ذخیره ارزی چین برای اولین بار در یک سال گذشته کاهش یافت

آمار بانک مرکزی چین نشان می دهد ذخیره ارزی این کشور برای نخستین بار پس از یک سال در فوریه سال جاری کاهش یافته است.

ذخیره ارزی چین برای اولین بار در یک سال گذشته کاهش یافت
کد خبر: 162126
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ۱۴:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| از تارنمای یی سی چین، این کشور دارای بزرگترین ذخیره ارزی در دنیاست اما در ماه فوریه این ذخیره به سه هزار و 134 میلیارد دلار رسیده است.


بانک مرکزی چین در گزارش جدید خود آورده است این اولین بار از ژانویه سال 2017 است که ذخیره ارزی چین کاهش یافته است.


بانک مرکزی چین مبلغ کاهش ذخیره ارزی را 26 میلیارد و 980 میلیون دلار عنوان کرد.


آمارهای رسمی نشان می دهد که در سال 2016 میلادی، برای نخستین بار در 6 سال پیش از آن، ذخیره ارزی چین به زیر سه هزار میلیارد دلار رسید.


بسیاری از اقتصاددانان چینی رسیدن ذخیره ارزی به کمتر از سه هزار میلیارد دلار را یک خطر برای رشد اقتصادی دانسته اند اما دولت چین بر رشد اقتصادی با ثبات 6.5 تا هفت درصدی تاکید می ورزد.


آمار رسمی منتشر شده اداره تبادلات ارزی چین نشان می دهد تا پایان سال 2016 میلادی میزان ذخیره ارزی چین کمی بیش از دو هزار و 998 میلیارد دلار بوده است.


جولیا ایوانز تحلیلگر مسایل اقتصادی چین در مصاحبه ای که نشریه ساوت چاینا هنگ کنگ منتشر کرده است می گوید پایین آمدن ذخیره ارزی و رسیدن به آن به زیر سه هزار میلیارد دلار در واقع یک مساله روانی است.


وی می افزاید دولت چین بر گردش سرمایه بشدت نظارت می کند و نوسانات یوان، پول ملی چین هم در این زمینه بی تاثیر نبوده است.


اگر نرخ دلار تضعیف شود چین می تواند نرخ تبادلات ارزی خود را بهتر از گذشته مدیریت کند و از لحاظ گردش سرمایه، این کشور در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت.


در مجموع تعیین خط مرزی برای ذخیره ارزی چین معنای خاصی ندارد اما کاهش بی رویه آن می تواند سرمایه گذاران را به سمت استفاده از یوان سوق دهد که البته برای چین پدیده ای خرسند کننده خواهد بود که به دنبال بین المللی کردن ارز خود است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها