ابتکار:

لایحه «تامین امنیت زنان» به زودی نهایی می‌شود

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور لایحه تامین امنیت زنان را گامی موثر در مقابله با خشونت علیه زنان دانست و گفت: این لایحه با همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی به زودی نهایی خواهد شد.

لایحه «تامین امنیت زنان» به زودی نهایی می‌شود
کد خبر: 162128
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ۱۸:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین | معصومه ابتکار در رویداد بین‌المللی زنان، صلح و امنیت پایدار ضمن تبریک روز جهانی زن و میلاد حضرت زهرا (س) بر نقش زنان در گسترش صلح تاکید کرد و افزود: بر اساس قطعنامه 1325 سازمان ملل، زنان باید در مذاکرات صلح چه در سطح دولت و چه در سطح پارلمان به کار گرفته شوند و نقش آنها در حفظ صلح و امنیت جدی گرفته شود.

ابتکار در ادامه با تاکید بر نقش سازمان‌های بین‌المللی همکاری‌های جهانی و دانشگاهی و جلب مشارکت‌های سازمان‌های مردم نهاد در پیشبرد صلح و امنیت در جوامع اظهار کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی شبکه همکاری و همگرایی موثری برای زنان در سطح ملی و بین‌المللی را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی گام‌های موثری برای مقابله با خشونت علیه زنان برداشته شده است، تصریح کرد: تدوین لایحه تامین امنیت زنان با همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی به زودی نهایی خواهد شد و گام موثری برای ایجاد صلح در جامعه و کشور خواهد بود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور آموزش‌های حقوقی و همچنین آموزش‌های خانواده را گام موثری برای ارتقای وضعیت زنان دانست و گفت: این اقدامات با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم و نگاه ویژه رییس جمهور در حال اجرا شدن هستند.

به گفته ابتکار، نقش زنان در صلح همگرایی، رفع مخاصمان و همپیمانی بر علیه افراط گرایی باید تبیین شود تا با برقراری صلح، امنیت به جهان بازگردد.

وی در ادامه تصریح کرد: ایران کشوری با گروه‌های متنوع و در عین حال صلح طلب است و این گروه‌ها همزیستی مسالمت‌آمیزی در کشور دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها