فدراسیون‌ها باید در جهت شفاف‌سازی منابع مالی خود تلاش کنند

وزیر ورزش و جوانان گفت: مصمم هستیم نظارت زیادی بر فعالیت‌های مالی فدراسیون‌ها و زیر مجموعه‌های خود با توجه به نقش قانونی و وظیفه‌ای که داریم، داشته باشیم تا بتوانیم نظام سازمان یافته اداری و مالی برقرار کنیم.

فدراسیون‌ها باید در جهت شفاف‌سازی منابع مالی خود تلاش کنند
کد خبر: 189483
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۷ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود سلطانی‌فر در نشست مشترک با روسای فدراسیون‌ها که عصر چهارشنبه برگزار شد، در خصوص اقدامات شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در دوره جدید نیز تصریح کرد: کریمی یکی از سرمایه های مدیریت اجرایی و عمرانی کشور است و ضمن این که ورزش دوست است به همه مسائل عمرانی و توسعه ای اشراف کامل دارد و همچنین روحیه تعامل گرا و انعطاف پذیری دارد که از فدراسیون ها می‌خواهم این فرصت را غنیمت بشمرند و با شرکت توسعه در امور مربوط به تفاهم برسند.

سلطانی‌فر همچنین بر پاک سازی و زیبا سازی مجموعه های ورزشی کشور تاکید کرد و گفت: همه فدراسیون ها باید با همکاری و تعامل با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در جهت زیبا سازی ورزشگاه های بزرگ کشور که در آن ها مستقر هستند تلاش کنند.

وی بیان کرد: قصد داریم با کمک شرکت توسعه اکثر پروژه هایی که 10 تا 15 سال نیمه کاره مانده اند از جمله استادیوم های پنج و 15 هزار نفره، سالن های سرپوشیده، پیست های دوچرخه سواری، استخرهای متعدد و ... را تکمیل کنیم و در بحث بهره برداری از مجموعه های تخصصی قصد داریم تا حداقل نیازهای فدراسیون ها و هیئت های ورزشی تامین کنیم تا بنیه اصلی ورزش کشور که نیازمند فضای تخصصی است بتواند از امکانات خود استفاده کند.

وزیر ورزش و جوانان بر شفاف سازی فعالیت های مالی فدراسیون ها تاکید کرد و گفت: همه فدراسیون ها باید در جهت شفاف سازی منابع مالی، مصارف و هزینه های خود تلاش کنند و ما مصمم هستیم نظارت عالیه بر فعالیت های مالی فدراسیون ها و زیر مجموعه های خود با توجه به نقش قانونی و وظیفه ای که داریم داشته باشیم تا بتوانیم نظام سازمان یافته اداری و مالی برقرار کنیم.

سلطانی فر با بیان این مطلب که همه ما از یک خانواده هستیم، افزود: امروز فضای همدلی، همفکری و آرامش در ورزش کشور حاکم است و فدراسیون ها نیز با اقدامات خود از این رویکرد استقبال کرده اند و اکنون فضایی پیش آماده که فرآیند توسعه ورزش کشور حاشیه و جنجال را نمی پذیرد و آن را دفع خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که کاراترین، سالم ترین و ارزان‌ترین ابزار برای پر کردن سالم اوقات فراغت مردم ورزش است، تاکید کرد: همچنین بهترین ابزار برای ارتقای غرور، تحکیم، وحدت و انسجام ملی ورزش قهرمانی است.

وی تصریح کرد: وقتی دو تیم فوتبال باشگاهی ما به یک چهارم نهایی جام قهرمانان آسیا صعود می کند، 50 میلیون نفر خوشحال می شوند و احساس غرور می‌کنند و یا وقتی یک کشتی گیر، تنیسور، والیبالیست و ورزشکاران دیگر رشته ها موفقیت خوبی در عرصه بین المللی کسب می کنند، باعث ایجاد احساس نشاط، غرور، عزت و عظمت ملی جامعه می شوند.

سلطانی فر با تاکید بر اینکه با رویکرد آرامش و دوری از حاشیه ها نقشه راه خود را پیش می بریم، ادامه داد: افتخار ماست که رئیس شورای المپیک آسیا در سفری که به ایران داشت اعلام کرد که اولین بار است از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایران یک صدا و یک حرف بیرون می آید در حالیکه در گذشته چنین نبوده است.

وزیر ورزش و جوانان همدلی ، آرامش و همکاری و همراهی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک را ضرورت، اساس و بنیان توسعه ورزش دانست و گفت: خوشحالیم که این اتفاق مهم در حال حاضر خوشبختانه وجود دارد.

سلطانی‌فر همچنین با اشاره به تحولات سیاسی چند هفته اخیر، خروج آمریکا از برجام را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: آنچه برای ایران اسلامی یک پیروزی محسوب می شود این است که بر خلاف گذشته و قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم که جمهوری اسلامی ایران در مقابل آمریکا تنها بود اکنون دنیا مقابل بدعهدی آمریکا ایستاده است.

وی با اشاره به تحریم های گسترده که در ایران وجود داشت و مشکلات فراوانی را برای کشور و مردم بوجود آورده بود، گفت: اگر اراده ای برای حل این چالش به وجود نمی آمد و اهتمامی صورت نمی گرفت و به طور نمونه تحریم های نفتی ادامه پیدا می کرد تا جایی‌که نفت در مقابل غذا تحقق می یافت و شرایط صادرات روزانه از بشکه ای یک میلیون به 200 تا 300 هزار می رسید قطعا شرایط برای ایران سخت و کمر شکن می شد اما دولت با اهتمام جدی مملکت را از آن شرایط سخت نجات داد و با همگرایی که بوجود امد و تدبیر دولت و حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتوانه مردم همچنین تلاش 30 ماهه تیم دیپلماسی دولت در نهایت برجام از دی ماه 94 آغاز شد و دستاورد مهم اجرای توافقنامه بین المللی لغو شش قطعنامه شورای امنیت را به دنبال داشت و پیامد آن گشایش های بسیار بزرگی در عرصه های مختلف از جمله ناوگان حمل و نقل رقم خورد.

وزیر ورزش و جوانان بار دیگر به خروج آمریکا از برجام اشاره و تصریح کرد: از زمان آغاز اجرای برجام بدعهدی های آمریکا هم شروع شد و در نهایت به خروج آنها از این معاهده بین المللی منجر شد اما این بدعهدی شیطان بزرگ برای ما اتفاق جدیدی نبود و اززمان تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان ایرانی همواره اعمال شده است ولی واقعیت آن است که ما توانستیم علی‌رغم دشمنی های آمریکا گلیم خود را از آب بیرون کشیده و کشور را به سمت توسعه سوق دهیم.

به گفته سلطانی‌فر تصور آمریکایی‌ها که بعد از خروج آنها از برجام ایران نیز به این معاهده پشت می کند، اشتباه بوده است و ایران با تدابیر مناسب بر معاهده خود با دیگر کشورهای عضو باقی ماند و شکست دیگری بر آمریکا تحمیل شد.

وی به ایستادگی ومقاومت ایران در مقابل دشمنی ها و بدعهدی های آمریکا اشاره کرد و توضیح داد: ایران همچنان از ظرفیت مثبت برجام به نفع رشد و توسعه کشور استفاده خواهد کرد و جریان عادی فعالیت های اقتصادی به پیش می رود، بطوری‌که بدون مشکلات ارزی همه نیازهای ارزی صنایع،تجار،بازرگانان، بیماران، دانشجویان و مسافران تامین خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از اظهاراتش به راستی‌آزمایی آژانس بین المللی اتمی که یازده بار در مورد ایران صورت گرفته و مورد تایید واقع شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: پایبندی ایران باعث شد موگرینی بلافاصله بعد از خروج آمریکا از برجام در مصاحبه ای حمایت خود را از این معاهده بین المللی اعلام کند .

سلطانی فر ادامه داد: آنچه مسلم است امروز با تلاش گسترده و اراده قوی توافق بین المللی برجام پایدار خواهد بود و به جز آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و عربستان سعودی همچنین برخی جناح های سیاسی که به تعبیر رییس جمهور، کاسبان تحریم بودند بقیه با این معاهده بین المللی مشکل ندارند از طرفی هیچ قدرتی مقابل اراده ملت که با اقتدار از دستاوردهای نظام دفاع می کند نمی تواند ایستادگی کند. به همین دلیل ملت ایران با عزم و اراده جدی از دستاوردهای نظام حفظ و حراست خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: دولت در صدد است وضعیت اقتصادی کشور را مدیریت کند و با همگرایی تلاش می کند که در شرایط کنونی کمترین ضایعه و خدشه به کشور وارد شود و جلوی همه فشارها به ملت ایران را خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در بخش دیگری از سخنانش به رویکرد صرفه جویی و مدیریت منابع در وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ها و زیر مجموعه ها تاکید کرد و گفت: تلاش دولت این است که وضعیت کشور را از همه لحاظ کنترل کند و ما نیز وظیفه داریم پیش بینی های لازم را بر اساس رویکرد صرفه جویی و کنترل هزینه ها برای مدیریت منابع خود داشته باشیم تا در مواقع حساس به مشکل برنخوریم.

منبع: پایگاه خبری وزارت ورزش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها