کد خبر: 188703
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

روبرت مارکوسی:

من مانکن نیستم پس انتقاد نکنید!

در روزهایی که طرفداران تیم‌ملی فوتبال منتظر رونمایی از پیراهن‌های آدیداس برای شاگردان کی‌روش در جام‌جهانی هستند، فدراسیون در اقدامی جالب برای لباس‌های رسمی (کت و شلوار) ملی‌پوشان مراسم رونمایی گرفت و حالا در این خصوص حاشیه‌هایی ایجاد شده است.

من مانکن نیستم پس انتقاد نکنید!
کد خبر: 188703
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با این‌که کت‌وشلوارها توسط برند مشهور‌ هاکوپیان تولید شده، اما خیلی‌ها به سادگی بیش از حد آن و البته مانکن‌هایی که برای رونمایی مورد استفاده قرار گرفت، ایراد می‌گیرند. نکته جالب اما چنین است که هیچ‌کدام از دونفری که کت و شلوارهای تیم‌ملی را برای عکس گرفتن پوشیدند، مانکن نبودند؛ دو فوتبالیست قدیمی ارمنی که یکی‌شان سابقه بیشتری دارد. روبرت مارکوسی، مهاجم سال‌های نه‌چندان دور صبا باتری، ‌برق شیراز و پیکان و سواک امیریان دروازه‌بان سابق تیم امید استقلال که همدوره آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری بود. مهمتر این‌که ظاهرا هیچ‌کس متوجه نشده دو نفری که از آنها به‌عنوان مانکن کت و شلوارهای تیم‌ملی استفاده شد، فوتبالیست بودند و در اندازه خود سوابق مطلوبی نیز دارند.

گفتگو با روبرت مارکوسی را در ادامه بخوانید:

*کسی متوجه شد شما مانکن کت و شلوارهای تیم‌ملی بودید؟

(با خنده) واقعیت این بود که ما خودمان هم خبر نداشتیم قرار است چنین مراسمی گرفته شود و ما به‌عنوان مانکن لباس بپوشیم و عکسی گرفته شود. از طرف باشگاه آرارات به ما گفتند روز پنجشنبه آقای‌ هاکوپیان که لباس‌های تیم‌ملی را تولید می‌کند، مراسمی گرفته و شما هم حضور پیدا کنید. همان روز فهمیدیم که می‌خواهند از ما به‌عنوان مانکن استفاده کنند.

*تجربه مانکن‌شدن چطور بود؟

واقعا کار سختی است؛ من در زندگی‌ام مفید‌ترین کاری که انجام دادم، فوتبال بازی‌کردن بود و چون هیچ سابقه‌ای در بحث مدلینگ و ... نداشتیم کار سختی بود.

*البته انتقادهای زیادی هم به مانکن‌های مراسم رونمایی از کت و شلوارهای تیم‌ملی انجام شد!

نمی‌دانم چه باید بگویم. من که مانکن نبوده و نیستم و شکی نیست نتوانستم کار خاصی انجام دهم. همان‌طور که گفتم باشگاه آرارات از ما خواستند به مراسم برویم و شاید اگر حتی می‌دانستیم قرار است چه اتفاقی در مراسم بیفتد، ما اصلا نمی‌رفتیم. مانکن‌بودن شرایط خاص خود را دارد. آنها افرادی‌اند که دوره این کار را دیده‌اند، قیافه و هیکل مناسب و شخصیت خاص این کار را دارند. من خودم نظرم این است که باید چند مانکن حرفه‌ای کت ‌و شلوارهای تیم‌ملی را می‌پوشیدند و عکس می‌گرفتند.

*انگار از برخی برخوردها دلخور هستید؛ درست است؟

به هر حال ما انتظار نداشتیم این‌طور بشود. ما در جریان هیچ چیز نبودیم و واقعا شوکه شدیم. ما از ساعت 5 عصر به هتل اسپیناس رفتیم و ساعت 10شب مراسم رونمایی انجام شد. در طول این چند ساعت هیچ‌کس با ما کاری نداشت و به دوستم سواک امیریان می‌گفتم نکند اینها ما را فراموش کرده‌اند. به‌هرحال ما فوتبالیست این مملکت بودیم، اما هیچ‌کس ما را نمی‌شناخت و اصلا انگار نه انگار آن‌جا حضور داشتیم.

*گلایه‌ای هم به مسئولان برگزاری کردید؟

آقای‌ هاکوپیان و سایر مسئولان این برند درگیر مراسم بودند و نشد حرفی با آنها بزنیم. میهمانان زیادی هم آمده بودند و فرصتی برای گلایه نشد.

به سواک امیریان اشاره کردید؛ شاید خیلی‌ها مانکن دیگر تیم‌ملی را هم نشناسند. سواک دروازه‌بان سابق تیم امید استقلال بود؛ او همدوره آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری و خسرو حیدری محسوب می‌شود که در همان جوانی با موتور تصادف کرد و نتوانست فوتبال بازی کند.

*از این بحث‌ها بگذریم؛ کیفیت کت و شلوارهایی که برای تیم‌ملی در نظر گرفته شده، خوب بود؟

کیفیت کت و شلوارها انصافا خوب است؛ به هر حال‌ هاکوپیان برند معتبری محسوب می‌شود و لباس‌های باکیفیتی تولید می‌کند، اما من به دوستانم هم گفتم کت و شلوار تا زمانی که با کراوات ست نشود، زیبا جلوه نمی‌کند.

*ایراد اصلی که به کت و شلوارهای تیم‌ملی گرفته می‌شود، درباره طرح آن‌ است. قبول دارید طرح زیبایی نداشت و خیلی قدیمی بود؟

اول بگویم کت و شلوارها خیلی ساده بود و به نظرم کت و شلوار ساده هم هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود و از مُد نمی‌افتد، اما می‌شد لباس‌های تیم‌ملی بسیار بهتر از این باشد. به‌هرحال این کت و شلوارها قرار است در جام‌جهانی پوشیده شود و نیاز بود طرح ویژه‌ای داشته باشد. البته پشت کتی که ما پوشیدیم یک طرح و چاپ داشت که در عکس‌ها مشخص نشد، اما در کل باید لباس‌های بهتری انتخاب می‌شد.

*خودتان اگر به‌عنوان بازیکن قرار بود به جام‌جهانی بروید، این کت و شلوارها را می‌پوشیدید؟

به هر حال بازیکن که نمی‌تواند بگوید این لباس را می‌پوشد یا نه، اما به نظرم این کت و شلوار ساده شبیه لباس‌هایی بود که در عروسی‌ها می‌پوشند که البته با کراوات استفاده می‌شود، چون گفتم که کت و شلوار با کراوات جلوه پیدا می‌کند. ضمن این‌که باید توجه داشته باشیم در عکس‌ها خیلی طرح لباس مشخص نمی‌شود.

منبع: روزنامه شهروند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها