین حالا هم بسیاری از مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت، قراردادشان را لغو کرده‌اند و خبر می‌رسد که تعدادی از داروخانه‌ها هم حاضر نیستند نسخه‌های نوشته شده در دفترچه‌های بیمه سلامت را قبول کنند. برخی‌ها تهدید وزیر بهداشت را به دعوای نه چندان جدید وزیر بهداشت و صندوق‌های بیمه مربوط می‌دانند و برخی دیگر آن را کاملاً جدی تلقی می‌کنند.

بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد اینکه چقدر احتمال کوچک شدن بسته‌های خدماتی بیمه سلامت وجود دارد، به اعتمادآنلاین می‌گوید: «به هر حال وظایف و مأموریت‌های هر نهادی به همراه بودجه‌اش تعریف شده است و امید می‌رود که اگر بودجه بیمه سلامت به طور کامل اختصاص پیدا کند مشکلی در روند انجام وظایفش پیش نیاید اما وزارت بهداشت بهتر است به جای کوچک کردن بسته‌های خدمتی و پیش‌بینی مشکلات مالی، به اجرای برنامه‌های زیرساختی بپردازد. برنامه‌هایی مثل پزشک خانواده که اگر به درستی اجرا شود می‌تواند بسیاری از هزینه‌ها را کم کند.»

او به فشاری که روی دوش بیمه‌ها است اشاره کرد و گفت: «همان ابتدا که اجرای طرح تحول سلامت کلید خورد خیلی‌ها درباره آماده نبودن زیرساخت‌های اجرای آن و هزینه هنگفتی که به وجود می‌آورد، هشدار دادند. بسیاری از کارشناسان هم اعتقاد داشتند که بهتر است تمام مراحل این برنامه یکجا اجرا نشود چون اعتبار این کار وجود نداشت اما دولت طی یک اقدام جهادی مراحل مختلف طرح تحول سلامت را به صورت یک جا اجرا کرد و این موضوع فشار بسیار زیادی به دولت وارد کرد. بیشتر این فشار هم بر روی دوش بیمه‌ها افتاد.»

بنیادی همچنین به لزوم حل و فصل مشکلات بیمه‌ها و وزارت خانه‌های دخیل در امر سلامت با یکدیگر در درون دولت تأکید کرد و گفت: «این مشکلات و اختلافات نباید به شکلی عنوان شود که مردم را نگران کند و یا مسئولان داخل دولت باهم دعوای رسانه‌ای کنند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها