کد خبر: 164835
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۱۴:۱۰:۰۰
| |

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

به دنبال جایگزین برای نجفی نیستیم/ شورای شهر و دستگاه قضا، هر کدام مسئولیت‌هایشان را دقیق انجام بدهند

محمود میرلوحی،‌ عضو شورای شهر تهران انتخاب جایگزین برای نجفی را تکذیب می‌کند و در واکنش به حرف‌های دادستان کل کشور درباره رد استعفای نجفی در شورای شهر می‌گوید: «ما خیلی خوشحالیم که مسئولیت‌هایمان به ما یادآوری می‌شود و از ما خواسته می‌شود که به آنها عمل کنیم اما از دستگاه قضا هم می‌خواهیم که مسئولیت‌هایش را به‌خوبی و با دقت انجام دهد.»

به دنبال جایگزین برای نجفی نیستیم/ شورای شهر و دستگاه قضا، هر کدام مسئولیت‌هایشان را دقیق انجام بدهند
کد خبر: 164835
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حرف‌های امروز دادستان کل کشور درباره استعفای نجفی و رأی منفی شورای شهر به این استعفا، واکنش‌های زیادی به راه انداخت. زهرا صدراعظم نوری در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «دادستان کل کشور گفته است آقای شهردار باید برای شورای شهر مهلتی تعیین کند و عنوان کند که تا فلان روز در دفتر کارم هستم تا شهردار تعیین کنید، در غیراین صورت از فلان تاریخ مسئولیت شهرداری تهران را عهده‌دار نخواهم بود و قطعاً آقای شهردار کسی شما را به این جهت تحت تعقیب قرار نخواهد داد.» صدراعظم نوری این حرف‌ها را علنی شدن فشارها به محمدعلی نجفی دانسته است. موضوعی که از ابتدای اعلام استعفای شهردار، مطرح بود.

محمود میرلوحی دیگر عضو شورای شهر تهران هم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین به حرف‌های حجت‌الاسلام منتظری واکنش نشان می‌دهد و می‌گوید: «ایشان فرموده‌اند که شورای شهر در مورد تبعات این تصمیم مسئول است. ما خیلی خوشحالیم که مسئولیت‌هایمان به ما یادآوری می‌شود و از ما خواسته می‌شود که به آنها عمل کنیم اما از دستگاه قضا هم می‌خواهیم که مسئولیت‌هایش را به‌خوبی و با دقت انجام دهد. الان مدت زیادی از مسئله املاک نجومی می‌گذرد. مدت زیادی از بازداشت قائم‌مقام آقای قالیباف در شهرداری تهران می‌گذرد، گزارش تخلفات شهرداری تهران هم که مدتی است به دستگاه قضا داده شده اما از نتیجه بررسی‌هایی که در این موارد صورت گرفته خبری نیست.»

میرلوحی پیام صحبت‌های دادستان کل کشور را تداوم فشارها بر شهردار می‌داند و می‌گوید: «اینکه بر شهردار تهران فشار وجود دارد چیز تازه‌ای نیست. مدت‌ها دوستان ما در شورای شهر و سایر مسئولیت‌ها، اعلام کردند که بر شهردار تهران فشار وجود دارد و نشانه‌هایش را هم آوردند؛ همین که به دلیل گل‌افشانی چند دختربچه در برج میلاد، ساعت ده شب برای شهردار احضاریه فرستاده شود و از آن طرف پرونده‌های مهمی که به تخلفات کلان در شهرداری پرداخته‌اند سر فرصت و حوصله بررسی شوند و ما هم هیچ خبری از سرنوشت آنها نداشته باشیم.»

او ادامه می‌دهد: «من از آقای منتظری که مدتی هم در زمان مجلس ششم با ایشان همکار بودیم برای حساسیتی که در امور مربوط به تهران دارند تشکر می‌کنم و نگرانی‌هایشان را درک می‌کنم اما کاش ایشان واقعاً همان‌قدر که مسئولیت‌هایمان را به ما یادآوری می‌کنند برای این مسئولیت‌ها و تصمیم‌هایی که در شورای شهر گرفته می‌شود احترام قائل باشند.»

میرلوحی حرف‌وحدیث‌هایی را که در مورد استعفای دوباره نجفی شنیده می‌شود،‌ شایعه می‌داند و می‌گوید: «زمزمه این مسئله از همان دیروز شنیده می‌شد اما اگر ما کسانی هستیم که باید استعفای آقای شهردار به دستشان برسد،‌ چنین موضوعی را تکذیب می‌کنیم، مگر اینکه عده‌ای زودتر و بیشتر از ما در جریان این موضوع باشند. به‌هرحال باید گفت که فعلاً شورای شهر در فکر انتخاب جایگزین برای آقای نجفی نیست و همان‌طور که دیروز رأی اعضا نشان داد، بر ادامه کار ایشان در کنار پیگیری درمان بیماری‌شان، تأکید داریم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها