کد خبر: 164316
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۵ ۱۴:۰۱:۰۰
| |

ظرفیت صنعت پتروشیمی در سال 97 به 63میلیون تن افزایش می یابد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: انتظار داریم امسال با بهره ‌برداری کامل از طرح‌های پتروشیمی مرجان، متانول کاوه و فاز نخست پتروشیمی بوشهر، ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور به حدود 63 میلیون تن برسد.

ظرفیت صنعت پتروشیمی در سال 97 به 63میلیون تن افزایش می یابد
کد خبر: 164316
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۵ ۱۴:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «سیدرضا نوروززاده» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ابراز امیدواری کرد که میزان قابل فروش محصولات پتروشیمی به حدود 47 میلیون تن افزایش یابد که در این صورت درآمدی معادل 24,5 میلیارد دلار را در صورت فراهم شدن شرایط درپی خواهد داشت.


به گفته وی، سهم صادرات از این مجموعه 27 میلیون تن به ارزش 14 میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.


مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: اکنون 60 طرح پتروشیمی در سطح کشور با ظرفیت اسمی سالانه 65,4 میلیون تن با سرمایه‌ گذاری 42.8 میلیارد دلار در حال اجراست.


وی مهم‌ترین عامل در تعیین سرعت پیشرفت اجرایی شدن این طرح‌ها را تامین منابع مالی آنها دانست و گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این باره از همه ظرفیت‌های فنی و تخصصی خود در تعیین اولویت‌ها و کمک برای تسهیل در تامین سرمایه لازم استفاده می‌کند.


تولید مجتمع های پتروشیمی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در مجموع به بیش از 49 میلیون و پنج هزار تن رسید؛ ظرفیت اسمی 57 مجتمع پتروشیمی تا پایان امسال حدود 62 میلیون تن است که از میزان حدود 60 میلیون تن در برنامه تولید واقعی قرار دارد.


از سال 1392 تاکنون تعداد واحدهای پتروشیمی (بدون احتساب 2 مجتمع سرویس‌های جانبی متمرکز) از 43 به 53 واحد و ظرفیت نصب شده نیز از 59.8 میلیون تن به 64.9 میلیون تن رسیده است.


پیش‌بینی می‌شود در سال انتهایی برنامه ششم توسعه، ظرفیت نصب شده این صنعت در کشور به 172.1 میلیون تن، تولید انواع محصولات پتروشیمی به 152.8 میلیون تن و مقدار فروش کل 98.7 میلیون تن به ارزش 54میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمی برسد.


ایران در جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ محصولات پتروشیمی خاورمیانه، سهم 23.6 درصدی از کل ظرفیت تولید خاورمیانه را در اختیار دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها