کد خبر: 188602
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۱ ۱۱:۵۳:۰۰
| |

دیدار وزرای ایران و اتحادیه اروپا هفته آینده در بروکسل

خبرگزاری کیودو ژاپن به نقل از یک دیپلمات بلندپایه ایرانی گزارش داد که وزرای خارجه ایران و اتحادیه اروپا هفته آینده در بروکسل بایکدیگر دیدار و پیرامون شرایط کنونی حاکم بر برجام گفت‌وگو می‌کنند.

دیدار وزرای ایران و اتحادیه اروپا هفته آینده در بروکسل
کد خبر: 188602
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۱ ۱۱:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری کیودو ژاپن روز پنج شنبه به نقل از یک دیپلمات بلندپایه ایرانی گزارش داد که متعاقب خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران (برجام)، وزرای اتحادیه اروپا و ایران قرار است هفته آینده در بروکسل با یکدیگر دیدار کنند.

این دیپلمات ایرانی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که وزرای خارجه ایران و سه کشور اروپایی- فرانسه، انگلیس و آلمان- به همراه «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه برای بحث و گفتگو پیرامون وضعیت جدیدی که پس از خروج آمریکا از برجام حاکم شده است، با یکدیگر دیدار می کنند.

این دیپلمات ایرانی در ادامه افزود که در این نشست یک روزه، ایران خواستار دریافت «تضمینهای واقعی و عملی» از اتحادیه اروپا در ارتباط با برجام خواهد شد؛ مسئله ای که «حضرت آیت الله خامنه ای» رهبر معظم انقلاب و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران بر آن به عنوان تنها راه نجات برجام تأکید کردند.

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نقض عهدی آشکار، ضمن اعلام خروج این کشور از توافق بین المللی و هسته ای ایران موسوم به برجام، از وضع «تحریمهای سنگین اقتصادی» علیه حکومت ایران سخن گفت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها