همسایگان 17 چاه نفتی؛ محروم از یک جاده 1.5 کیلومتری

استاندار خوزستان در سال گذشته وعده تعریض و ایمن‌سازی جاده ورودی به منطقه بروال اهواز را داد اما این جاده که تنها 1.5 کیلومتر طول دارد، همچنان جان مردم را با خطر مواجه کرده است.

همسایگان 17 چاه نفتی؛ محروم از یک جاده 1.5 کیلومتری
کد خبر: 167116
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۸ ۱۳:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| جاده دسترسی به کوی بروال (علی‌آباد) اهواز همچنان حادثه ساز است و جان مردم این منطقه را با خطر مواجه می‌کند.

در آخرین حادثه رخ داده در این جاده، روز گذشته یک خودرو پراید و یک موتورسیکلت به دلیل عرض کم جاده با یکدیگر برخورد کردند که موجب مصدومیت شدید موتورسوار از ناحیه سر شد.

تعریض جاده بروال تنها یکی از خواسته‌های مردم این منطقه در سال‌های گذشته بوده است اما به نظر می‌رسد که تعریض آن که تنها 1.5 کیلومتر طول دارد، برای مسئولان دشوار باشد زیرا پس از سال‌ها همچنان از پس آن بر نیامده‌اند.

مردم کوی بروال که بیش از 17 حلقه چاه نفت در اطراف خانه‌های آنها وجود دارد، در اواخر سال گذشته در چند نوبت اقدام به برپایی تجمع اعتراضی کرده بودند و خواستار تعریض جاده ورودی، اشتغال جوانان جویای کار و احداث پارک و اماکن تفریحی شدند.

جواد کاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در جمع مردم معترض کوی بروال با انتقاد از مشکلات بسیار این منطقه، گفت: در گذشته استاندار خوزستان مصوباتی در رابطه با حل مشکلات منطقه بروال داشت، اما به‌ غیر از احداث یک مدرسه هیچ‌کدام اجرایی نشده است.

استاندار خوزستان در اسفند ماه گذشته با حضور در جمع مردم منطقه بروال اهواز، وعده تعریض و ایمن‌سازی جاده ورودی این منطقه تا قبل از پایان سال را داد و قرار بود به دلیل وجود منابع عظیم نفتی در آن منطقه، هزینه تعریض این جاده و ساخت یک پارک، از طریق اعتبارات شرکت‌های تابعه وزارت نفت تأمین شود.

در هفته گذشته نیز جلسه‌ای برای پیگیری ایمن‌سازی این جاده 1.5 کیلومتری با حضور استاندار خوزستان، سپهری مدیرعامل شرکت ملی حفاری و شهردار اهواز تشکیل شد.

منصور کتانباف شهردار اهواز در این جلسه گفت: این مسیر به تعریض و احداث مسیر برگشت، پیاده رو، آیلندوسط و روشنایی نیاز دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که عملیات ایمن‌سازی این جاده با همکاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری در موعد مقرر به اتمام برسد.

مردم منطقه بروال (علی آباد) اهواز همانند دیگر مناطق کم‌برخوردار اهواز از ابتدایی‌ترین خدمات و امکانات نیز محروم هستند که رسیدگی به مشکلات آنها نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

منبع:‌ فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها