کد خبر: 162275
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ۰۹:۴۰:۰۰
| |

تفتیان سریع‌تر از باد؛

تنها 16 صدم ثانیه‌ تا طلای جهان

سریع‌ترین دونده ایران در رقابت‌های قهرمانی داخل سالن جهان تاریخ‌ساز شد و او تنها 16 صدم ثانیه با کسب مدال طلای جهان فاصله دارد.

تنها 16 صدم ثانیه‌ تا طلای جهان
کد خبر: 162275
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی ایران حسن تفتیان توانست به فینال دوهای سرعتی رقابت‌های قهرمانی داخل سالن جهان راه یابد. حسن تفتیان و رضا قاسمی تنها نمایندگان دوومیدانی ایران هستند که توانسته‌اند در دوی سرعتی رقابت‌های قهرمانی داخل سالن جهان شرکت کنند. تفتیان در سال 2016 در این مسابقات غیبت داشت. او در سال 2014 به همراه قاسمی در رقابت‌ها داخل سالن جهان در لهستان حاضر شد اما آن دو تنها تا مرحله نیمه نهایی پیش رفتند.

تفتیان روز به روز در حال پیشرفت و کاهش رکوردهایش است و پله پله به موفقیت نزدیک می‌شود. او در این یک سال موفقیت‌های زیادی همچون سه مدال طلای قهرمانی آسیا، بازی‌های داخل سالن آسیا و قهرمانی داخل سالن آسیا را کسب کرد. تفتیان توانست در مسابقات داخل سالن جهان تاریخ سازی کند و در فینال با ثبت رکورد 6.53 ثانیه در جایگاه پنجم قرار گرفت. تفتیان تنها 16 صدم ثانیه با نفر اول و کسب مدال طلای جهان فاصله داشت.

حسن تفتیان در سال آینده باید در بازی‌های آسیایی جاکارتا به میدان برود و با دو دونده چینی که در رقابت‌های داخل سالن جهان بالاتر از او و در رده‌های دوم و چهارم جهان قرار گرفتند رقابت کند. بیگتاین سو چینی از رقبای اصلی تفتیان در آسیا است. دونده سرعتی ایران باید با در اختیار داشتن امکانات بهتر و بیشتر، خود را برای این رقابت آماده کند تا بتواند رقبای خود را از پیش رو بردارد و به مدال بازی‌های آسیایی دست یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها