رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس موافق عرضه گندم در بورس کالا است

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به اینکه گندم کالایی استراتژیک محسوب می شود، مجلس موافق عرضه گندم در بورس کالا به جای سیاست خرید تضمینی آن است.

مجلس موافق عرضه گندم در بورس کالا است
کد خبر: 162073
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۶ ۱۸:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| عرضه شفاف و بدون واسطه محصولات در بورس با حذف دلالان و واسطه ها، بدون شک می تواند نقش موثری در اقتصاد داشته باشد.

معاملات انواع محصولات پایه در بورس کالا به دلیل شفافیت این بازار، روندی رو به افزایش داشته به طوری که از نظر حجم و ارزش، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

کوتاه شدن دست دلالان و واسطه ها از فرایند معاملات محصولات، فرصتی را برای خریداران و مصرف کنندگان بخش پایین دستی برای دستیابی با قیمت و شرایط مناسب تر به محصولات مورد نیاز فراهم کرده است.

محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره عرضه کالاها در بورس گفت: گسترش بازار سرمایه که جنس آن شفافیت است، به نفع اقتصاد کشور بوده و ثمرات زیادی برای بخش تولید و منافع ملی به همراه دارد.

وی افزود: وقتی به جایگاه یکی از ارکان بازار سرمایه همچون بورس کالا نگاه می کنیم، مشخص می شود که عرضه و تقاضا در این ساز و کار از جنس اوراق بهادار نیست، بلکه کالاهایی در بورس عرضه می شود که به توسعه فعالیت ها در بخش تولید کمک می کند.

پورابراهیمی با تاکید بر تاثیرگذاری عرضه کالاها در بورس بیان کرد: بورس می تواند برای ایجاد یک قیمت منصفانه در نظام اقتصاد کشور و شفافیت در عرضه و تقاضا و نیز تخصیص بهینه منابع نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

به گفته وی، فرآیند عرضه کالا در بورس باعث می شود که از حضور دولت در ایجاد یک بازار مصنوعی و تصنعی که در برخی بخش ها همچنان شاهد آن هستیم، جلوگیری شود.

رییس کمیسیون اقتصادی با اشاره به توفیق بورس کالا در افزایش حجم و ارزش معاملات بیان کرد: در سال 96 آمارهایی را در بورس کالا می بینیم که نشان دهنده وضعیت مطلوب ساز و کار بورس است که البته مورد تایید مجلس بوده و حتماً با دیدگاه تخصصی به آن نگاه می کنیم.

پورابراهیمی با تاکید بر نگاه مجلس در حمایت از بورس کالا اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه ششم احکام خوبی تصویب کردیم که نشان از اهتمام مجلس به حمایت از ظرفیت های بورس کالاست و در کنار آن نیز مجلس این آمادگی را دارد که هر کمکی که لازم باشد برای پیشرفت و ارتقای این بورس انجام دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها