ضرورت کاهش هزینه و قیمت تولید با طعم ارتقای کیفیت و تقویت رقابت

علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران گفت: این اتاق در راستای ندای مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهدکرد.

ضرورت کاهش هزینه و قیمت تولید با طعم ارتقای کیفیت و تقویت رقابت
کد خبر: 164099
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۴ ۰۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی فاضلی در برنامه «سکه تمام بهار» رادیو اقتصادضمن اشاره به نامگذاری سال 97 به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر انقلاب گفت: حرکت اتاق اصناف همواره در مسیر رشد و بالندگی تولیدات داخلی بوده و در سال پیشرو به مانند گذشته قدم های بلندتری در این عرصه برداشته خواهد شد.


رئیس اتاق اصناف ایران گفت: مقام معظم رهبری همواره به نقش اقتصاد در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور تاکید دارند.


وی در ادامه افزود: هرچند قدم های خوبی در بحث مسائل و موارد اقتصادی در مملکت برداشته شده است اما کافی نیست.


فاضلی تصریح کرد: رشد و توسعه اقتصادی در ایران نسبت به سایر حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار عقب تر است از اینرو ضرورت دارد برنامه و سیاست های مناسبی در این عرصه تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حرکت در مسیر تولید ملی نیازمند همراهی، همدلی و هم افزایی تمامی ارکان نظام است.


رئیس اتاق اصناف ایران افزود: تولید ملی زمانی در کشور شکوفا می شود که همه پای کار باشند و از تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان به معنای واقعی حمایت کنند.


وی همچنین با تاکید بر اینکه بازاریابی داخلی کمتر از بازاریابی خارجی نیست، اظهارداشت: تولید کالا در کشور امروز باید مبتنی بر ذائقه شناسی مصرف کنندگان، نیاز سنجی بازار و نگاه به مزیت های داخلی باشد.


فاضلی در این مصاحبه رادیویی گفت: لازمه تحقق بخشی به شعار سال جاری یعنی حمایت از کالای ایرانی تولید رقابت پذیر و صادرات محور است که برای دستیابی به این مهم باید هزینه های تولید در مملکت منطقی و روند کاهشی به خود گیرد.


وی بابیان اینکه تولید کنندگان داخلی امروز با مشکلات و تنگناهای فراوانی دست به گریبان هستند، یادآورشد: برنامه ریزی و سیاست گذاری ها در کشور باید در جهت کاهش هزینه های تولید و در برابر کیفیت و قیمت کالا، رقابت پذیر و قابل عرضه در بازارهای جهانی باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها