افزایش 25 درصدی بارش در آذربایجان شرقی

محمد اشجعی، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: میزان بارش در سال زراعی جاری در استان نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 25 درصد افزایش یافته است.

افزایش 25 درصدی بارش در آذربایجان شرقی
کد خبر: 165933
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد اشجعی روز چهارشنبه در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: در سال زراعی جاری 213.8 میلی متر بارش در آذربایجان شرقی روی داده است که این میزان در سال زراعی گذشته در همین مدت 170.8 میلی متر بود.


وی با بیان اینکه میزان بارش در بلندمدت در استان طی این مدت 193.4 میلی متر بود، افزود: میزان بارش در سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت نیز 10.6 درصد افزایش نشان می دهد.


معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بیشترین بارش در سال زراعی جاری در استان از کلیبر با 270.4 میلی متر و کمترین بارش از سراب با 122.9 میلی متر گزارش شده است.


اشجعی با بیان اینکه در سال زراعی جاری میزان بارش در تبریز در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته در همین زمان 39.7 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: در سال زراعی جاری 239.6 میلی متر بارش در تبریز روی داده که این میزان در سال زراعی گذشته در همین مدت 171.5 میلی متر بود.


وی با اشاره به بارش های 6 روز گذشته در استان گفت: در این مدت بیشترین بارش از شهرستان هریس با 7.4 میلی متر و کمترین بارش از میانه با 3.7 میلی متر گزارش شده است.


اشجعی افزود: در این مدت در تبریز نیز 10/2 میلی متر بارش روی داده است.


آذربایجان‌شرقی، منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.


آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک می باشد ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.


این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند درغرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.


مناطق مختلف آذربایجان شرقی از هفته گذشته شاهد نفوذ سامانه بارشی بود که خوشحالی مردم این استان را سبب شد.

منبع:‌ ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها