میرزایی نیکو خبر داد:

بازنگری خانه احزاب و وزارت کشور در نحوه تخصیص یارانه احزاب

یک عضو ناظر قوه مقننه در کمیسیون ماده 10 احزاب، با اشاره به هم‌اندیشی نمایندگان قوای سه‌گانه برای حل مشکل احزاب در این جلسه، از لزوم ارائه گزارش عملکرد اصلاح اساسنامه احزاب تا پایان مهلت 6 ماهه در 14 خرداد خبر داد و با انتقاد نسبت به عدم به‌روز رسانی آدرس و اطلاعات بسیاری از 240 حزب فعال کشور، گفت: قرار است که خانه احزاب و وزارت کشور درباره نحوه تخصیص یارانه احزاب بازنگری کنند.

بازنگری خانه احزاب و وزارت کشور در نحوه تخصیص یارانه احزاب
کد خبر: 189154
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ ۰۸:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی‌نیکو، با اشاره به برگزاری نشست روز گذشته کمیسیون ماده 10 احزاب از اتخاذ 2 تصمیم مهم در این نشست خبر داد و گفت: در نشست دیروز کمیسیون ماده 10 احزاب که با حضور اعضا و حقوقدانان خانه احزاب برگزار شد، تصمیماتی مهم درباره نحوه تطبیق احزاب با قانون جدید و همچنین موضوع یارانه احزاب اتحاذ شد.

هم‌اندیشی نمایندگان قوای سه‌گانه برای حل مشکل احزاب

وی افزود: باوجود آن‌که احزاب بنابر ماده 22 قانون احزاب یک سال فرصت داشتند که ساختار خود را با قانون جدید تطبیق بدهند و کمیسیون ماده 10 نیز این مهلت زمانی را 6 ماه تمدید کرد اما هنوز بسیاری از احزاب قادر به تطبیق کامل ساختار خود با مفاد قانون جدید نشده‌اند و لازم بود در این رابطه چاره‌اندیشی می‌شد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در جلسه دیروز کمیسیون ماده 10 احزاب، مباحث مختلفی با همفکری نمایندگان قوه قضاییه، وزارت کشور و دولت و همچنین نمایندگان مجلس در این کمیسیون مطرح شد تا راه‌حلی برای این مشکل بیاندیشیم.

لزوم ارائه گزارش عملکرد اصلاح اساسنامه احزاب تا پایان مهلت 6 ماهه در 14 خرداد

این عضو قوه مقننه در کمیسیون ماده 10 احزاب خاطرنشان کرد: در مجموع به این نتیجه رسیدیم که از همه احزابی که تاکنون نسبت به برگزاری کنگره، اصلاح اساسنامه و تطبیق با قانون جدید اقدام نکرده‌اند، بخواهیم نهایتاً تا 14 خرداد که پایان مهلت 6 ماهه درنظر گرفته شده برای تطبیق احزاب با قانون جدید است، همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود، اصلاحات لازم را انجام دهند و در صورتی که موفق به این مهم نشدند، حداقل گزارش عملکرد خود در مورد اقداماتی که برای اصلاح اساسنامه و تطبیق آن با قانون جدید انجام داده‌اند را تقدیم کمیسیون ماده 10 احزاب کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اطلاع‌رسانی در این رابطه برای احزابی که تاکنون نسبت به انطباق اساسنامه خود با قانون جدید ناموفق بوده‌اند، بسیار مهم خواهد بود، گفت: این تصمیم به‌خصوص برای احزاب بزرگ که اتفاقاً به دلیل همین بزرگی و پیچیدگی ساختارشان در سراسر کشور تاکنون قادر به برگزاری کنگره نشده‌اند، حائز اهمیت است که آخرین وضعیت اصلاح اساسنامه خود را به کمیسیون ماده 10 اعلام کنند.

انتقاد نسبت به عدم به‌روز رسانی آدرس و اطلاعات بسیاری از 240 حزب

میرزایی‌نیکو همچنین با اشاره به عدم به‌روزرسانی اطلاعات احزاب گفت: متاسفانه بسیاری از این حدود 240 حزب حتی نسبت به به‌روزرسانی آدرس و دیگر اطلاعات خود اقدام نکرده‌اند که لازم است در این خصوص اقدامات مقتضی صورت گیرد.

بازنگری خانه احزاب و وزارت کشور در نحوه تخصیص یارانه احزاب

عضو قوه مقنه در کمیسیون ماده 10 احزاب همچنین از تصمیم‌گیری اخیر این کمیسیون درمورد بحث یارانه احزاب خبر داد و گفت: باوجود آن‌که دستورالعملی درمورد نحوه تخصیص یارانه به احزاب تهیه شده است، قرار شد این دستورالعملل مجدداً مورد بازنگری و کارشناسی خانه احزاب به نمایندگی از تمامی احزاب و همچنین وزارت کشور قرار گیرد.

او افزود: بر این اساس مقرر شد جمع‌بندی نهایی درمورد این دستورالعملل در جلسه بعدی کمیسیون ماده 10 احزاب در دستورکار قرار گیرد و درصورت درمورد بخش‌هایی از آن تجدیدنظر شود.

توزیع بیش از 2 میلیارد تومانی یارانه تخصیص‌یافته بنابر دستورالعمل فعلی

میرزایی‌نیکو در پایان تصریح کرد: با این حال در این جلسه تصمیم گرفتیم مبلغ بیش از 2 میلیارد تومانی که تاکنون به‌عنوان یارانه احزاب ازسوی دولت درنظر گرفته شده است، مطابق دستورالعمل فعلی تخصیص یابد تا درباره باقی این یارانه پس از اصلاح دستورالعملل اقدام شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها