کد خبر: 163198
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۱ ۰۹:۰۵:۰۰
| |

احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

برای حل مشکلات کشور باید از مجلس آغاز کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: یکی از ایرادات ما در مجلس این است که به مسائل تقنینی و تصویبی خیلی اهمیت می‌دهیم. هر روز می‌نشینیم و قوانینی موازی قوانین قبلی تصویب می‌کنیم که شاید آن‌چنان هم تأثیری در زندگی و اولویت‌های مردم ندارد؛ یا اجرایی کردن آن به حدی سخت است که اجرای آن در مرحله اولیه مسکوت می‌ماند.

برای حل مشکلات کشور باید از مجلس آغاز کرد
کد خبر: 163198
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۱ ۰۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین » درباره عملکرد مجلس دهم گفت: نماینده‌ها از لحاظ قانونی در مجلس دو وظیفه دارند؛ یکی بحث تقنینی و قانون‌گذاری و دیگری مبحث نظارتی است.

او با بیان اینکه حضرت امام فرمودند که مجلس در رأس امور است، عنوان کرد: اگر بخواهیم کشور درست شود و مشکلاتی که همه از آن آگاه هستیم از ریزترین تا بزرگ‌ترین برطرف شود، باید روند مجلس درست شود تا زمانی که این رأس امور درست نشود، مطمئناً بقیه مشکلات هم درست نمی‌شود.

نماینده خدابنده بیان کرد: یکی از ایرادات ما در مجلس این است که به مسائل تقنینی و تصویبی خیلی اهمیت می‌دهیم. هرروز می‌نشینیم و قوانینی موازی قوانین قبلی تصویب می‌کنیم که شاید آن‌چنان هم تأثیری در زندگی و اولویت‌های مردم ندارد؛ یا اجرایی کردن آن به حدی سخت است که اجرای آن در مرحله اولیه مسکوت می‌ماند.

بیگدلی افزود: به عنوان نمونه بررسی کنید که چند درصد برنامه‌های توسعه عملیاتی شده است. من فکر می‌کنم اگر مجلس بخواهد رأس اموری خود را حفظ کند باید جلسات داخل صحن را کم کنیم و جلسات کمیسیون‌ها تخصصی‌تر برگزار شود و بیشتر به سمت مسئولیت دوم مان که نظارت بر مسئولان اجرایی و امور اجرایی کشور است، برویم.

عضو فراکسیون امید مجلس بابیان اینکه مقام معظم رهبری هم در آغاز به کار مجلس دهم از ما همین را خواستند و فرمودند که از خود نظارتی و نظارت شروع کنید و وظیفه شما این است، گفت: اگر روزی به آنجا برسیم، مجلس آن تأثیر اصلی که باید در روند مملکت بگذارد را گذاشته است، اما اگر بخواهیم با همین مسیر ادامه دهیم من آن‌چنان امیدواری برای حل مشکلات مردم ندارم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها