کد خبر: 164067
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۳ ۱۴:۳۵:۰۰
| |

انصاری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

فیلتر تلگرام کار بیهوده‌ای است

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: ما محدودیت‌ها را در ویدئو، ماهواره، فیس بوک و توئیتر تجربه کردیم و دیدیم که با وجود اعمال این محدودیت‌ها، منعی برای دسترسی مردم ایجاد نشد.

فیلتر تلگرام کار بیهوده‌ای است
کد خبر: 164067
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۳ ۱۴:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا انصاری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره فیلتر تلگرام اظهار کرد: نمی‌شود با تکنولوژی و نوآوری با چماق برخورد کرد. این در حالی است که باید توجه کرد همان کسانی که فیلترینگ را با هزینه سنگین به ما تحمیل می‌کنند، فیلترشکن را نیز در اختیار مردم قرار می‌دهند.

انصاری در پاسخ به اینکه برخی مدعی هستند فیلترینگ تلگرام به نفع امنیت ملی است، ادامه داد: امنیت ملی با گردش آزاد اطلاعات و اجازه نقد منصفانه در همه حوزه‌های فرهنگی و سیاسی به وجود می‌آید. باید اجازه دهیم گردش آزاد اطلاعات در جامعه باشد. خیلی از مشکلاتی که در کشورهای جهان سوم شاهد هستیم به خاطر بسته بودن فضای رسانه‌ای و گردش آزاد اطلاعات است. اگر بحث اختلاس و یا گسترش آسیب‌های اجتماعی را مدنظر داشته باشیم به‌طور یقین راه مبارزه با آفات اجتماعی این است که به چهره‌های بارز فرهنگی و سیاسی اجازه داده شود تا آسیب‌ها را نقد و در چارچوب علمی راهکار مناسب را مطرح کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: درگذشته بحث ویدئو را داشتیم و سالیان سال به‌طور غیررسمی و به‌صورت قاچاق فضای زیادی در تسخیر این وسیله جدید بود تا اینکه درنهایت استفاده از آن آزاد شد. این استفاده به‌صورت قاچاق در آن سال‌ها خسارت اقتصادی بالایی به جامعه وارد آورد. همین اتفاق هم درباره استفاده از ماهواره افتاد و زمانی که ما ماهواره را ممنوع کردیم کشور مسلمان مالزی قریب 60 شبکه نسبتاً مفید جهانی را با تأخیر چنددقیقه‌ای آزاد کرد. ما محدودیت‌ها را در ویدئو، ماهواره، فیس بوک و توئیتر تجربه کردیم و دیدیم که باوجود اعمال این محدودیت‌ها، منعی برای دسترسی مردم ایجاد نشد.

انصاری گفت: باید توجه کرد که با اعمال محدودیت، امکان نظارت‌ها و کنترل سیستماتیک از بین می‌رود. اگر این اتفاق در جامعه رخ دهد و این شبکه پرطرفدار فیلتر شود، از طریق فیلتر شکن و ابزارهای دیگر، مردم به آن دسترسی پیدا می‌کنند و آن نظارت‌هایی که امروز اعمال می‌شود و داده‌های منفی که با همکاری وزارت ارتباطات و سرور تلگرام حذف شده، در دسترس قرار می‌گیرد. بر این اساس می‌توان گفت فیلتر تلگرام کار بیهوده‌ای است و چنین اقدامات غیر علمی نباید انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها