کاخ سفید نشست بین دو کره را تحسین کرد

کاخ سفید نشست میان رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی را به عنوان یک اقدام «تاریخی» ستود.

کاخ سفید نشست بین دو کره را تحسین کرد
کد خبر: 166969
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۷ ۱۰:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای پیش از نشست رهبران دو کره گفت: درباره دیدار تاریخی مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ما آرزوی موفقیت برای آنها را داریم. ما همچنین امیدواریم این مذاکرات نهایتا به سمت آینده مملو از صلح و سعادت برای کل شبه جزیره کره بینجامد.

او افزود: ایالات متحده آمریکا از هماهنگی نزدیک با متحدانمان جمهوری کره تقدیر می‌کند و مشتاق ادامه گفت‌وگوهای سازنده در زمینه فراهم آوردن مقدمات نشست رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون در هفته‌های آتی است.

کیم جونگ اون امروز (جمعه) اولین رهبر کره شمالی شد که از زمان پایان جنگ کره در دهه 1950 میلادی وارد کره‌ جنوبی شد و این نشانه‌ای از گرم شدن روابط میان این دو کشور است.

رهبران دو کره پیش از برگزاری نشست و رایزنی درباره برنامه تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ معارفه‌ای دوستانه داشتند.

انتظار می‌رود آنها درخصوص خلع سلاح شبه جزیره کره و نیز انعقاد یک توافق صلح دائم و رسمی برای پایان دادن به جنگ کره گفت‌وگو کنند. این نشست در آستانه دیدار احتمالی میان ترامپ و کیم جونگ اون در ماه مه یا ژوئن برگزار شد.

کاخ سفید پنجشنبه تصاویری از دیدار محرمانه مایک پامپئو با کیم جونگ اون در اوایل همین ماه را منتشر کرد که پامپئو آن زمان در مقام ریاست سیا به کره شمالی رفته بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها