دولت می با هفتمین شکست در پارلمان مواجه شد

نخست‌وزیر انگلیس و دولتش بر سر اصلاحات لایحه خروج از اتحادیه اروپا موسوم به برکسیت با هفتمین شکست در مجلس اعیان پارلمان مواجه شدند.

دولت می با هفتمین شکست در پارلمان مواجه شد
کد خبر: 167494
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۱ ۱۳:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اصلاحات بین حزبی با حمایت 19 قانونگذار محافظه‌کار شورشی با اکثریت 91 رای تصویب شد و به پارلمان مجوز داد تا در صورت رد توافق برکسیت مورد نظر نخست‌وزیر انگلیس از سوی قانونگذاران، این نمایندگان برای مذاکرات مجدد به بروکسل اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پیشتر وزرا هشدار دادند که اگر پارلمان توافق مذاکره شده را رد کند، بریتانیا اتحادیه اروپا را بدون توافق ترک می‌کند و به قوانین سازمان تجارت جهانی باز می‌گردد. با این حال، این اصلاحیه به رهبری داگلاس هاگ، قانونگذار محافظه‌کار انگلیسی سناریوی "بدون توافق" را تغییر می‌دهد و دولت مجبور می‌شود مذاکرات با اتحادیه اروپا در خصوص روابط با این بلوک سیاسی - اقتصادی را مجددا آغاز کند.

این اقدام بین حزبی در واقع تقویت اصلاحیه دومنیک گریو، قانونگذار محافظه‌کار انگلیسی است که دسامبر گذشته در باب لایحه خروج از اتحادیه اروپا ارائه کرد و در مجلس عوام رای آورد. این اصلاحیه بین حزبی همچنین از قانونگذاران می‌خواهد تا برای دریافت مجوز فاز دوم مذاکرات اول به دنبال تایید پارلمان باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها