کد خبر: 164739
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۰۸:۰۵:۰۰
| |

نظر محمدتقی رهبر درباره کاندیدا شدن یک نظامی

محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت در یاداشتی درباره رئیس جمهور شدن نظامیان نوشت: مبارزاخیرا تعدادی از فعالان سیاسی موضوع کاندیداتوری یک فرد نظامی برای پست ریاست‌جمهوری را مطرح کرده‌اند. مردم اگر کسی را شناخته و به اعتماد داشته باشند فارغ از اینکه آن فرد نظامی باشد یا غیر نظامی به او اعتماد خواهند کرد و رای خواهند داد.

نظر محمدتقی رهبر درباره کاندیدا شدن یک نظامی
کد خبر: 164739
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۰۸:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت در یاداشتی در روزنامه اعتماد درباره رئیس جمهور شدن نظامیان نوشت: اخیرا تعدادی از فعالان سیاسی موضوع کاندیداتوری یک فرد نظامی برای پست ریاست‌جمهوری را مطرح کرده‌اند. مردم اگر کسی را شناخته و به اعتماد داشته باشند فارغ از اینکه آن فرد نظامی باشد یا غیر نظامی به او اعتماد خواهند کرد و رای خواهند داد.

از نظر قانونی نیز محدودیتی برای کاندیداتوری افراد نظامی وجود ندارد به آن شرط که فرد مورد نظراز فعالیت نظامی خود استعفا کند. حال سوالی که شکل می‌گیرد آن است که آیا حضور افراد نظامی در انتخابات ریاست‌جمهوری یا مطرح کرن این موضوع ضرورتی دارد یا خیر؟ پاسخ من به این سوال منفی است. اگر فردی واقعا قصد خدمت به مردم و کشور را داشته باشد در هرجایگاهی می‌تواند این مهم را انجام دهد اما اینکه گفته شود حتما یک فرد نظامی رییس‌جمهور باشد ضرورت روزکشور نیست.

افرادی هم که در لباس نظامی در حال خدمت هستند در واکنش به این اظهارات خواهند گفت که مگر حکومت نظامی است؟ بزرگ کردن این موضوع بازتاب و بازخورد خواهد داشت. اکنون بحث ضرورت و عدم ضرورت این موضوع است.

یکی از بازتاب‌های منفی این موضوع آن است که برخی می‌گویند جمهوری اسلامی به بن‌بست رسیده و دست به دامن نظامیان شده‌اند که این موضوع غلط است. تشخیص من آن است که مطرح شدن این موضوع اصلا ضرورت ندارد. هر فردی که بتواند به مردم و کشور خدمت کند باید در صحنه حاضر شود.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها