دختران جوان ایران قهرمان کاراته آسیا شدند

کاراته‌کاهای جوان دختر با کسب 2 طلا، یک نقره و یک برنز بر سکوی قهرمانی آسیا ایستادند.

دختران جوان ایران قهرمان کاراته آسیا شدند
کد خبر: 188765
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| پیکارهای رده سنی جوانان دختر در هفدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در اوکیناوای ژاپن در حالی به پایان رسید که تیم ملی کشورمان با کسب 2 مدال طلا توسط نگین آلتونی و فاطمه خنکدار، یک نقره مبینا حیدری و یک برنز حدیثه جمال بر سکوی قهرمانی قرار گرفتند.

در وزن 53- کیلوگرم، فاطمه خنکدار دراولین مبارزه خود مقابل گوینت گویان از ویتنام به تساوی یک بر یک رسید که با استفاده از قانون سنشو برنده تاتامی شد. خنکدار در دومین دیدار 9 بر صفرآبینارا راجنراین از هند را مغلوب کرد. سپس 5 بر صفر دیلدورا آلیکولاوا نماینده ازبکستان را از پیش رو برداشت و فینالیست شد. او در فینال سوچاواله کولاوانیچ از تایلند را 5 بر صفر برد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

در وزن 59- کیلوگرم، مبینا حیدری در گام نخست 5 بر صفر ون لین از ویتنام را مغلوب کرد. سپس 6 بر یک کاویتا کاویتا از هند را برد. در ادامه با نتیجه 12 بر 2 کوکورو ساکاجی از ژاپن را شکست داد و به فینال راه یافت.حیدری در فینال به مصاف نرانوچ تانگلینگ از تایلند رفت و 2 بر یک نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره این وزن رسید.

در وزن 59+ کیلوگرم، نگین آلتونی 4 بر 2 روشتی سونیل از هند را برد. در ادامه 3 بر یک سارا الامری از امارت را برد و سپس 3 بر 2 مقابل هرا ایرناندا از اندونزی به پیروزی رسید.


آلتونی در فینال ساکورا ساواشیما از ژاپن 3 بر یک برد و مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.

در کاتای انفرادی جوانان، حدیثه جمال ابتدا با نتیجه 3 بر 2 ون چو از چین تایپه را شکست داد. در دومین مبارزه 3 بر 2 مقابل پونگ نئون از ویتنام شکست خورد و به دیدار رده بندی راه یافت. او در مبارزه رده بندی به مصاف مان سوملو از هنگ کنگ رفت و با نتیجه 5 بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 48- کیلوگرم، لیلا برجعلی در اولین مبارزه 7 بر 2 مقابل رینکا تاهاتا از ژاپن شکست خورد و در جدول شانس مجدد در مبارزه اول 6 بر صفر فی وانگ از چین را برد و در رده بندی 4 بر صفر مقابل آیکا اوکازاکی از تایلند شکست خورد و به مدال نرسید.

منبع: سایت فدراسیون کاراته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها