کد خبر: 188085
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۷ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

پوتین در مراسم تحلیف:

آماده گسترش سرمایه‌گذاری و پروژه‌های فرهنگی مشترک با شرکایمان هستیم

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مراسم تحلیف چهارمین دوره ریاست جمهوری‌اش که برای شش سال در نظر گرفته شده به جا آورد.

آماده گسترش سرمایه‌گذاری و پروژه‌های فرهنگی مشترک با شرکایمان هستیم
کد خبر: 188085
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۷ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) در مراسم تحلیف و آغاز چهارمین دور ریاست جمهوری‌اش در کاخ کرملین سوگند یاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در این مراسم والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه و مجمع فدرال این کشور به همراه نمایندگان مجلس دوما و سناتورهای روسیه حضور پیدا کردند.

ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری 18 مارس که براساس آمارهای رسمی 67.54 درصد رای دهندگان در آن شرکت کردند با کسب 76.69 درصد آرا به پیروزی رسید.

رئیس‌جمهور روسیه بعد از به جا آوردن تحلیف در یک سخنرانی گفت: من فکر می‌کنم وظیفه من و معنای زندگی من در آینده‌ای موفق و صلح آمیز برای روسیه است.

پوتین گفت که درهای روسیه برای مذاکره باز است و آماده گسترش سرمایه گذاری و پروژه‌های فرهنگی مشترک با شرکایش می‌باشد.

رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: ما با متحد کردن تلاش‌های همه و هر کسی که به کشور ما و آینده آن اهمیت می‌دهد به اهدافمان دست خواهیم یافت و در علوم و فناوری تحولاتی را رقم خواهیم زد و با یکدیگر طرح‌های عظیم را برای نوسازی شهرها و روستاها و توسعه همه مناطقمان اجرا می‌کنیم.

او اظهار کرد: روسیه یک شرکت کننده قدرتمند، فعال و پرنفوذ در حیات بین‌المللی است. قابلیت‌های دفاعی و امنیتی ما به شکلی استوار حفظ شده‌اند و ما همچنان توجه مداوم و لازم را به این مسائل خواهیم داشت.

او تاکید کرد که روسیه کشوری حامی همکاری برابر و سودمند برای دو طرف با همه کشورها به نفع صلح و ثبات در جهان است.

وی افزود: من معتقدم این وظیفه من است که نهایت تلاشم را برای موفقیت و صلح در روسیه انجام دهم. ما باید همواره در حوزه‌های قدرت خود و همچنین حوزه‌هایی که در آنها تلاش کافی نکرده‌ایم توسعه پیدا کنیم. ما باید تصمیم‌های زیادی بگیریم.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که مطمئنا کشورش خواهد توانست به یک تحول برسد چون تمامی روسیه "یک تیم واحد بزرگ است که می‌تواند هر ماموریتی را به سرانجام برساند".

پوتین گفت: ما در همه حوزه‌های زندگی خود نیازمند تحول هستیم. من به شدت مطمئن هستم که این تحول را می‌توان تنها از طریق یک جامعه آزاد که پذیرای همه چیزهای جدید و پیشرفته بوده و بی عدالتی، رکود و انفعال بوروکراتیک و محافظه‌کاری بیش از حد را رد می‌کند، به دست آورد؛ اینها مسائلی هستند که مردم را گرفتار کرده و نمی‌گذارد آنها ماهیت وجودی خودشان را آشکار کرده و استعدادهایشان را درک کنند و بنابر این آرزوهای آنها برای آینده کل کشور را محدود می‌کند.

پوتین زمانه فعلی را یک زمانه پرتلاطم خواند و گفت: مسیر پیش‌روی ما آسان نیست.

او ادامه داد: این مسیر همواره یک جستجوی سخت است و تاریخ یک چیز را هرگز نمی‌بخشد و آن بی تفاوتی و اختلاف، خوش خیالی و آسودگی خاطر است. به ویژه آنکه امروز در یک نقطه عطف و دوران تغییرات پرتلاطم در سراسر جهان هستیم.

رئیس‌جمهور روسیه درباره اهداف اصلی‌اش برای دور جدید ریاست جمهوری خود گفت: هدف اصلی ما کشور روسیه است که برای مردم باشد. کشوری که در آن فرصت‌ها برای تحقق آرزوهای هر شخصی وجود دارد و من شدیدا مطمئن هستم که میان وظایف ملی بزرگ و مطالبات روزمره شهروندان ارتباط مستقیم وجود دارد چون تنها از این راه است که ما می‌توانیم شرایط لازم برای خلاقیت و توسعه و مهمتر از آن احساس مسئولیت دوجانبه، حمایت و اعتماد در جامعه را مهیا کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها