انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از خرافه‌پردازی درباره طب سنتی:

چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد/ برخی با یک مشت خرافات هم به اسلام و هم به طب سنتی آسیب می‌زنند

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید در دیدار با وزیر بهداشت با انتقاد از کسانی که «با یک مشت خرافات هم به اسلام و هم به طب سنتی آسیب می‌زنند» اظهار کرد: «چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد.»

چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد/ برخی با یک مشت خرافات هم به اسلام و هم به طب سنتی آسیب می‌زنند
کد خبر: 164395
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۶ ۰۹:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید در دیدار با وزیر بهداشت با انتقاد از کسانی که «با یک مشت خرافات هم به اسلام و هم به طب سنتی آسیب می‌زنند» اظهار کرد: «چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد.»

مکارم شیرازی در دیدار با اشاره به نامگذاری سال به حمایت از کالای ایرانی و با تاکید بر این نکته که حمایت از اقلام پزشکی ساخت داخل سبب ایجاد اشتغال و افزایش امید در کشور می‌شود از تولیدکنندگان دارو خواست برای برخوردارشدن از حمایت مردمی بر کیفیت تولیدات خود بیفزایند.

وی با بیان این که اگر طب سنتی در چارچوب قانون و ضوابط باشد تاثیرگذار و مورد تایید است، افزود: در احادیث اهل بیت (ع) چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد و برخی با یک مشت خرافات هم به اسلام و هم به طب سنتی آسیب می‌زنند.

در ابتدای این دیدار وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد تاپایان دولت دوازدهم ، 900 تخت به تخت های بیمارستانی استان افزوده شود.

قاضی زاده هاشمی از بی برنامه بودن اسلامی در کشور انتقاد کرد و گفت: برخی از افراد بدون تخصص و با هدف کسب درآمد وارد این عرصه می شوند که هم برای طب سنتی و هم برای روحانیت مشکل آفرینی می کنند.

وزیر بهداشت ، در مان و آموزش پزشکی بر حمایت از گروه‌های کم درآمد در طرح تحول سلامت تاکید کرد وگفت : در حال حاضر هیچ جنازه ای به دلیل ناتوانی مالی خانواده متوفی در بیمارستان نگه داشته نمی‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها