کد خبر: 189512
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۷ ۱۳:۲۱:۰۰
| |

روسای جمهوری‌خواه و دموکرات کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا:

روسیه در کمپین انتخاباتی به ترامپ کمک کرده است

روسای جمهوری‌خواه و دموکرات کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا اعلام کردند با توجه به ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا تأیید کرد که روسیه در انتخابات 2016 به پیروزی دونالد ترامپ کمک کرده است.

روسیه در کمپین انتخاباتی به ترامپ کمک کرده است
کد خبر: 189512
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۷ ۱۳:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از 14 ماه ارزیابی ریچارد بر، رئیس جمهوری خواه کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا اعلام کرد کمیته او تردید ندارد که روسیه در انتخابات 2016 آمریکا مداخله کرده است.

به گزارش نیویورک پست، در همین حال مارک وارنر، معاون این کمیته در بیانیه مشترکی با اشاره به ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا گفت: پس از بررسی جامع نیروهای ما به این نتیجه رسیدند که نتایج ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی دقیق و به جا بودند. تلاش آمریکا پیچیده، گسترده و با دستور شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با هدف کمک به دونالد ترامپ و ضربه زدن به هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 بوده است.

گزارش مشترک این کمیته با گزارش کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا با ادعای تعدادی از جمهوری خواهان تناقض دارد که تاکید داشتند هیچ مدرکی دال بر همدستی روسیه با ترامپ دیده نمی‌شود. در عوض جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا FBI را در بحث مدیریت تلاش ادعایی روسیه مورد انتقاد قرار دادند.

ترامپ مکررا ادعای همدستی را رد کرده و تحقیقات شورای ویژه را بی اساس می‌داند اما هنوز درباره نتایج تحقیقات هیات سنا اظهار نظر علنی نکرده است.

کمیته قضایی سنای آمریکا اوایل روز چهارشنبه حدود 2000 صفحه از مصاحبه‌هایی با مقام‌های ارشد کمپین ترامپ شامل مصاحبه دونالد ترامپ جونیور، فرزند ارشد رئیس جمهوری آمریکا را منتشر کرد. این اسناد نشان می‌دهد کمپین ترامپ برای دستیابی به اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون دموکرات تلاش کرده و جلسه ژوئن 2016 با یک وکیل روس در برج ترامپ با همین هدف بود و این وکیل با کرملین ارتباط داشته است اما این اتهامات را تکذیب می‌کند. در جلسه برج ترامپ علاوه بر پسر ارشد رئیس جمهوری آمریکا، داماد و مدیر کمپین سابق ترامپ هم حضور داشتند.

داماد ترامپ و مدیر سابق او از مصاحبه با این کمیته خودداری کرده‌اند و تنها به صدور بیانیه‌ای اکتفا کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها