کد خبر: 164968
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ ۱۵:۰۶:۰۰
| |

استفاده اپل از انرژی‌های نو

شرکت اپل نیز مانند گوگل اعلام کرد که تمامی انرژی مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌کند.

استفاده اپل از انرژی‌های نو
کد خبر: 164968
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ ۱۵:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| اپل پس از سال‌ها رویاپردازی درباره انرژی پاک و آرزوی کنار گذاشتن آلاینده‌های کربنی اعلام کرد که امکانات و تجهیزاتش اکنون 100 درصد از منابع تجدیدپذیر تغذیه می‌کنند.

طبق آخرین گزارش‌ها، استفاده این شرکت از انرژی تجدیدپذیر در سال 2016 به 96 درصد رسیده بود. اکنون اپل ادعا می‌کند که وارد عصر جدیدی شده و مصرف انرژی در فروشگاهها، ادارات، مراکز داده و سایت‌های شریک در 43 کشور بر پایه انرژی تجدیدپذیر صورت می‌گیرد.

البته اعلامیه اپل به این معنا نیست که تمام امکانات آن به طور مستقیم به انرژی پاک متصل شده است، بلکه در بعضی موارد، شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر را به شبکه تزریق می‌کند تا مصرف سوخت‌های فسیلی را جبران کند.

این همان چیزی است که گوگل برای دفاتر و مراکز داده خود نیز انجام می‌دهد، هرچند اپل در زمینه ساخت و پشتیبانی از انرژی سبز فعال‌تر است.

یک نماینده اپل می‌گوید که برای 34 درصد از استفاده خود نیاز به «مجوزهای انرژی تجدیدپذیر» (REC) است. «REC» به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که با خرید انرژی تجدیدپذیر، مصرف کربن خود را کنار بگذارند.

اپل در تلاش است تا تمامی نیازهای انرژی خود را با راه‌حل‌های خود پوشش دهد.

این شرکت ادعا می‌کند که در حال حاضر دارای 25 پروژه انرژی تجدیدپذیر در سراسر جهان با قدرت تولید 626 مگاوات برق است. همچنین 15 پروژه دیگر وجود دارد که در مجموع به اپل 1.4 گیگاوات انرژی سبز هدیه می‌کند.

این پروژه‌ها شامل شبکه‌های خورشیدی، مزارع باد و همچنین راه‌حل‌های جدیدتر مانند سلول‌های سوختی بیوگاز و نیروگاه برق‌آبی(میکروهیدرو) است.

نباید فراموش کرد که ساختمان جدید شرکت اپل موسوم به «کشتی فضایی» در «کوپرتینو» کاملا با انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کند.

«تیم کوک» مدیرعامل اپل در بیانیه‌ای گفت: ما متعهدیم که جهان را بهتر از گذشته کنیم. بعد از چند سال کار سخت، ما افتخار می‌کنیم که به این مهم رسیده‌ایم. ما قصد داریم مرزهای این فناوری را با مواد موجود در محصولاتمان، نحوه بازیافت آنها، امکانات و تعامل با تامین‌کنندگان برای ایجاد منابع جدید خلاق و پیشرو در زمینه انرژی تجدیدپذیر، گسترش دهیم، زیرا ما می‌دانیم که آینده به آن بستگی دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها