کد خبر: 162377
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ۱۴:۱۲:۰۰
| |

شهردار ارومیه در گفت‌‌وگو با اعتمادآنلاین:

پیمانکاران از خانواده معلولان سوءاستفاده کردند/ عذرخواهی‌ام به معنی قبول اشتباه نبود/ خانواده معلولان جای دیگری ساکن بوده‌اند

شهردار ارومیه می‌گوید تصاویری که از تخریب خانه معلولان منتشر شده حاصل سوءاستفاده پیمانکاران غیرمجاز است.

پیمانکاران از خانواده معلولان سوءاستفاده کردند/ عذرخواهی‌ام به معنی قبول اشتباه نبود/ خانواده معلولان جای دیگری ساکن بوده‌اند
کد خبر: 162377
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ۱۴:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین | از شب گذشته تصاویری در برخی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد، ماشین‌های سنگین شهرداری ارومیه در حال تخریب خانه‌ای هستند که گفته می‌شود متعلق به خانواده‌ای با سه معلول هستند. این موضوع واکنش‌های زیادی به دنبال داشت حتی شهردار ارومیه در ساعت‌های اول امروز ضمن عذرخواهی وعده داد که ملک مناسبی به خانواده معلولان داده می‌شود؛ با این حال محمد حضرت پور، شهردار ارومیه به اعتمادآنلاین می‌گوید: «تمام ماجرا زیر سر سه برادر است که در منطقه دو شهرداری ارومیه مافیا به راه انداخته‌اند و تمام ساخت و سازهای غیرفانونی این منطقه هم کار آنها است. مدت‌ها است که این سه برادر با ماموران پیشگیری شهرداری ارومیه درگیر هستند. همین افراد خانواده معلولان را در ملک تخریب شده اسکان دادند تا چهره شهرداری را خراب کنند و بتوانند در ساخت و سازهای بعدی امتیاز بگیرند اما ما تن به چنین کاری نمی‌دهیم.»

او در جواب اینکه خانواده معلولان چطور در ساختمان اسکان داده شده بودند، می‌گوید: «این سؤال ما هم هست. اصلاً آن ملک محل زندگی نیست. یک بنای نیمه کاره بوده که یک شبه ساخته شده، آن هم در یک معبر عمومی. اصلاً آن ملک جای زندگی نبوده است.»

حضرت پور ادامه می‌دهد: «تا جایی که تحقیقات ما نشان می‌دهد خانواده معلولان جای دیگری ساکن هستند، محل اسکان آنها خیابان صبا، کوچه ششم است. ما واقعاً نمی‌دانیم آنها چطور در این محل اسکان داده شده بودند. البته یک صحبت‌هایی هم هست مبنی بر اینکه این خانواده آپارتمانی که با کمک بهزیستی گرفته بودند بدون اجازه بهزیستی فروخته‌اند و با پول آن زمین ملک تخریب شده را خریده‌اند و پیمانکاران هم در آن برایشان ساخت و ساز کرده‌اند اما این هم خیلی جور در نمی‌آید چون ما به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پروانه رایگان می‌دهیم اما این پروانه به آنها داده نشده است. از طرفی هنوز هم یک برگ سند یا نوشته‌ای که نشان بدهد این ملک در مالکیت این خانواده بوده به ما داده نشده است.»

او می‌گوید: «نماینده‌های وزارت رفاه و بهزیستی شبانه برای بازدید از محل ملک آمدند، من همان موقع گفتم اگر ثابت شود این خانه متعلق به خانواده معلولان بوده و آنها سند مالکیت داشته باشند، استعفا می‌دهم چون می دانم امکان ندارد چنین ملکی به صورت قانونی به کسی داده شده باشد.»

حضرت پور در جواب این سؤال که اگر ماجرا به سودجویی پیمانکاران بر می‌گردد، دلیل عذرخواهی او چه بوده است، می‌گوید: «من در وهله اول از مردم عذرخواهی کردم که با دیدن تصاویر ناراحت کننده فکرشان مشوش شده ثانیاً از خانواده معلول عذرخواهی کردم که اگر هزینه ساخت و ساز داده‌اند، هزینه‌شان به باد رفته است. من با وجود اینکه هنوز سندی دال بر مالکیت این خانواده وجود ندارد عذرخواهی کردم و گفتم که به محل مناسبی منتقل می‌شوند.»

او از اعلام جرم علیه پیمانکاران خبر می‌دهد و می‌گوید: «بنده به دادستانی درباره برادران پیمانکار اعلام جرم کرده‌ام و تحقیقات دادستانی نشان می‌دهد سند مالکیت وجود داشته یا نه، اگر وجود نداشته اینها چطور به خودشان اجازه داده‌اند به صورت شبانه ساختمان‌سازی کنند و بعد با انتشار تصاویر ناراحت‌کننده ذهن مردم را خراب کنند.»

حضرت پور می‌گوید: «مشکلات خانواده‌های دارای معلول محترم است اما شهرداری وظیفه دارد از حقوق عامه مردم هم دفاع کند. مردم نسبت به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در معابر شاکی هستند و از شهرداری توقع رسیدگی دارند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها