کد خبر: 163049
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۵ ۱۰:۱۰:۰۰
| |

انتقاد تند انوشیروانی از مجمع وزنه‌برداری:

گزارش مالی شبهه داشت

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری گفت: در مجمع سالیانه فدراسیون گزارش‌های مالی شبهه داشت اما اجازه ندادند صحبت کنم و واقعا از وضعیت برگزاری مجمع متاثر شدم.

گزارش مالی شبهه داشت
کد خبر: 163049
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۵ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سجاد انوشیروانی درباره مجمع سالیانه فدراسیون وزنه‌برداری بیان کرد: من در مجمع سالیانه وزنه‌برداری به عنوان نماینده وزارت علوم حضور داشتم و واقعا از وضعیت مجمع متاثر شدم چرا که نه صندلی وجود داشت ونه بنر. دو مرتبه هم دستم را بلند کردم تا صحبت کنم اما اجازه ندادند. به بهانه افتتاحیه جام فجر به هیات‌ها اجازه صحبت داده نشد. درواقع همه چیز مهندسی شده بود تا ظاهر قضیه مثبت جلوه داده شود.

او ادامه داد: شک و شبهه در گزارش‌های مالی زیاد بود و من می‌خواستم در مورد شبهات گزارش مالی، جام فجر و بخش آموزش و پرورش صحبت کنم اما اجازه ندادند. می خواستم بگویم چه برنامه‌ای برای استعدادیابی از مسابقه‌های آموزش و پرورش تدوین کرده‌اند؟ سال قبل مسابقه‌های قهرمانی نوجوانان ایران به اسم آموزش و پرورش برگزار شد، جز اینکه هزینه برگزاری آن از روی فدراسیون برداشته و به آموزش و پرورش تحمیل شد، برنامه‌ی دیگری داشتند؟ یا برنامه دیگری را دنبال کردند؟ با شعار استعدادیابی مسابقه نوجوانان برگزار کردند اما تعداد نفراتی که در آن رقابت‌ها شرکت کردند فاجعه بود. درواقع نشان داد وزنه‌برداری ما در استان‌ها و شهرستان‌ها دچار مشکلات عدیده است و مربیانی که سالیان سال بدون گرفتن یک ریال زحمت کشیده‌اند، شاید دیگر خسته شده‌اند و امیدی به آینده ندارند و دست از کار استعدادیابی کشیده‌اند.

انوشیروانی همچنین گفت: در بخش دانشجویی می خواستم عنوان کنم بهتر بود فدراسیون تیم قدرتمندی به بازی یونیورسیاد می‌فرستاد و از نتایج دوره قبل دفاع می‌کرد اما نشان داد برای دانشجویان هم برنامه‌ای ندارد. من می‌خواستم در مورد این مسائل صحبت کنم اما اجازه ندادند حرف بزنم.

سرمربی پیشین تیم ملی با اشاره به بخشی از صحبت‌های رییس فدراسیون در مورد آوردن اسپانسر تصریح کرد: متاثر شدم که رییس فدراسیون هیات‌ها را تشویق می‌کند دنبال اسپانسر باشند در حالی که خود فدراسیون در این 3 سال هیچ برنامه‌ای در این مورد نداشته و نتوانسته اسپانسر جذب کند. آورده فدراسیون در گزارش‌های مالی مجمع سالیانه، میزبانی اردوها در استان‌های مختلف عنوان شده بود در حالی که فکر می‌کنم اکثر اردوها با بودجه بیت‌المال برگزار شده و نمی‌تواند آورده اسپانسرینگ باشد. درواقع عوام فریبی کردند. فدراسیون که خود ناتوان از جذب اسپانسر است، هیات‌های خود را که مجموعه‌های کوچکتری هستند به جذب اسپانسر تشویق می‌کند. و در اینجا این سوال پیش می آید اصلا برنامه‌ای در این مورد برای ا ستان‌ها داشته اند و یا به استان‌ها رفته اند تا تعاملاتی را برای جذب اسپانسر داشته باشند؟ در کل فقط ظاهر مناسبی به مجمع دادند تا برگزاری آن تمام شود.

انوشیروانی در مورد کیفیت جام فجر نیز گفت: باید از اداره کل ورزش و جوانان، استانداری و هیات وزنه‌برداری خوزستان تشکر کنم که در این دو سال با قبول میزبانی بار سنگینی را از روی دوش فدراسیون برداشت اما متاسف شدم با وجود صرف هزینه‌ میلیاردی و تلاشی که خوزستان کرد اما مسابقه‌ها کیفیت لازم را نداشت. استقبال از جام فجر در حد یک مسابقه استانی هم نبود. از طرفی وقتی مسابقه جام فجر برگزار شد و مسئولان آسیایی و جهانی به ایران می‌آمدند، قهرمانان و چهره‌های شاخص وزنه‌برداری ما کجا بودند؟ چرا دعوت نشدند؟ این نشان می‌دهد وزنه برداری دارد جایگاه خود را از دست می‌دهد. سال 96 نتایج خوبی گرفتیم اما فدراسیون در سیاست‌های خود دچار مشکل بود. در انتخابات فدراسیون جهانی هم نتوانستیم نتیجه بگیریم و پست تاثیرگذار در آسیا و جهان نداریم.

او افزود:وزنه‌برداری دارد به سمت ضرر و زیان می‌رود و فدراسیون فقط برای تیم‌های ملی برنامه داشته است. البته آن هم کیفیت لازم را نداشت چراکه دوباره به قهرمانانی که دوره قبل هم بودند تکیه کرد و هیچ پشتوانه‌ای برای نفرات اصلی نداشتیم . این نشان می‌دهد برنامه‌های فدراسیون با شکست مواجه شده است. درکل وزنه برداری همیشه با حواشی و مسائل مختلف درگیر بوده که ضربات روحی و روانی زیادی را به پیکره این رشته وارد می‌کند.

رییس انجمن وزنه‌برداری فدراسیون دانشگاهی در مورد شرکت در مسابقه‌های وزنه‌برداری دانشجویان جهان گفت: باید از وزارت علوم و فدراسیون ورزش دانشگاهی تشکر کنم که تلاش می‌کنند تیم وزنه‌برداری دانشجویان بهترین شرایط را داشته باشد. ما هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم سال بعد از افرادی که در تیم ملی نیستند استفاده کنیم. بعد از تعطیلات عید نوروز جلسه‌ای را داریم تا مسابقه‌های قهرمانی کشور دانشجویان را در اواخر اردیبهشت برگزار کنیم. تلاش می کنیم برنامه‌های سرمربی را انجام بدهیم تا تیم را در شرایط ایده‌آل به مسابقه‌ها اعزام کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها