ترزا می:

انگلیس پس از برکسیت به کشوری متفاوت تبدیل می‌شود

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) کشوری متفاوت خواهد شد.

انگلیس پس از برکسیت به کشوری متفاوت تبدیل می‌شود
کد خبر: 163970
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۰ ۱۱:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس به مناسبت اولین سالگرد آغاز فرآیند خروج این کشور از اتحادیه اروپا اعلام کرد که این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) متفاوت خواهد بود. وی همچنین از مردم انگلیس خواست که پس از خروج از اتحادیه اروپا، با یکدیگر متحد شوند تا فرصت های بزرگ را از دست ندهند.

نخست‌وزیر انگلیس خاطر نشان کرد: زمانی که انگلیس دیگر مبالغ زیادی را به صورت سالانه برای بروکسل بخاطر عضویت در اتحادیه اروپا نفرستد، می توان این مبالغ را در حوزه های دیگر از جمله بیمه درمانی و مدارس خرج کرد. من فکر می کنم که فرصت هایی واقعی در انتظار انگلیس است. من فکر می کنم که آینده روشنی در انتظار ماست و من معتقدم که انگلیس به کشوری متفاوت تبدیل خواهد شد. در آینده فرصت های زیادی به عنوان یک کشور مستقل در انتظار ماست.

ترزا می پیش از این هم در مصاحبه با رادیو ال بی سی اعلام کرده بود که بی صبرانه در انتظار روز خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یعنی 29 مارس 2019 است.

در همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که در ژوئن سال 2016 برگزار شد، 51 درصد مردم این کشور به خروج از این اتحادیه رأی داده بودند. به دنبال این همه پرسی، رویه رسمی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از 29 مارس سال 2017 آغاز شد.

برخی کارشناسان درباره عواقبی که برکسیت می تواند برای اقتصاد این کشور داشته باشد، ابراز نگرانی کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها