کد خبر: 167114
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۳ ۰۹:۵۶:۰۰
| |

نماینده ایلام در مجلس گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

تعداد روزهای آلوده‌ ایلام کاهش یافته است/ برای جلوگیری از خروج‌ آب‌های روان از کشور باید سد احداث شود

نماینده ایلام گفت: درگذشته در این موقع از سال 65 روز با این پدیده گرد‌وغبار مواجه بودیم ولی الآن وضعیت بهتر شده است و تعداد روز‌های آلوده به 25 روز رسیده است ولی بازهم تعداد روزهایی که آلودگی را تجربه می‌کنیم زیاد است.

تعداد روزهای آلوده‌ ایلام کاهش یافته است/ برای جلوگیری از خروج‌ آب‌های روان از کشور باید سد احداث شود
کد خبر: 167114
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۳ ۰۹:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره پدیده گرد‌وغبار در این استان اظهار کرد: این پدیده از زمان سقوط صدام با توجه به مشکلات کشور همسایه شدت گرفت و الآن نیاز دارد که برای حل آن، هرسال اقدامات مختلفی انجام شود. با توجه به بی‌ثباتی‌هایی که در عراق پیش آمد،‌ مالچ‌پاشی و سایر اقدامات پیشگیرانه به‌صورت منظم انجام نشد و همین باعث شده که طی سال‌های گذشته بیشترین آسیب از این محل به ما وارد شود.

او ادامه داد: اما فقط استان ایلام درگیر این پدیده گرد‌وغبار نیست بلکه استان‌های جنوبی و شمال غرب کشور و حتی مناطق مرکزی هم‌اکنون با این آلودگی‌ هوا براثر گرد‌وغبار مواجه هستند. البته تنها منشأ این گرد‌وغبار هم خارج از کشور نیست و منشأ داخلی نیز دارد و بخش‌هایی از مناطق جنوبی کشور دراین‌باره شناسایی‌شده‌اند.

امینی گفت:‌ طی‌ سال‌های گذشته نمایندگان مجلس مرتب آلودگی هوای این منطقه را به مسئولان اجرایی اطلاع داده‌اند و آنان هم با بازدید از منطقه بودجه‌ای را برای حل این مشکل اختصاص داده بودند. چند سال پیش حدود هزار میلیارد تومان برای حل این پدیده گرد‌وغبار بودجه اختصاص یافت.

این نماینده مجلس تأکید کرد: درگذشته در این فصل 65 روز با این پدیده گرد‌وغبار مواجه بودیم ولی الآن وضعیت بهتر شده است و تعداد روز‌های آلوده به 25 روز رسیده است ولی بازهم تعداد روزهایی که آلودگی را تجربه می‌کنیم زیاد است. بااین‌حال طی این سال‌ها کارهای مختلفی انجام‌شده و شروع به بیابان‌زدایی کرده‌اند و مالچ پاشی هم انجام می‌شود و همکاری‌هایی هم با کشور عراق در جریان است بااین‌حال این وضعیت رضایت‌بخش نیست.

نماینده ایلام همچنین درباره وضعیت آب این استان اظهار کرد: میزان بارش نسبت به سال قبل بهتر بوده است و آن‌چنان دغدغه‌ای دراین‌باره نیست. ولی مشکل ما ازنظر آب این است که بخش قابل‌توجهی از آب‌روان، از کشور خارج می‌شود و برای جلوگیری از هدر رفت آب به‌ویژه در این فصل که بارش زیاد است، باید سد‌هایی احداث شود. سالانه یک و نیم میلیارد مترمکعب آب‌روان از کشور خارج می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها