واردات بیش از 70 هزار خودرو در سال 96

بر اساس آمار گمرک ایران طی سال 96 تعداد 70 هزار و 75 دستگاه خودرو سواری به کشور وارد شده است.

واردات بیش از 70 هزار خودرو در سال 96
کد خبر: 164972
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ ۱۴:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| این گزارش حاکی است طی 12 ماهه سال 96 تعداد 70 هزار و 75 دستگاه خودرو به ارزش یک میلیارد و 838 میلیون و 851 هزار دلار به کشور وارد شده است که نسبت به سال 95 از نظر تعداد 8 و 66 صدم درصد و از حیث ارزش 8 و 44 صدم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این گزارش می افزاید : تمامی خودروهای وارداتی به کشور در سال 96 مجوزهای قانونی از جمله مجوز ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت را داشته اند. گفتنی است طی سال 95 تعداد 76 هزار و 715 دستگاه خودرو به ارزش 2 میلیارد و 8 میلیون و 287 هزار دلار وارد کشور شده بود.

هم اکنون تمامی کالاهای وارداتی به گمرکات سراسر کشور به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی رصد می شود و کنترل 100 درصدی کالاهای وارداتی با استفاده از فن آوری اطلاعات به صورت هوشمند و پس از اخذ مجوز های قانونی صورت می گیرد و جزیی ترین اطلاعات این کالاها در سامانه های گمرک قابل دسترسی است.

به کمک سامانه های الکترونیکی در گمرک کاملا روشن و مشخص است که چه نوع کالایی و تحت کدام ردیف تعرفه ای وارد کشور شده و کالا توسط کدام شرکت کشتیرانی حمل و مشخصات کالا در شرکت های بازرسی و بیمه با چه عنوانی ثبت شده است.

بر این اساس امکان رصد صاحب کالا، نوع اظهار و اینکه با کدام وسیله حمل به آدرس کدام انبار حمل شده است از دیگر قابلیت های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک است.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها