کد خبر: 165991
|
۱۳۹۷/۰۱/۳۰ ۰۸:۵۴:۰۰
| |

شهربانو امانی عضوشورای شهر تهران

نجفی در 7 ماه شهرداری شفاف و شیشه‌ای را بنیان گذاری کرد/ آقای دادستان مقامات و مسئولان بیمارتر از نجفی را هم ببینند

شهربانو امانی عضوشورای شهر تهران، با ارزیابی کارنامه و استعفای محمدعلی نجفی گفت: آقای نجفی در زمانی که شهرداری تهران را به عهده داشتند، توانست به خوبی وظایف یک شهردار موفق را انجام دهد. یکی از شاخص‌های مهمی که می‌توانیم در خصوص مدیریت آقای نجفی به آن اشاره کنیم، مبارزه با فساد ایشان بود و با بخشنامه‌ای که در مورد ممنوع کردن هولگرام‌ها و فروش تراکم در بدو ورود به شهرداری بود، توانستند برنامه‌ریزی بسیار مدون و خوبی را در این خصوص داشته باشند.

نجفی در 7 ماه شهرداری شفاف و شیشه‌ای را بنیان گذاری کرد/ آقای دادستان مقامات و مسئولان بیمارتر از نجفی را هم ببینند
کد خبر: 165991
|
۱۳۹۷/۰۱/۳۰ ۰۸:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، محمدعلی نجفی بهشت را به دلایل مختلفی از جمله بیماری ترک کرد، تا سرنوشت شهرداری و ادامه راه شفاف سازی و همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

همان روزی که به عنوان شهردار به ساختمان بهشت وارد شد، بسیاری از کارشناسان اعلام کردند که «امیدواریم بماند و استعفا ندهد»، حتما میدانستند که قرار است فشارها و تهدیدهای بسیاری را در راه مدیریتی آن هم در شهرداری‌تهران متحمل شود. با این حال اما بیش از 7 ماه دوام نیاورد و بالاخره پس از حواشی و احضار و بازجویی‌های فراوان بر سر رقص کودکان نابالغ در برج میلاد، مجبور به استعفا و ترک بهشت شد. اجباری که البته نجفی از آن به عنوان «بیماری» نام برده است.

نجفی استعفای اول خود را در حالی به شورای شهر ارائه کرد که تقریبا 90 درصد اعضا با آن مخالف و معتقد بودند که شهردار عملکرد خوبی داشته و به دلیل یک بیماری ساده نمی‌تواند استعفا بدهد و پس از رای‌گیری، با استعفای او مخالفت شد. فردای آن روز اما دادستان کل کشور در سخنانی عجیب و در دخالتی آشکار در کار شورا و شهرداری، اعلام کرد که این مخالفت با استعفا کاملا سیاسی بوده و نجفی نه تنها باید بار دیگر استعفا بدهد، بلکه شورا هم باید با این استعفا موافقت کند. پس از این بود که بار دیگر شهردارموفق تهران استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرد و شورا نیز پس از بحث و بررسی، با این استعفا موافقت کرد.

شهربانو امانی عضوشورای شهر تهران، با ارزیابی استعفای محمدعلی نجفی و حواشی پیرامون آن، گفت: آقای نجفی یکی از مدیران با برنامه و پاک دست است و خوشبختانه کارنامه بسیار شفافی را هم در طول دوران مدیریتی از خود به جا گذاشته است. آقای نجفی در زمانی که شهرداری تهران را به عهده داشتند، توانست به خوبی وظایف یک شهردار موفق را انجام دهد. خوشبختانه یکی از شاخص‌های مهمی که می‌توانیم در خصوص مدیریت آقای نجفی به آن اشاره کنیم، مبارزه با فساد ایشان بود و با بخشنامه‌ای که در مورد ممنوع کردن هولگرام‌ها و فروش تراکم در بدو ورود به شهرداری بود، توانستند برنامه‌ریزی بسیار مدون و خوبی را در این خصوص داشته باشند.


امانی، در ادامه همچنین تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی مالی بسیار خوبی که ایشان با آن حجم از بدهی و مشکلات مالی که از دوره گذشته باقی مانده بود، توانستند سامانه شفاف‌سازی را رونمایی کردند که تمامی قراردادهای شهرداری در آن قرار بگیرد. به نوعی ایشان بعد از 14سال شهرداری شفاف و شیشه‌ای را بنیان‌گذاری کردند و مدیریت شهری فردمحور را به مدیریت برنامه محور تبدیل کردند. در همین راستا تلاش شد که حقوق شهروندان تهرانی با شعار امید مشارکت و شکوفایی تا حدی محقق شود. در این 7ماه که نجفی شهردارتهران بود، این فرایند شفاف سازی و برنامه محور را شروع کردند و امیدوار هستیم که این روند کماکان ادامه داشته باشد.


این فعال سیاسی، با بیان اینکه مردم تهران مدیریت 7 ماهه نجفی در شهرداری تهران را موفق و خوب ارزیابی می‌کنند، گفت: اعضای شورای شهر نیز بر این عقیده بودند که شهردار عملکرد بسیار خوبی را دارد و به همین دلیل ابتدا استعفای ایشان را نپذیرفتند و رای به مخالفت با استعفا ایشان دادند اما با اصرار ایشان در خصوص بیماری‌شان و به دلیل فشارهای جانبی که در این 7 بود، بیماری ایشان حادتر شد و آقای نجفی با توجه به روحیه‌ای که دارند و با توجه به این که شهروندان تهرانی خسران و زیانی نبینند، استعفای دوم خود را به شورا تقدیم کردند و شورا با برنامه‌ریزی که انجام داده بودند در چارچوب قانون این استعفا را بررسی کردند و در نهایت استعفا آقای نجفی را پذیرفت. در همین راستا و طبق قانونی که شهر حتی یک روز هم نباید بدون شهردار باشد، آقای مکارم حسینی به عنوان سرپرست انتخاب شدند و آقای نجفی نیز قول دادند که بعد از بهبودی همچنان به مدیریت شهری کمک کنند.


امانی، اظهارات دادستان کل کشور و درخواست او برای پذیرش استعفای نجفی توسط شورای شهر گفت: درخصوص فشارها و موضع‌گیری دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم در بحث استعفا شهردار زیاد صحبت کردیم. اما امیدوارم آقای مدعی‌العموم به عنوان دادستان کل کشور و به عنوان فردی که در جایگاهی قرار دارد که باید عدالت‌محوری سرلوحه ماموریتش قرار گیرد، - ضمن اینکه اصل تفکیک قوا را مد نظر داشته باشند - در آینده و در جمیع جهات بسیاری از مقامات و مسوولان کشورمان که بیماری‌های بسیار حادتر از آقای نجفی دارند و یا حداقل موارد مشابه آقای نجفی را ببینند.


او با تاکید بر اینکه مواضع آقای دادستان، هیچ تاثیری بر نظر و رای شورا در مورداستعفا، شهردار نداشته است، گفت: اعضای شورا با توجه به شرایط موجود تصمیم گرفتند که رای موافق به استعفای آقای نجفی بدهند و سخنان آقای دادستان هیچ تاثیری در این رای نداشته است. هرچند که فشارها بر بیماری ایشان مضاعف شده بود اما ما سعی کردیم بستر آرام و به دور از نگرانی برای مردم در این مورد فراهم کنیم.


عضوشورای شهرتهران، با بیان تمام سعی و تلاشمان این است که در سال 97، سالی پر از آرامش و بدور از تنش را برای مردم داشته باشیم، گفت: ما سعی داریم تا سال جدید سال تا حد امکان سال پرتلاطمی نشود. در خصوص بحثی که آقای مطهری مطرح کرده بودند که می‌توانیم از دادستان کل کشور به دلیل دخالت در امور شورا شکایت کنیم، باید بگویم که احتمالا بنا داریم تا در این خصوص یک بیانیه بدهیم. علاوه بر این باید بگویم که در بحث استعفا، نه شهردار کوتاه آمد و نه ما به عنوان اعضای شورای‌شهر.

منبع: رویداد 24

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها